تحرک برای زنان در پیشگیری از زوال عقل مهم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

قد زنان بر میزان سلامت آنها تاثیر دارد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسین نت، بر اساس مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا، برای زنان ۶۵ سال به بالا، هر ۳۱ دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در روز، خطر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف را کاهش می دهد. یا زوال عقل تا 21 درصد. به ازای هر 1865 قدم اضافی که در روز انجام می شود، 33 درصد خطر کمتری دارد.

آندریا لاکروا، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: با توجه به اینکه شروع زوال عقل 20 سال یا بیشتر قبل از ظهور علائم شروع می شود، مداخله زودهنگام برای به تاخیر انداختن یا جلوگیری از زوال شناختی و زوال عقل در میان سالمندان مهم است. مهم است. “

برای این مطالعه، محققان داده‌های 1277 زن را که در مطالعه جانبی سلامت زنان در مورد حافظه، فعالیت بدنی و سلامت قلب ثبت‌نام کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان یاد گرفتند که از شتاب سنج برای اندازه گیری حرکت استفاده کنند. از آنها خواسته شد تا هفت روز به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.

زنان به طور متوسط ​​3216 قدم و 276 دقیقه فعالیت بدنی سبک مانند کارهای خانه، باغبانی و پیاده روی انجام دادند. آنها همچنین به طور متوسط ​​45.5 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید، مانند پیاده روی سریع و 10.5 ساعت نشستن در روز داشتند.

بر اساس این گزارش، نشستن بیشتر و نشستن طولانی مدت با خطر بالاتر اختلالات شناختی خفیف یا زوال عقل همراه نیست.

لاکروآ در یک بیانیه خبری دانشگاه گفت: “سالمندان را می توان تشویق کرد تا فعالیت های با شدت متوسط ​​را افزایش دهند و هر روز اقدامات دیگری را برای کاهش خطر آسیب شناسی خفیف و زوال عقل انجام دهند.”

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که زنان بیشتر از مردان در معرض خطر مشکلات حافظه و تفکر هستند.

لاکروا گفت: «فعالیت بدنی به عنوان یکی از سه راه امیدوارکننده برای کاهش خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر مهم است. “پیشگیری مهم است زیرا زمانی که زوال عقل تشخیص داده شود، کند کردن یا معکوس کردن آن بسیار دشوار است و هیچ درمانی وجود ندارد.”

دکمه بازگشت به بالا