مطالب عمومی

تشکیل جبهه مقاومت در برابر طالبان؛ صالح و مسعود چریک‌ها را در پنجشیر سازماندهی می‌کنند

معاون رئیس جمهور سابق افغانستان ، علیرغم اسارت طالبان و تحت حکومت محمد اشرف غنی ، هنوز از تسلیم شدن در برابر این گروه محتاط است و طبق آخرین گمانه زنی ها ، به دره پنجشیر در شرق افغانستان عقب نشینی کرده است. خانه جدیدی علیه طالبان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسپوتنیک ، امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور پیشین افغانستان روز یکشنبه گفت: “من هرگز تروریست های طالبان را تحت هیچ شرایطی نمی پرستم.”

وی در ادامه تاکید کرد که میراث احمدشاه مسعود ، فرمانده و هدف او را واگذار نمی کند و سلطه طالبان را نمی پذیرد.

صالح روز سه شنبه با ارسال پیام دیگری به جامعه افغان از وی خواست تا به مقاومت در برابر طالبان بپیوندد. این پیام پس از آنکه وی روز دوشنبه در دره پنجشیر در کنار احمد مسعود ، پسر احمدشاه مسعود ، آخرین فرمانده جنگ علیه طالبان و نیروهای شوروی ظاهر شد ، ارسال شد.

گفته می شود نیروهای امرالله صالح معاون رئیس جمهور افغانستان منطقه چاریکار در پروان پوینسا در شمال کابل را از دست طالبان خارج کردند.

یک منبع نظامی در کابل به اسپوتنیک گفت که جنگ با طالبان در حومه دره پنجشیر در نزدیکی این ولایت ادامه دارد.

“تیم امرالله صالح ، معاون اول رئیس جمهور افغانستان ، بر منطقه چاریکار در ولایت پروان مسلط شده است. در حال حاضر ، نبردی در منطقه پنجشیر در جریان است. این اهمیت استراتژیک از طریق چاریکار از طریق تونل سالنگ”. این شهر کابل را با مزار شریف ، بزرگترین شهر در شمال افغانستان متصل می کند.

مقامات محلی در شمال شرق افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفتند که صالح و مسعود تلاش می کنند تا فعالیت گروه های چریکی را که با طالبان می جنگند هماهنگ کنند.

دره پنجشیر نماد مقاومت در افغانستان است. از آنجا که او هرگز طالبان را در طول جنگ داخلی 1990 ناکام نکرده بود ، یک دهه پیش از آن اتحاد جماهیر شوروی سابق را تسخیر نکرده بود.

صالح برای اولین بار در سال 1990 با فرمانده خود ، احمدشاه مسعود ، جنگ چریکی را آغاز کرد و از آنجا که او یکی از پایه های اصلی مقاومت در برابر طالبان پس از حملات 11 سپتامبر 2001 بود ، در سال 2004 اداره تازه تاسیس اطلاعات افغانستان را رهبری کرد.

وی در سال 2010 پس از حمله به کنفرانس صلح کابل از سمت فرماندهی سرویس اطلاعاتی افغانستان برکنار شد ، اما تاکید کرد که پاکستان یکی از حامیان اصلی طالبان است. این ادعا قطعاً از سوی پاکستان رد می شود.

اگرچه سالها از صحنه سیاسی افغانستان دور بود ، اما با انجام گفتگوهای رسانه ای و ارسال پست در شبکه های اجتماعی به مبارزه با طالبان ادامه داد تا اینکه در سال 2018 ، به عنوان متحد محمد اشرف غنی ، اولین وزیر داخله غنی و سپس معاون اول وی شد. به نخست وزیر.

او روز سه شنبه در پیامی خطاب به مردم در افغانستان نوشت: “برخلاف ایالات متحده و ناتو ، ما روحیه خود را از دست نمی دهیم و فرصت بزرگی خواهیم داشت” ، اگرچه کشورهای زیادی وجود دارند و طالبان در پایتخت حکومت می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا