تشریح وضعیت ذخایر استراتژیک استان مرکزی از قول معاون استاندار

استاندار | مرکزی

وضعیت ذخیره کالاهای استراتژیک در خوزستان چگونه است؟

میجیک / مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: ذخیره استراتژیک استان کاملا مناسب است.

حسن میرزاخانی امروز 5 اسفندماه در شورای اداری استان مرکزی اظهار داشت: این استان تابع سیاست کلان دولت است و بسیاری از موارد نیازمند سیاست گذاری و پیگیری در سطح کلان است. ما در استان می توانیم با اقدامات مناسب و موثر به اجرای این سیاست ها کمک کنیم.

وی با اشاره به تدوین و اجرای سیاست ها در زمینه تنظیم بازار کالاهای اساسی و با تاکید بر اینکه کمبود کالا و عدم دسترسی به کالا خط قرمز ماست، افزود: با وجود برخی گرانی ها با کمبود زیادی مواجه نیستیم. کالاهای استان مرکزی

وی افزود: قیمت برخی کالاهای اساسی مشمول قیمت استانی در بسیاری از موارد با قیمت متوسط ​​کشور یا کمتر از آن است. تلاش می کنیم از همه امکانات و عوامل نظارتی استان استفاده کنیم و موانع را برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: طی دو سال گذشته 116 گزارش از مهم ترین موارد و مشکلات حوزه تنظیم بازار تهیه و به وزارت کشور ارائه کردیم که بیشترین توجه را به خود جلب کرد. و پیگیری، و ما توافق را در مورد آن خوب دیدیم.

وی با اشاره به اقدام انجام شده در زمینه بازار مرغ در سال جاری گفت: بیش از 31 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه ریزی در استان مرکزی داریم که نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

میرزاخانی با بیان اینکه به اندازه کافی در بازار وجود دارد، گفت: میانگین مصرف مرغ در این استان 100 تن در روز است اما از 24 اسفندماه 300 تن مرغ به بازار عرضه کرده ایم تا کمبودی در بازار وجود نداشته باشد. بازار. بازار.”

میرزاخانی با بیان اینکه کشتارگاه های استان به صورت فعال در حال عرضه و عرضه گوشت قرمز هستند، گفت: گوشت منجمد وارد بازار استان شده و این امر با نظارت دقیق ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ذخایر گندم استان در وضعیت خوبی قرار دارد، افزود: با توجه به ذخیره بالای گندم مازاد در سیلوهای استان، مشکل خاصی برای آرد نان و انواع دیگر و این منطقه نداریم. کاملا تحت کنترل است در صورت کمبود برنج می توانیم از ذخیره استراتژیک استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به تامین روغن خام خوراکی از منابع تولیدی استان و سایر استان ها افزود: تلاش ما این است که روغن زیر قیمت مصوب عرضه شود.

معاون هماهنگی اقتصادی استان جاوه مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 هزار تن برنج، 5 هزار تن شکر، 816 تن گوشت منجمد، 30 هزار تن سویا، 41 هزار تن ذرت تولید شده است. و 27 هزار تن جو در استان توزیع شده است. .

وی با بیان اینکه وضعیت ذخیره راهبردی استان کاملا مناسب است و جای نگرانی وجود ندارد، گفت: در جلسه روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت میوه در آستانه عید سعید فطر بررسی شد و مقرر شد که قیمت میوه ها در آستانه عید سعید فطر بررسی شود. پرتقال 350 تنی 19 هزار و 500 تومان و 200 تن قیمت گذاری می شود. سیب زرد و قرمز از عصر امروز با قیمت 33 هزار تومان عرضه می شود. در صورت نیاز میوه های دیگر نیز در دسترس خواهند بود.

میرزاخانی با بیان اینکه قیمت خرمای مضافتی و کبکاب کیلویی 100 و 42 هزار تومان تعیین شده است، افزود: نمایشگاه بهاره به مدت 6 روز برگزار شد و تلاش زیادی در زمینه نظارت انجام شد.

وی تصریح کرد: طرح پایش ماه مبارک رمضان و نوروز در قالب رزمایش مشترک با حضور 60 تیم بازرسی از 10 دستگاه نظارتی مختلف از 24 اسفند آغاز و تا 30 فروردین ادامه داشت. روزانه 5 تا 6 تیم بازرسی در مرکز استان و یک تیم در شهرستان های تابعه بر حمل و نقل کالا نظارت می کنند.

میرزاخانی طرح فروش بلیت الکترونیکی را اقدامی موثر از سوی دولت عنوان کرد و گفت: این طرح از مدتی پیش آغاز شد و به بهبود وضعیت معیشتی شهروندان کمک می کند. از 3 هزار و 790 مغازه در استان، 2 هزار و 770 مغازه در این طرح فعال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: 355 هزار خانوار استانی از این طرح بهره مند شدند و تا 31 اسفند بیش از 810 هزار تراکنش و 377 میلیارد تومان از میزان اعتبار این طرح استفاده شد.

میرزاخانی افزود: در فاز دوم طرح فجران در استان مرکزی 365 هزار خانوار از دهک یک تا هفت معادل 91.3 نفر واجد شرایط مشارکت هستند و 435 هزار تراکنش انجام شده و می توانیم رتبه کسب کنیم. دوازده کشور در زمینه مشارکت در این طرح.

وی ادامه داد: دستگاه های مرتبط با طرح کالابرگ باید اقدامات موثرتر و به موقع تری را برای کاهش ریسک اجرای طرح و جلوگیری از برهم زدن نظم بازار انجام دهند.

میرزاخانی با تاکید بر فعالیت شبانه روزی دستگاه های خودپرداز در شبکه بانکی افزود: بانک ها باید استقرار دستگاه های خودپرداز سیار و تهیه اسکناس مورد نیاز در دستگاه های خودپرداز را پیش بینی کنند.

وی با اشاره به برگزاری 120 جلسه و 486 موافقت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان در سال جاری، گفت: 74 درصد توافق کارگروه اجرایی شد و 308 واحد تولیدی در مسیر تولید قرار گرفتند. توانبخشی. خوشبختانه با عملکرد خوب دستگاه، تعداد پرونده های ورودی به کارگروه رو به کاهش است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا