مطالب عمومی

ترامپ: روسیه را با جنگنده‌‌های اف-22 با پرچم چین بمباران کنیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، رئیس جمهور سابق آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت تهران در اظهاراتی جنجالی خواستار بمباران روسیه با جنگنده های اف 22 آمریکا که پرچم چین بر روی آنها نقش بسته بود، شد.

به گزارش هندوستان تایمز، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد کرده است که ایالات متحده باید جنگنده های F-22 را با پرچم چین نشان دهد و مواضع روسیه را در جریان عملیات نظامی در اوکراین بمباران کند. .

دونالد ترامپ که با یکی از دستیاران کمیته ملی جمهوری خواهان صحبت می کرد، گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید از گفتن اینکه ایالات متحده نباید به روسیه حمله کند، دست بردارد. ترامپ سپس از ناتو به عنوان «ببر کاغذی» یاد کرد.

دونالد ترامپ با تصحیح اظهارات خود در مورد استفاده از پرچم چین در جنگنده های F-22 ایالات متحده، گفت که اگر این کار را انجام دهد، چین و روسیه با هم خواهند جنگید و ایالات متحده نبرد این دو را تماشا خواهد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا اخیرا گفته است که اگر رئیس جمهور شود، کشورش می تواند با استفاده از تحریم های نفتی علیه روسیه درآمد کسب کند.

ترامپ در مصاحبه با فاکس بیزینس از هیچ کشوری خواست که به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین از روسیه نفت نخرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر گفت که اگر رئیس جمهور شود، هیچ حمله ای به اوکراین صورت نمی گیرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا باید تحریم هایی را علیه بخش نفت روسیه اعمال کند، گفت: ما باید این فرصت را در آمریکا باز کنیم و هیچکس نباید از روسیه نفت بخرد.

وی گفت: در این شرایط کشور ما می تواند به ثروت و پول بسیار بیشتری نسبت به قبل دست یابد.

روسیه صبح پنجشنبه (24 فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز پس از آن صورت گرفت که مسکو رسما استقلال خود را از جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین به رسمیت شناخت.

روسیه می گوید اوکراین به تعهدات خود در توافقنامه مینسک در سال های 2014 و 2015 برای حل مناقشه بین جدایی طلبان و کی یف عمل نکرده است. روسیه می‌گوید هدف از این عملیات نظامی «غیر نظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» این کشور است.

انتهای پیام/.




این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا