ترفند جنگی که از مادرم آموخته بودم مرا از اسارت نجات داد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – آزاده ملکی: تاریخ اسلامی ایران شاهد حضور زنان مسلمان جامع و فعال ایرانی در عرصه های مختلف دفاعی ، جنگی ، سیاسی و اجتماعی بوده است. زنانی که در ایده آل ها و عقاید خود هستند ، نمی توانند احساسات و احساسات خود را ببینند پوشی ردن او در دفاع مقدس نقش پوسیده و مفیدی را ایفا می کند و با پیروی از مکتب عاشورا حماسه ای فراموش نشدنی را خلق می کند.

ترفند جنگی که از مادرم آموخته بودم مرا از اسارت نجات داد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اکنون در چهلمین سال دفاع مقدس ، در روزی که برای سربازان صبور و مقاوم ، جانبازان و زنان نامگذاری شده است ، به محل کار یکی از زنان مبارز در هشت سال دفاع مقدس اردبیل ، فرحروز فتح اللهی در سال 1337 رفتیم. در روستا “برایس از کارکرد شهر قالبوی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و تنها فرزند خانواده بود. وی در سال 1351 ازدواج کرد و صاحب 4 فرزند شد. او دبیر مدرسه اردبیل بود.

این زن مبارز پس از بازنشستگی در یک سنگر آموزش دانشجویی و ستاد دیه در استان اردبیل هنوز در حال خدمت به جامعه است. همسر وی ، سرهنگ مهدی غفاری ، یک جنگنده نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس بود که در سال 1998 درگذشت. ما با او صحبت کرده ایم که در زیر می خوانید:

فرحروز فتح اللهی ، سرباز اردبیلی گفت: “در سال 1980 ، زمانی که جنگ در جریان است ، اکثریت مردم ایران برای دفاع از یکپارچگی کشور ایستاده اند. در حقیقت ، حماسه مقدس ساخته شده در تاریخ استقرار اسلامی ایران توسط مردان ، زنان و افراد مسن و جوانان است.

وی ادامه داد: اگرچه در سال های اولیه 4 فرزند دارم ، با این وجود فرزندانم را به مادرم و همسرم دادم و به منطقه جنگی و عملیات کربلای 5 ، فتح خرمشهر رفتم. فاو و در قسمت جلویی ، من به سربازان و قربانیان زخمی کمک می کنم.

این معلم بازنشسته است وی با بیان اینکه از سال 59 تا 1967 ، در دوران دفاع مقدس 8 ساله ، در پشت خوزستان ، خرمشهر ، بوشهر و آبادان به مرزهای ایران و عراق بود ، افزود:.

مادرم شیرزان نمونه ای از زمان خود است

این زن مبارز اردبیلی شجاعت مادر خود را در جریان جنگ با روسیه که به کشور حمله کرد نشان داد و گفت: من به عنوان مادری بزرگ شدم که در سالهای حمله نظامی روسیه به ایران اسلحه به دست گرفت و دشمنان را شلیک کرد و دشمن را وحشت زده کرد. برای مثال

فتح اللهی به جلو: “مادرم نمونه ای از روزهای شیرزان است و وقتی تصمیم گرفتم به جنگ بروم ، حتی اگر مادر 4 فرزند باشم ، انگیزشی هستم و گفتم كه بر اساس تصمیم خود از فرزند شما مراقبت می كنم.” شدن و او حتی در صورت نیاز بسیاری از فنون دفاعی را به من آموخت و در یک مورد ، وقتی در منطقه جنگی بودم که منافقین می خواستند مرا بگیرند ، من از ترفندهایی استفاده کردم که مادرم از قبل می دانست و آنها را پس انداز کرده بود.

در شرایط بحرانی نمی توان این کار را انجام داد

فتح اللهی در مورد وظایف خود در حالی که در مقابلش بود به خبرنگار آنلاین گفت: “در حالی که من در پایگاه شکار شش بودم ، هنگامی که شهدای دزفول ، آبادان و خرمشهر به این پایگاه منتقل شدند ، در شناسایی شهدا به خانواده کمک کردم. پس از گذراندن دوره امداد و هلال احمر ، من مشغول کمک رسانی به جانبازان و رزمندگان مجروح.

وی ادامه داد: من در تهیه ، بسته بندی و تحویل مایحتاج سربازان از جمله آب ، غذا ، لباس و … مشارکت داشتم. در آن زمان ، زنان کمتری برای رانندگی به خانه داشتند ، اما در بسیاری از موارد ، من تنها بودم. که وسایل نقلیه نظامی را رانندگی می کند. ” لوازم را برای سربازان انجام می دهم و می فرستم.

وی درباره شیرین ترین و دل انگیزترین خاطرات جنگ به خبرنگار آنلاین گفت: “بهترین خاطرات مربوط به روز آزادسازی خرمشهر است که من واقعاً از قلبم به آن افتخار می کنم و آن را برای همیشه به خاطر می آورم. شهر جنوبی کشور.

