مطالب میجیک

تقویت حضور بانوان در مسائل کلان کشور – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با معاون و مشاور امور زنان وزارت نفت اظهار داشت: ارتقای جایگاه مشاوران زنان در این نهاد، تاکید شخص رئیس جمهور بر حضور زنان در شورای تصمیم گیری کشور، اختصاص اعتبارات ویژه برای حوزه زنان و خانواده در سفرهای استانی که قبلا در دولت قبل وجود نداشت، پوشش 90 درصدی زوج های نابارور، بیمه زنان باردار تا پایان دوره شیردهی و بیمه کودکان زیر 5 سال، تلاش برای ساماندهی نظام کار و تلاش جدی زنان برای تصویب لایحه ارتقای امنیت زنان از مواردی است که در دولت مردمی و با تاکید شخص رئیس جمهور در این زمینه شاهد هستیم.

وی افزود: محدودیت قانونی برای فعالیت زنان در جامعه نداریم، اما موانع فرهنگی وجود دارد که امیدواریم شاهد تحول خوبی در ساختار فرهنگی کشور و تقویت حضور زنان در مسائل اصلی باشیم. کشور با تدابیر اتخاذ شده توسط دولت».

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت تحکیم بنیان خانواده خاطرنشان کرد: تقویت روحیه فداکاری و ترویج سبک زندگی اسلامی از موارد مهمی است که باید جدی گرفته شود چرا که وقتی هویت وجود داشته باشد. زیرساخت ها و مسائل فرهنگی و مذهبی جامعه و نشاط خانواده در خطر انقراض است، آسیب های جبران ناپذیری به دولت وارد می شود.

خزعلی ادامه می دهد: غرب تلاش می کند مدیریت زنان ما را به مدیریت افراد تقلیل دهد و شخصیت و هویت واقعی آنها را سلب کند و این نگاه مسموم را به کل جامعه گسترش دهد، اما زنان ما هوشیار هستند و با حفظ ارزش های والای انسانی، همان موقعیت بالاترین دانش دنیا را بدست آورید که این نشانه آموزه های دینی ماست که بالاترین نگاه را به زنان جامعه دارد.

وی با تبریک پیروزی غرور آفرین تیم ملی دختران کشورمان در هاکی روی یخ گفت: دنیا می بیند که در این مسابقات کشورهایی هستند که بهترین امکانات را در اختیار ورزشکاران قرار می دهند و نه از تحریم رنج می برند و هم ضرر نمی کنند. محدودیت یا فشار دختران قهرمان کشورمان با زدن 81 گل مقابل 5 کشور خوش درخشیدند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برابری مدال های ورزشکاران زن و مرد در کشورمان در سال گذشته، گفت: این برابری چه زمانی زنان ما در رشته ای نیستند. علت این اتفاق بزرگ، حرکت انقلاب اسلامی در توانمندسازی زنان، مقصر دانستن جنسیت زنان و تاکید بر توسعه افکار و اندیشه های زنان است. بنابراین، جهان غرب می خواهد از این مزیت زنان ما استفاده کند.

خزعلی ضمن تقدیر از کیاسری معاون امور زنان و خانواده وزارت نفت در اجرای ارتقای ارزشیابی زنان باردار گفت: این اقدام بسیار امیدوارکننده ای در راستای حمایت از زنان و خانواده است و باید در این راستا باشد. مطابق با قوانین جاری همه سازمان ها باشد. انتقال پیدا کردن

دکمه بازگشت به بالا