مطالب عمومی

تعیین سفیر ایران در صنعا می‌تواند مقدمه تعیین سفیران دیگر کشورها باشد/مشروعیت دادن به حکومت انصارالله

“حسن ایرلو ، سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در عراق در یمن ، وارد صنعا شده و نسخه ای از اعتبارنامه خود را برای” ارسال می کند “هشام شرف ، وزیر امور خارجه دولت ملی ، اعتبارنامه ها را به مهدی مشات ، رئیس شورای عالی سیاسی یمن خواهد داد.

سفیر ایران اولین سفیر یک کشور مستقل است که برای برقراری روابط با انصارالله و تأیید دولت یمن به صنعا اعزام شده است.

هشام شرف ، وزیر امور خارجه این کشور در مصاحبه با خبرنگاران منطقه غرب آسیا و محور مقاومت گفت: “اقدامات ایران می تواند مقدمه ای برای تعیین سفیران در سایر كشورها در یمن باشد.” شدن

هشام شرف |

هشام شرف ، وزیر امور خارجه دولت ملی یمن

وی افزود: ارزش اقدامات ایران زمانی مشخص می شود که می فهمیم دولت عربستان سعودی در تلاش است تا دولت یمن (عقب نشینی) را در عدن مشروعیت بخشد. اقدامات ایران تأییدی بر دولت صنعا و دولتی است که انقلابیون یمن ایجاد کرده اند.

وزیر امور خارجه یمن در مورد چگونگی آمدن سفیر ایران در صنعا توضیح بیشتری نداد ، اما گفت سفیر ایران در صنعا بلافاصله استوارنامه ها را ارائه می کند و فعالیت ها را آغاز می کند.

شرف تاكید كرد: ورود سفیر ایران به صنعا ارتباطی به تنش های منطقه ای ندارد ، اما اولین و آخرین پیام ابراز همدردی ایران با كشور مظلوم یمن است. این همچنین بدان معناست که زندگی هنوز در یمن است و دوستانی در این دنیا دارند که در شرایط بحرانی آماده کمک هستند.

سلیم المنتصر ، کارشناس یمنی گفت که سفر حسن ایرلو به صنعا گام اساسی در شکستن محاصره و بالا بردن مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی در یمن است. این پیروزی دیپلماتیک جمهوری اسلامی در برابر ائتلاف سعودی و آمریکایی نیز محسوب می شود که نتوانست مانع هر سفیری در یمن شود.

برای دریافت راهنما کلیک کنید

سلیم المنتصر ، تاجر یمنی

وی افزود: بدون توجه به اینکه سفیر ایران صنعا را چگونه فشار می دهد ، این گام به این معنی است که این ائتلاف شش سال پس از حمله به یمن نتوانست به عربستان هدف دست یابد ، در طی آن ده ها نفر کشته و زخمی شدند و بسیاری از زیرساخت ها آسیب دید. .

المنتصیر گفت: “به دلیل برخی مشکلات ، حملات و خسارات در مناطقی از سفارت ایران در صنعا ، روند ادامه فعالیت های دیپلماتیک کند است ، اما به زودی سفیر جدید فعالیت های دیپلماتیک را آغاز می کند. حضور سفیر جدید ایران به معنای شناسایی دولت ملی در صنعا و موفقیت های دیگر برای ملت قدرتمند یمن ، که می تواند مقدمه ای برای برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهای عربی و غربی باشد.

آخرین پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا