تغییر فاطمی امین در شرایط فعلی اساسا صحیح نیست

تغییر فاطمی امین در شرایط فعلی اساسا صحیح نیست

کارشناسان اقتصادی گفتند: در شرایط فعلی تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت که یکی از وزرای موفق و آینده دار این دولت است از اساس اشتباه است. امروز استیضاح و رای منفی به مردم آسیب می زند و به رانت خواران صنعت خودرو کمک می کند.

به گزارش میجیک، یادداشت مازیار میر – اقتصاددان – درباره استیضاح وزیر صمت و استیضاح هرگز راه حل نیست و تنها به افزایش مشکلات مردم به شرح زیر می پردازد.

مشکلات حوزه خودرو منحصر به وزارت حراست نیست و برخی برنامه ها، سیاست ها و قوانین باید تغییر کند تا بازار خودرو راضی و تنظیم شود. شفافیت یکی از مهم ترین عوامل برای از بین بردن عامل اصلی نوسانات قیمت خودرو در آینده است و این نتیجه اقدامات ادارات مختلف و همکاری های گذشته به ویژه وزارتخانه های مختلف از جمله نوسانات شدید نرخ ارز و جدید است. رویدادی که منجر به همه این رویدادها شد

همه منتقدان به وضعیت فعلی بازار خودرو می گویند که مشکل بدهی از صنعت بیمه یا صنعت خودرو و سایر صنایع مشکل خطی، سطحی و تک بعدی نیست. زمان و منابع مالی زیادی و همچنین کار اضافی را می طلبد.

با توجه به مخالفت برخی ارگان های تصمیم گیری و تصمیم گیری با مصوبه مجلس در حوزه خودرو، برکناری وزیر باتجربه و توانمندی چون سیدرضا فاطمی امین را اشتباه بزرگ و راهبردی می دانم.

بزرگترین مشکل من با وزرا و نمایندگان این است که با روحیات عموم مردم و جامعه کارفرمایی و کارگری آشنا نیستند. اما با جرأت و قاطعیت بگویید سید رضا فاطمی امین درد فردی آشنا، مؤمن و متخصص است که برای رشد و توسعه کشور از تلاش دریغ نخواهد کرد و کار در بخش خصوصی و دولتی این مرد بزرگ را وزیر بهتری کرده است. .

امروز وزیر صلح می تواند با سامانه شفافیت فروشگاهی قیمت ها را کنترل کند که روزانه اطلاعات 9600 فروشگاه به این سامانه ارسال می شود و وقتی شخصی کارتی را می کشد، همه اطلاعات شامل نوع، مقدار و قیمت کالا می شود. به سامانه ارسال می شود.

به نظر می رسد سامانه شفافیت فروشگاهی آخرین حلقه یک سامانه جامع تجارت است که با این سامانه بسیاری از تعدیل ها و عدم اطلاع رسانی و هزاران مشکل دیگر برطرف می شود، این فکر و قدم عظیم خواهد بود.

زیرا وزیر قصد دارد این باگ داده راهبردی را در اختیار سایر وزارتخانه ها قرار دهد که می توان از آن برای ارائه تحلیل های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال می توان تاثیر افزایش مصرف یک محصول را بر روی محصول دیگر بررسی کرد و به طور کلی می تواند بازار را توضیح دهد و درمان حادثه باید از قبل در نظر گرفته شود. اتفاق افتاده است، بنابراین باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا