اقتصادی

تدوین شاخص امنیت گازی کشور برای نخستین بار در کشور

رئیس پژوهشکده بین المللی مطالعات انرژی گفت: برای اولین بار شاخص امنیت گاز کشور برای تعیین تأثیر تصمیمات مختلف بر شاخص امنیت گاز کشور و امنیت ملی تدوین شده است.

به گزارش میجیک، محمدصادق جوکار امروز در نشست تخصصی دریافت گواهینامه صرفه جویی گاز در بورس انرژی و دومین سال تاسیس خانه گاز ایران، با بیان اینکه خانه گاز ایران با 3 هدف تاسیس شد، اظهار کرد: هدف گذاری شد. ارائه یک سیستم هشدار سریع از تهدیدات است. و فرصتی وجود دارد تا پس از تجزیه و تحلیل و بررسی، دستورالعمل هایی بر اساس آن تعریف شود. در این راستا با تمام مخازنی که در حوزه گازی برنامه دارند به توافق رسیده ایم و شبکه ای از محققان خوب را در کشور شناسایی کرده ایم.

وی افزود: در 2 سال گذشته در خانه گاز نیاز به مدیریت تقاضا و پیشی گرفتن از مدیریت عرضه را مطرح کردیم و برای اولین بار به مرحله ای رسیدیم که شاخص امنیت گاز کشور را تدوین کردیم تا تاثیر تصمیمات مختلف بر آن مشخص شود. شاخص ایمنی و امنیت گاز دارای هویت ملی است.

جوکار با بیان اینکه امنیت گاز کشور بر امنیت کشور تاثیرگذار است، گفت: باید به معضل راهبردی گاز نگاه کرد و چالش ها را شناسایی و بر آن غلبه کرد.

وی با بیان اینکه این مشکل بین المللی شده است، گفت: روسای کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر بر همکاری برای ایجاد امنیت بیشتر انرژی تاکید کردند.

رئیس موسسه مطالعات بین المللی انرژی با اشاره به نشست وزرای مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: جلسات لازم برای برگزاری نشست وزیران به ابتکار خانه گاز ایران انجام می شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا