اقتصادی

تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت

تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا که به دلیل اختلال در ارتباط فیبر نوری و تجهیزات ایکس ری گمرک جمهوری آذربایجان با کندی مواجه شده بود، به روال عادی بازگشت.

به گزارش میجیک، علی حسین ذوالقدری – مدیرکل گمرک آستارا – گفت: از دو روز گذشته به دلیل اختلال در ارتباط فیبر نوری و تجهیزات ایکس ری گمرک آستارا جمهوری آذربایجان، امکان انجام گمرکات وجود دارد. تشریفات و دریافت کامیون ها از طرف مقابل با مانع مواجه شده است که با پیگیری های گمرک ایران این مشکل از طرف آذربایجان برطرف شد و هم اکنون تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیت در گمرک مرزی آستارا دو کشور دچار مشکل شده است. به حالت عادی برگشته و به آرامی اجرا می شود.

این گزارش نشان می دهد که با توسعه روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، حجم تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی از گمرکات مرزی آستارا افزایش چشمگیری داشته است ممکن است.

من باید بگویم؛ هم اکنون روزانه 300 دستگاه کامیون از گمرکات مرزی آستارا تردد می کنند و در فروردین ماه امسال تردد کامیون ها از گمرکات مرزی آستارا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا