تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد اعتبار عمرانی مازاد برای تکمیل طرح‌های لرستان

لرستان

میجیک/لرستان رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال 1500 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی استانی و ملی استان لرستان تامین شود.

داوود منظور امروز دهم بهمن ماه را به مردم منطقه تاج امیر تبریک گفت و گفت: خداوند را به خاطر عنایات نظام جمهوری اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری و روحیه جهادی همگان را امروز شکر می کنیم. شاهدیم که علیرغم همه فشارهای خارج از کشور، کشوری سربلند و قدرتمند پیشرو و صحنه سازندگی و سربلندی است.

وی با بیان اینکه لرستان یکی از استان هایی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به عقب ماندگی های تاریخی در این استان باید سرعت اجرای پروژه های زیربنایی و عمرانی در این استان را افزایش دهیم.

منظور با اشاره به اینکه تا پایان سال آینده نزدیک به 50 طرح و پروژه در لرستان به بهره برداری می رسد، گفت: این پروژه در تمامی حوزه ها از جمله آموزش، آموزش عالی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، منابع آب و … است. . جا دارد از مدیران همکاران و سازمان های برنامه ریزی استانی که با جدیت موضوع را دنبال می کنند تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: ما در سازمان برنامه و بودجه متعهد هستیم که شاخص های توسعه را در استان های مختلف بیاوریم به این معنی که توازن توسعه و عدالت بین استان ها یکی از رویکردهای مهم دولت 13 است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد دولت برای تکمیل پروژه های ناتمام، ادامه داد: در این دولت قرار است پروژه هایی را که سال ها ناتمام مانده و مردم امیدوارند از آنها استفاده کنند و سد تاج امیر که اکنون آبگیری شده است را تکمیل کنیم. است . یکی از این پروژه ها.. طرحی که از سال 1389 آغاز شده و تا ابتدای دولت سیزدهم 40 درصد پیشرفت داشته است و با تلاش وزیر جهادی نیرو، معاون آب، مدیرعامل آب منطقه ای لرستان و خاتم الانبیا (ص) لرستان. اردوگاه، این کار مهم را به پایان رساندند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با اتمام استحصال آب سد تاج امیر و آغاز به کار آن، ابتدا آب شرب بهداشتی مردم روستا و شهر نورآباد تامین می شود و مهم ترین آن توسعه کشاورزی است.

منظور ادامه داد: امیدوارم با توسعه کشاورزی نوین و استفاده از روش های نوین کشاورزی بتوانیم در لرستان توسعه پیدا کنیم، یکی از نکات مهم توسعه کشاورزی، دامپروری و کشاورزی مدرن صنعتی است. ایجاد اشتغال، تولید، ارزش افزوده و رفاه بیشتر.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز خوشحالیم که نرخ بیکاری در استان لرستان 9 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: رشد اقتصادی در دو سال اخیر شتاب گرفته و از رکود اقتصادی خارج شده است و هدف دولت از طرح زیرساخت تشویق توسعه و توسعه کسب و کار است خدمات عمومی برای مردم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از بهره برداری همزمان شبکه سد پایاب آیوشان خرم آباد خبر داد و گفت: امروز این پروژه که از برنامه های کلان دولت است و 1500 هکتار از اراضی کشاورزی آبیاری می شود. باز شد. اراده.

این کشور بیش از 15 میلیارد دلار کالاهای اساسی وارد می کند

وی تصریح کرد: تلاش ما مدیریت، جمع آوری و ذخیره سازی آب که الفبای آبادانی است و استفاده بهینه از آن است چرا که این استان ظرفیت تامین بخشی زیادی از نیازها و کالاهای اساسی کشور را دارد. با این ظرفیت نباید واردکننده کالاهای اساسی در استان های لرستان، خوزستان و شمال باشیم.

منظور با بیان اینکه واردات بیش از 15 میلیارد دلاری کالاهای اساسی نشان دهنده عدم استفاده مناسب از ظرفیت خدادایی است، افزود: سیاست دولت حمایت از تولیدات کشاورزی است و امسال با تضمین تولید گندم شاهد تولید و خرید گندم بوده ایم. خرید گندم در سال گذشته و با قیمت مناسب که ما موافقیم.» 10.5 میلیون تن گندم در کشور داریم. قطعاً باید همین رویکرد را در دانه های روغنی، برنج و سایر محصولات اساسی دنبال کنیم و به زودی خودکفایی کشور را در تولید محصولات کشاورزی جشن بگیریم.

معاون رئیس جمهور از توجه ویژه دولت به پروژه بیمارستان لرستان خبر داد و افزود: با حمایت از پروژه بیمارستان نیایش، بیمارستان عشایر شهدای عشایر خرم آباد را جایگزین می کنیم و این پروژه را به سرعت اجرا می کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان سال 1500 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی استانی و ملی استان لرستان کمک کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا