تغییر و تحول در تیم ملی هندبال زنان

تغییر و تحول در تیم ملی هندبال زنان

تیم ملی هندبال بانوان ایران دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد.

به گزارش میجیک، تیم ملی هندبال بانوان ایران پس از بازی دولت اسلامی و تغییر کادر فنی دستخوش تغییراتی خواهد شد. به گفته مدیر فنی تیم ملی، چند نفر از بازیکنان قدیمی تیم ملی کنار گذاشته می شوند و جوانان جایگزین آنها می شوند تا تیم برای جام ملت های آسیا آمادگی بیشتری داشته باشد.

مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان در گفت وگو با میجیک، درباره آغاز برنامه تیم ملی هندبال بانوان گفت: از شهریور ماه اردو را آغاز می کنیم. اردوی تیم ملی را آغاز می کنیم اما به نظر من فکر برخی از این بازیکنان امروز در هندبال جایی ندارد و باید گذشته را پشت سر بگذارد. سعی می کنیم از بازیکنان جوانی که در مسابقات جهانی شرکت می کنند استفاده کنیم. با اکبرآبادی، مدیر فنی تیم ملی جوانان جلسه ای خواهم داشت و رایزنی خواهیم کرد. از چند بازیکن تیم دعوت کردیم تا تیمی جوان و با تجربه را به مسابقات قهرمانی آسیا هدایت کنند.

ظهرابی در پاسخ به این سوال که زمان جوانی در تیم ملی فرا رسیده است، گفت: جوانان مقوله بسیار گسترده ای است. مسن ترین بازیکن زن تیم ملی ایران 32 سال سن دارد. به نظر من در ورزش قهرمانی سن یک عدد است و هر بازیکنی که از نظر توانایی، آمادگی جسمانی و شرایط رقابتی خوب باشد باید در تیم ملی حضور داشته باشد. وقتی یک جوان 20 ساله را به تیم ملی بزرگسالان می بریم، بعد از 10 سال او در اوج بلوغ است، بنابراین اگر بگوییم او مدت زیادی در تیم ملی بوده و باید برود، می شود. درست نباشد

وی افزود: باید از تجربه و پختگی بازیکنان به نحو احسن استفاده کنیم. البته گاهی اوقات کسانی که این مورد را تجربه کرده اند عوارضی دارند که باید آنها را رها کنند. دور انداختن یک بازیکن 30 ساله به دلیل اینکه هنوز جوان است اشتباه است. والیبال به دلیل گستردگی با تیم سوم به مسابقات کشورهای اسلامی آمده و عنوان قهرمانی را کسب کرده است. در هندبال هم می توانیم این وسعت را داشته باشیم اما باید آنچه را که داریم حفظ کنیم و بر اساس شرایط آنجا بازیکنان را دعوت کنیم و کم کم و قطره به بازیکنان جوان اضافه کنیم. همچنین تیمی که به قونیه رفته بازیکنان جوان زیادی دارد و میانگین سنی بازیکنان ما 25.8 سال است. ما تیم بزرگسالان نداریم.

مدیر فنی تیم ملی در پاسخ به این سوال که قصد دارید چند بازیکن را تزریق کنید و تعدادی دیگر را حذف کنید، گفت: قطعا چند بازیکن جدید به تیم ملی اضافه می کنیم و چند بازیکن در اردوی زمستانی نخواهیم داشت. ما می خواهیم یک هندبال جدید به شما هدیه دهیم. این یک موضوع وقت گیر است. ما در آسیا زندگی می کنیم و تیم هایی مانند ژاپن، کره و قزاقستان حریفان ما هستند. او بارها در مسابقات جهانی و المپیک شرکت کرده است. کره نایب قهرمان المپیک شد و اخیراً در رده نوجوانان به مقام قهرمانی دست یافت. باید سخت کار کنیم تا به تیم نزدیک شویم و برای نتیجه گرفتن باید سخت کار کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا