مطالب میجیک

تصمیمات اتخاذ شده در جلسات باید عملیاتی شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانش بنیان شرکت ها و واحدها برای حل معضلات اجتماعی گفت: دانش بنیان . شرکت ها نباید محدود به بخش تولید باشند و این شرکت ها باید در علوم انسانی فعال و تأثیرگذار باشند و مشکلات اجتماعی را حل کنند.

وی افزود: برای حل معضلات و آسیب های اجتماعی باید روش های خود را به روز کنیم و راه حل هایی پیدا کنیم که سریعتر به اهدافمان برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: جامعه درگیر مشکلات عدیده ای است و تک تک ما به عنوان مسئولان و کارگزاران دولت وظیفه داریم برای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

محمدی با انتقاد از فرافکنی ها و غصب وظایف برخی نهادها، گفت: جلسات صرفا برای ارائه گزارش و تکمیل وظایف نیست؛ به هر حال تصمیماتی که می گیریم باید گرفته شود.

وی تاکید کرد: در حالی که پس از گذشت سال ها هنوز برخی مشکلات وجود دارد، این نشان می دهد که راه حل های ما کامل نیست و هنوز بر اساس واقعیت های جامعه تصمیم نگرفته ایم.

نمایندگان سیاسی، امنیتی و اجتماعی در این خصوص در خصوص موضوع جمع آوری سگ ها ندارد و سرگردان اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم این است که از راه حل های غیر بومی استفاده می کنیم و با احساساتی که باعث افزایش جمعیت این حیوانات شده است مواجه می شویم.

وی هشدار می دهد: راهکارهای علمی متناسب با شرایط و واقعیت های جامعه در این زمینه باید توسط نهادهای مسئول تعیین و اجرا شود و فرافکنی و سلب مسئولیت در این زمینه غیرقابل قبول است.

محمدی در گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد بیماری های منتقله از طریق پشه آئدس مهاجم ضمن تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه گفت: در کنار این مسائل باید به مسائل محلی استان از جمله توزیع لبنیات ناسالم و بروز بیماری هایی مانند تب مالت توجه شود و مسئولان مسئول در حوزه بهداشت عمومی باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود

در این نشست موضوعات مرتبط با سلامت از جمله ممنوعیت تبلیغات و مصرف محصولات مضر برای سلامت، کنترل بیماری های منتقله از طریق پشه مطرح شد. آئدس مهاجمان و کنترل و ساماندهی سگ های ولگرد و همچنین موضوع استفاده از ایده های دانش بنیان در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و هوشمندسازی اقدامات میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

دکمه بازگشت به بالا