تغییرات هورمونی ممکن است باعث ایجاد آرتریت روماتوئید در زنان شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آندومتریوز خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی را افزایش می دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی دی نیوز، این مطالعه نشان می دهد که یائسگی زودرس (قبل از 45 سالگی) و استفاده از هورمون درمانی خطر ابتلا به آرتریت را افزایش می دهد. روماتوئید مربوط

آرتروز روماتوئید این یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت های خود از جمله مفاصل حمله می کند. آسیب می تواند به سایر اندام ها سرایت کند.

مدتهاست که مشخص شده است که زنان بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند و تیم به رهبری دکتر.سلام فنگ ماهی تابه» در دانشگاه علوم پزشکی خودشه در چین، آنها در تلاش برای یافتن علت هستند.

آنها داده های بریتانیا را در مورد بیش از 223500 شرکت کننده در انگلستان که سلامت آنها به طور متوسط ​​12 سال پیگیری شده بود، تجزیه و تحلیل کردند. در این دوره، 3313 زن (1.5 درصد) به آرتریت مبتلا شدند روماتوئید آنها آلوده هستند

قاعدگی دیرتر (اولین قاعدگی در 14 سالگی به جای 13 سالگی) با 17 درصد بیشتر خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید این امر مرتبط است، زیرا شروع یائسگی (قبل از 45 سالگی) با خطر ابتلا به این بیماری همراه است.

محققان دریافتند زنانی که قبل از 45 سالگی یائسه می شوند، 46 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتریت هستند. روماتوئید در مقایسه با زنانی که یائسگی آنها در سن 50 یا 51 سالگی شروع می شود.

این تیم اضافه کرد: اگر «سال‌های باروری» یک زن – زمان بین اولین دوره قاعدگی و شروع یائسگی – 33 سال یا کمتر باشد، در مقایسه با زنان در سنین باروری بیشتر، خطر ابتلا به آرتریت 39 درصد بیشتر بود. روماتوئید صورت.

هیسترکتومی (رحم را خارج کنید) یا اوفورکتومی (برداشتن تخمدان ها) نیز خطر را افزایش می دهد.

علاوه بر این، استفاده از هورمون درمانی این احتمال را تا 46 درصد افزایش می دهد.

ماهی تابه وی گفت: یافته های این مطالعه مهم است و زمینه ساز مداخلات جدید و اختصاصی برای پیشگیری از خطر ابتلا به آرتریت است. روماتوئید می تواند در زنان ایجاد شود.

دکمه بازگشت به بالا