این معلم بازنشسته با اشاره به صحنه دلخراش جنگ گفت: در یکی از آن صحنه ها ، پدر را می بینیم آه و او فریاد کمک خواست ، او تنها بازمانده از 12 عضو خانواده بود که همه در هنگام بمب گذاری کشته شدند.

فتح اللهی ادامه داد: در صحنه دیگری که شهدای جنگ شناسایی شدند ، وقتی برادری برای شناسایی برادر شهید خود آمد ، نمی توانست شدت آسیب دیدگی صورت شهید را درک کند و این شناسایی فقط از طریق پلاک انجام شد که واقعاً دردناک بود.

وقتی خواهرم به شناسایی خواهر شهید خود رسید ، نمی توانست شدت آسیب دیدگی صورت شهید را درک کند و این شناسایی فقط از طریق پلاک انجام شد که واقعاً دردناک بود. انجام بود این زن بسیجی است وی با اشاره به نقش م areثر زنان برای امید دادن به سربازان در دوران دفاع مقدس ، خاطرنشان كرد: همه مردم برای دفاع از میهن اسلام تدبیر می كنند و از فرمان امام راحل ، كمك خواهران در جبهه حمایت از سربازان پیروی می كنند.

این سرباز زن اردبیل افزود: حتی سربازانی وجود دارند که مادر ، همسر و خواهر آنها نیز از پشت فعال هستند و این برای آنها یک امید و علاقه است. در شرایط کنونی زنان در زمینه های مختلف ضمن حفظ حجاب و حریم دین ، ​​موفقیت های بسیاری را به همراه داشته است.

فتح اللهی در مورد یکی از دوستانش در حالی که در خانه بود ، گفت: خانم رفعت مختاری از تهران که هم اکنون با وی در حال خدمت است و اکنون با او در ارتباط هستم ، یک برادر فعال و صمیمی است که به همراه همسر و دیگر خواهر و برادرهای خود در پایگاه شکار شماره شش است. چه کسی واقعاً در خدمت شفقت و استقامت بی نظیر است.

وی افزود: “البته ، به گفته ژنرال ، هر ایرانی كه اشتیاق و میهن پرستی داشته باشد ، به وضعیت بحرانی تبدیل شده و از رهبری اسلامی ایران دفاع می كند. من در طول زندگی ام آماده دفاع از میهن اسلام هستم و همه باید بدانند كه دفاع ادامه داشت.

بانوان مبارز اردبیل روحیه فداکاری و گذشت را در گرو خانه و جنگ نمی دانند و می گویند: “من بعد از زندگی در دفاع از میهن و تربیت دانش آموزان ، به خادمی در ستاد دیه استان اردبیل افتخار می کنم. ام آزادی زندانیان با رهن بانکی و کل من خدا را شکر می کنم که رئیس خانواده که از زندان آزاد شده با همسرش و فرزندانشان در صلح است.

فتح اللهی هنگام شیوع کرونا ، ایثار و فداکاری مردم را نشان می دهد و می گوید: “در مورد کمکی که انجام می شود ، من یک بسته زندگی را با فرزندانم آماده می کنم و در مناطق آنها سهیم می شوم و ثابت می کنم که عدم جهاد و خدمات ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.”

فتح اللهی به مشکل نجبا در کشور اشاره کرد و گفت: من از فرزندانم مراقبت می کنم به گونه ای که او از این بحث در امان باشد که هر چهار دخترم موفق بودم. خیلی جوانان شهر ، محمد به عنوان مهندس کشاورزی ، مسعود فارغ التحصیل شده است تحصیلات اتاق عمل تکنسین های میدانی مهندس نساجی محمود ، مهندس عمران احمد است که همگی در زمینه کاری به جامعه خدمت می کنند و آخرین بار در م institutionsسسات یا ارگان های دولتی مورد استفاده قرار نگرفتند و راه والدین و شهدای ایران اسلامی را ادامه دادند.

زنان اردبیل به دلیل واقعیت خانواده و خانواده ای که چندین شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی برای حفظ سرزمین و ناموس این کشور کرده اند ، افتخار می کنند.

این زن جهاد اهل است “شهید قدرت فتح اللهی” که پسر عموی وی در منطقه بود سرپل هاب وی سر بریده شد و به شهادت رسید و ادامه داد: “روزنامه نگاران شهید علی صیاد” ، همسر و خواهرانم و همچنین در مناطق مختلف جنگ و جان خود را برای جمهوری اسلامی ایران فدا کردند.

فتح الهی همچنین شهید را “شاهرخ طهماسبی” همسر عموی خود خواند و افزود: دشمن تمام بدن این شهید والا مقام را با سیگار سوزانده و زنده زنده به خاک سپرد و جسد نیمه جان را سربازان کشورمان پیدا کردند. وی به بیمارستان منتقل شد ، اما به دلیل شدت سوختگی و کمبود اکسیژن به دلیل عوارض زنده به خاک سپرده شد.

دکمه بازگشت به بالا