اقتصادی

تقویت دوستی با اژدها! – میجیک

اقتصاد ایران که در سال های اخیر تحت تاثیر تحریم های آمریکا با محدودیت های بین المللی مواجه بوده است، همزمان توانسته روابط راهبردی خود را با سایر کشورها تقویت کند و پس از روسیه، اکنون نوبت به چین رسیده است.

به گزارش میجیک، همانطور که از ماه اول دولت تاکید شد، ایران منتظر غرب نخواهد ماند و روابط اقتصادی را تسریع خواهد کرد. پس از اینکه ایران به آخرین عضو اوراسیا و شانگهای تبدیل شد، اکنون با حضور رئیس جمهور در چین، دیگر اولویت های اقتصادی دو کشور با هم در این نشست مورد بررسی قرار می گیرد.

چهره روز: ابراهیم رئیسی

در ابتدای سفر رئیس جمهور به چین، وی به طور رسمی مورد استقبال رئیس جمهور چین قرار گرفت و پس از آن دیدارهایی که از نظر اقتصادی حائز اهمیت است، آغاز شد.

چین در سال های اخیر شریک اصلی تجاری ایران بوده است و سخنگوی سابق گمرک بر اساس آمار این موضوع را توضیح داده است. سید روح الله لطیفی همزمان با سفر رئیس جمهور به چین در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: چین با کل تجارت (میزان واردات و صادرات) 29.2 میلیون تن کالا به ارزش 25.3 میلیارد دلار بیشترین حجم مبادلات تجاری با ایران در 10 ماهه امسال را داشته و بالاتر از امارات متحده عربی با 19.8 میلیارد دلار، ترکیه با 11.7 میلیارد دلار و عراق با 9 میلیارد دلار

همچنین میجیک در گزارشی با عنوان “احتمال”. همکاری ایران و چین در صنعت ساختمان امکان همکاری مشترک در این زمینه را بررسی کرده اند.

در خبرهای دیگر با عنوان بازی برد-برد در زمینه انرژی نیز ایران و چین به همکاری های انرژی بین دو کشور توجه کرده اند.

شماره روز: افزایش حقوق

در لایحه بودجه سال آینده دولت پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق را مطرح کرده است اما برخی در مجلس با این پیشنهاد مخالفت کرده اند. پس از بحث های فراوان، فردا نمایندگان مجلس در این باره تصمیم گیری می کنند. سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 از تعیین افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده در جلسه صبح این کمیسیون خبر داد و گفت: بسیاری از پیشنهادات و در تعداد افزایش حقوق تفاوت دارند.

همچنین یکی از اعضای مرکز عالی شورای کار اسلامی با بیان اینکه فاصله بین خط زندگی و دستمزد کارگران افزایش یافته است، وی فصلی بودن حقوق و دستمزد را مطرح کرد و گفت: به جای اینکه مذاکرات فشرده دستمزد را به اسفند ماه هر سال موکول کنیم، باید دستمزدهای فصلی را نسبت به تورم بازنگری کنیم و در نیمه دوم بازگردانیم. سال

نقاط ضعف و قوت اتاق بازرگانی در چهار سال گذشته خبر دیگری منتشر شد که رئیس اتاق بازرگانی تهران در آستانه برگزاری انتخابات این نهاد به بررسی اتفاقات اخیر در این بخش پرداخته است.

ارزان روز: خودروهای بورسی

با وجود تمامی مشکلات اعلام شده در هفته گذشته در خصوص عرضه خودرو در بورس، دولت اعلام کرده است که این روند تا کنون ادامه خواهد داشت و به نظر می رسد قیمت ها در این بازار ادامه داشته باشد. زیر نرخ بازار آزاد است.

در حالی که پیشنهاد امروز در بورس کالا 5000 تارای دستی سفید و 23494 درخواست برای این خودرو وجود دارد که با قیمت پایه 256500000 تومان عرضه می شود. میانگین قیمت این خودرو در بورس کالا حدود 460 میلیون تومان است در حالی که این خودرو در بازار آزاد 645 میلیون تومان است.

همچنین دوشنبه گذشته (24 فوریه 1401) ششم بود تامین کننده خودرو در بورس کالا 606 دستگاه کامیون و کامیونت فروخته شد که میانگین قیمت نشان داد قیمتی که در بورس کالا پیدا شده کمتر از میانگین قیمت بازار بوده است.

بازار خودرو همچنان به حذف 206 از خط تولید پاسخ می دهد. بررسی بازار خودرو امروز (سه شنبه 4 بهمن) نشان داد که اگرچه قیمت کارخانه ای خودروهای پرتیراژ نسبت به یک ماه قبل افزایش یافته است، اما قیمت برخی محصولات نسبت به روز گذشته (دوشنبه) کاهش یافته است.

دلیل روز: عدم پرواز

با نزدیک شدن به فصل سفرهای نوروزی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ابراز نگرانی کرده است. دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی با اشاره به افزایش سفر در نوروز 1402 گفت: افزایش تقاضا و کمبود ناوگان، ما نمی توانیم تمام تقاضای بازار را پوشش دهیم. مشخص نیست این مشکل به دلیل کمبود ناوگان است یا واکنش شرکت های هواپیمایی در واکنش به مخالفت ها با افزایش قیمت بلیت هواپیما.

تلاش برای تنظیم بازارهای دیگر نیز در حال انجام است و عرضه سکه در همین راستا ادامه خواهد داشت. مشاور رئیس کل بانک مرکزی تهیه ربع سکه وی از هفته آینده در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران اعلام کرد و گفت: معاملات سه ماهه سکه با محوریت بانک ها، صرافی های بانکی و صرافی های تعاونی انجام می شود و شرایط عرضه نیز به زودی در قالب بروشور و اعلام می شود. تبلیغات. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا