تلاش زنان برای حفظ خانواده در جشنواره فجر به تصویر کشیده شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

امام (ره) زنان را به اجتماع آورد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر گفت: به نظر من بسیاری از تصاویر می توانند شرایط زندگی مردم را منعکس کنند. در این نمایشگاه تلاش زنان علیرغم همه مشکلاتی که در راه بزرگ شدن متحمل می شوند و تلاش آنها برای حفظ خانواده به تصویر کشیده شده است. او برخی از آثار درد و رنج زنان را در زمینه مقاومت یا از دست دادن عزیزان توصیف می کند. در مجموع به نظر می رسد کار این نمایشگاه بسیار به دل جامعه نزدیک باشد.

وی افزود: البته می‌خواهم بخش‌هایی با نگاه زنان و خانواده‌ها بیشتر شود و بیشتر به توانمندی و پیشرفت زنان توجه شود.

خزعلی درباره خالی بودن موضوع زنان در جامعه در این جشنواره اظهار کرد: اکنون موضوع تقریباً به هم مرتبط است اما شاید موضوعی که بتوان بیشتر انجام داد، تلاش زنان در جایگاه های علمی باشد. موفقیت زنان در ورزش همیشه به نمایش گذاشته شده است، اما فضای بیشتری برای کار در بخش علمی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به میجیک، درباره مشاغل خالی مرتبط با آسیب های اجتماعی مرتبط با زنان مانند اعتیاد، اظهار کرد: اعتیاد زنان قطعا کمتر از مردان است، اما ممکن است رنج زنان بدسرپرست را بیشتر متناسب با شرایط نشان دهد. از جامعه

وی در پاسخ به سوالات دیگر درباره اهدای جایزه توسط این نماینده گفت: قرار بر این شده که دو جایزه برای جشنواره تجسمی فجر و دو جایزه برای فیلم فجر داشته باشیم و اکنون در راه جشنواره فیلم فجر هستیم. در کار تجسمی، اثری را انتخاب نکرده ایم که جایزه بگیریم، بلکه اثری را برای جایزه انتخاب کرده ایم.

خزعلی در خصوص لزوم حمایت از بانوان در عرصه هنر گفت: ما کار اجرایی نمی کنیم اما از نظر حریم خصوصی و حمایتی در خدمت بانوان هنرمند هستیم.

دکمه بازگشت به بالا