مطالب عمومی

تداوم ناآرامی در ایروان؛ استعفای پاشینیان خواسته معترضان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، در جریان ناآرامی های پایتخت ارمنستان و علیه نخست وزیر این کشور، هزاران معترض به سیاست های «نیک پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در مذاکرات با جمهوری آذربایجان خواستار استعفای وی شدند.

به گزارش وب سایت فرانس 24، احزاب مخالف در ارمنستان روز دوشنبه تظاهراتی برگزار کردند و خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند. احزاب مخالف اکنون پاشینیان را متهم می کنند که قصد دارد تمام قره باغ کوهستانی را به جمهوری آذربایجان تحویل دهد.

حدود 5000 معترض عصر دوشنبه در مرکز ایروان با تکان دادن پرچم ارمنستان و قره باغ کوهستانی خواستار استعفای پاشینیان شدند.

ایشخان سقاطلیان، معاون رئیس پارلمان و رهبر اپوزیسیون، پیش از تظاهرات به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما یک جنبش اعتراضی مردمی راه اندازی می کنیم تا پاشینیان را وادار به کناره گیری کنیم.

وی با بیان اینکه او یک خائن است، مردم را فریب می دهد، از نخست وزیر 46 ساله ارمنستان خواست که منطقه مورد مناقشه را به جمهوری آذربایجان تحویل دهد.

سقاطلیان گفت تا زمانی که پاشینیان ها عقب نشینی نکنند، اعتراضات متوقف نخواهد شد.

به گفته این منبع، پلیس برای متفرق کردن جمعیت وارد عمل شد و ده ها معترض را برای مدت کوتاهی بازداشت کرد. اتحادیه روزنامه‌نگاران، یک گروه حامی رسانه‌ها، از تاکتیک‌های پلیس انتقاد کرد و گفت مواردی وجود داشت که افسران به خبرنگارانی که تظاهرات را پوشش می‌دادند حمله کردند.

روز یکشنبه هزاران معترض در ایروان تظاهرات کردند و خواستار عقب نشینی پاشینیان شدند. رسانه های ارمنی گزارش دادند که مردم در میدان های معروف ایروان از جمله میدان فرانسه برای مخالفت با دولت پاشینیان و ارائه امتیاز در جریان مذاکرات با باکو تجمع کرده اند.

جنگ علیه منطقه قره باغ کوهستانی در 9 نوامبر 2020 با توافقنامه آتش بس امضا شده توسط نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین با میانجیگری روسیه به پایان رسید. .

با این حال، دو کشور همچنان در مرزها مشکلاتی دارند و این دو اغلب یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان روز جمعه با بیان ادعاهایی مبنی بر جنگ جدید با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ گفت: روسیه از طریق قزاقستان، ترکمنستان و ایران سلاح به ارمنستان در جریان جنگ 2020 بین ارمنستان و جمهوری ارسال کرده است. آذربایجان

انتهای پیام/.




این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا