تعطیلی مدارس و تخلیه 55 هزار نفر در جنوب هند در پی طوفان شدید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، مقامات هندی روز شنبه اعلام کردند که حدود 55 هزار نفر را به دلیل طوفان های استوایی و باران های شدیدی که بخش هایی از جنوب هند را درنوردیده است، تخلیه کرده اند.

تعطیلی مدارس و تخلیه 55 هزار نفر در جنوب هند در پی طوفان شدید

به گزارش خبرگزاری آناتولی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مردم مناطق آسیب پذیر در سه منطقه در جنوب شرقی ایالت آندرا پرادش به حدود 200 کمپ دولتی منتقل شدند. تاکنون گزارشی از تلفات یا خسارات وارده گزارش نشده است.

در این گزارش آمده است که مدارس در مناطق پرخطر تعطیل شده اند و حداقل 75 قطار برنامه ریزی شده لغو شده اند. آژانس هواشناسی هند (IMD) اعلام کرد طوفان در 12 ساعت آینده به آرامی از خلیج بنگال فرود خواهد آمد و انتظار می رود روز یکشنبه به منطقه پوری در شرق اودیشا برسد.

به گفته این سازمان، باران های شدید تا بسیار شدید در مناطق ساحلی و داخلی اودیشا، شمال آندرا پرادش و منطقه ساحلی بنگال غربی رخ داده است.

پرادیپ کومار ینا، یکی از مقامات امدادی هند در اودیشا گفت: «نیروهای ما در میدان مستقر هستند و تخلیه در حال انجام است. ما انتظار داریم خسارت زیادی به محصول برنج وارد شود.»

طوفان دیگری به نام Tawakta در ماه مه امسال بخش غربی هند را درنوردید و حداقل 140 نفر از جمله 70 نفر دیگر را در یک قایق در سواحل بمبئی کشتند. در ماه می 2020، نزدیک به 100 نفر در طوفان دیگری به نام آمفان کشته شدند که به هزاران خانه و زمین کشاورزی در هند و بنگلادش آسیب رساند.

مقامات هندی می گویند که در سال های اخیر به دلیل پیش بینی های آب و هوای خوب، ساخت پناهگاه های اضطراری و طرح های تخلیه و سیستم های هشدار دهنده، تعداد کشته ها به طور کلی کمتر بوده است، اما خسارات مالی همچنان بالاست.

در ماه اوت، طوفان موسمی برای چند روز از سواحل غربی هند عبور کرد و 136 نفر را کشت و 90000 نفر را مفقود کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.



این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا