برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای راه اندازی آرایشگاه

لیست کامل وسایل آرایشگاه زنانه چیست؟

اگر تازه تصمیم به تاسیس یک سالن زیبایی و یا آرایشگاه و یا محلی برای ارائه خدمات مربوط به زیبایی، رنگ آمیزی و اصلاح مو دارید، قطعاً اولین سوالی که برای شما پیش خواهد آمد این است که باید از چه وسایل، محصول و ابزارهایی برای کار خود استفاده کنید؟! چک لیست لوازم سالن اولین کاری است که باید در هنگام تاسیس یک سالن زیبایی و یا آرایشگاه مردانه و یا زنانه تهیه کنید تا در هنگام تهیه لوازم مربوطه و مورد نیاز کار خود دچار سردرگمی نشوید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش روز افزون اینترنت و فضای وب مطمعناً اولین جایی که به دنبال پرسش‌های خود و چک لیست مدنظر می‌گردید، اینترنت خواهد بود.

Equipment and tools needed to set up a hair salon

ما در این مقاله سعی داریم که شما را در راه اندازی یک سالن زیبایی و آرایشگاه که در زمینه مو خدمات اراعه می‌دهد، راهنمایی کنیم و یک مجموعه اطلاعات بسیار کاربردی و در عین حال ضروری و پایه برای بازگشایی سالن زیبایی در اختیار شما قرار دهیم.

ویژگی‌های فضای سالن زیبایی

اگر به یک سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه و یا مردانه مراجعه گرده باشید، در همان ابتدای ورود به محل ویژگی‌هایی نظر شما را به خود جلب می‌کند و ممکن است برای شما جزو اولویت‌هایی باشد که باید یک سالن زیبایی درشأن شما داشته باشد تا به مسعولان آن بتوانید اعتماد کنید که قطعاً زیبایی را برای شما فراهم خواهند کرد. در زیر به یک سری نکات کلی و عمومی که برای راه اندازی هر نوع سالن زیبایی و آرایشگاه با هر نوع خدماتی نیاز است، اشاره می‌کنیم:

میزان فضای محل کار و لابی

حتما در هنگام اجاره و یا خرید محل سالن و آرایشگاه خود به متراژ و مساحت آن متناسب با خدماتی که می‌خواهید به مشتریان خود اراعه دهید توجه خاصی داشته باشید و حتماً به این نکته توجه کنید که با توجه به نوع فعالیت شما به محلی برای انتظار مشتریان و یا لابی نیاز دارید و این محیط باید از محل فعالیت اصلی شما و کارکنانتان جدا باشد و یا قابلیت جدا شدن داشته باشد.

مبلمان و میز کار

همانند تمامی کسب و کارهای دیگر، در زمینه سالن داری و آرایشگری نیز شما به داشتن یکسری مبلمان ، صندلی انتظار و میز نیازمند هستید. سعی کنید اندازه صندلی و مبلمان خود را متناسب با فضا و مساحت محل کارتان انتخاب کنید.

کارمندان و پرسنل

بستگی به شما دارد که می‌خواهید سالن و یا آرایشگاه خود را با تکیه بر توان و تجربه و تخصص خود بازگشایی کنید و یا از افراد متخصص و پرسنل برای سالن زیبایی خود استفاده کنید. اگر از افراد دیگری می‌خواهید کمک بگیرید حتماً به این نکته توجه داشته باشید که باید افرادی با صبر و حوصله و روابط عمومی بالا را انتخاب کنید تا در آینده بتوانند براحتی با مشتریان شما ارتباط برقرا کنند.

لیست لوازم مورد نیاز آرایشگاه زنانه چیست؟

لیست لوازم آرایشگاه زنانه؛ با توجه به اینکه ما در این مقاله به راهنمایی شما در زمینه تاسیس سالن زیبایی و آرایشگاهی که در حوزه زیبایی و مراقبت از مو فعالیت خواهد داشت، می‌پردازیم لذا پاسخ به این پرسش را با توجه به این نکته خواهیم داد. برای اینکه بتوانید برای مشتریان خود که از شما توقع اراعه خدمات باکیفیت بالا و مرغوب در زمینه موهای خود دارند، اعتماد سازی انجام دهید در اولین قدم نیازمند وسایل، محصولات و ابزارهای حرفه‌ای و تخصصی هستید. در زیر سعی داریم به شما تعدادی از این محصولات و لوازم کاربردی در زمینه زیبایی، اصلاح و سلامت مو را معرفی و توضیح مختصری درباره هر قسمت در اختیارتان قرار دهیم.

لیست کامل وسایل مورد نیاز آرایشگاه زنانه شامل چیست؟

وسایل مورد نیاز آرایشگاه زنانه؛ این لیست شامل دو بخش ابزارها و محصولات می‌شود که در هنگام کار و فعالیت در سالن زیبایی و آرایشگاه قطعاً به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. در زیر به لیستی از این وسایل و محصولات مورد استفاده اشاره خواهیم کرد.

  • انواع قیچی اصلاح مو
  • سشوار
  • اتومو
  • انواع شانه
  • انواع برس
  • پیشبند اصلاح مو
  • حوله سالنی
  • آینه دستی
  • کله مانکن
  • پایه سشوار
  • بطری اسپری آب مو
  • انواع گیره مو
  • کاسه رنگ مو
  • دستکش یکبار مصرف

لیست ابزارهای سالنی

لیست لوازم برقی آرایشگاه زنانه؛ در این بخش به ابزار‌های برقی و همچنین دیگر ابزارهای کاربردی مورد استفاده در سالن زیبایی می‌پردازیم.

انواع قیچی اصلاح مو

از ابزارهای مهم و کاربردی در زمینه اصلاح موی سر و صورت انواع مختلف است. این قیچی‌ها در مدل‌های پیتاژ و اصلاح در بازار موجود می‌باشند و شما می‌توانید متناسب با خدماتی که می‌خواهید به مشتریان خود اراعه دهید، مدل مورد نظر را خریداری نمایید.

سشوار

از لوازم و ابزارهای مهم برقی آرایشی مدل‌های مختلف ها هستند که با توجه به کاربرد وسیعی که دارند یکی از ابزارهای مهم و ضروری در آرایشگری و سالن‌داری بحساب می‌آیند.

اتومو

اگر بخواهید در مجموعه خود خدمات در زمینه زیبایی، سلامت و مراقبت از مو اراعه دهید، اتومو یکی از ابزارهای مهم بشمار می‌آید چراکه این وسیله کاربردی در حالت دادن به موها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

انواع شانه

شانه وسیله‌ای است که در تمام سالن‌ها و آرایشگاه‌ها خواهید یافت. شانه‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به کاربردشان نام گذاری می‌شوند، به عنوان مثال شانه اصلاح، شانه کراتین، شانه اکستنشن مو و … . شما می‌توانید با توجه به نیاز خود ست شانه‌های سالن خود را تهیه کنید.

انواع برس

برس‌ها نیز مانند شانه‌ها انواع مختلفی دارند که متناسب با کاربردشان نام گذاری می‌شوند و وجودشان در هر سالن و آرایشگاهی ضروری است. به عنوان مثال می‌توان به گرد، برس گره باز کن مو، برس اکستنشن مو و … اشاره کرد.

لوازم مورد نیاز آرایشگاه زنانه

پیشبند اصلاح مو

با توجه به اهمیت رعایت بهداشت و نظافت محیط و فرد در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها استفاده از پیشبندهای مخصوص امری کاملاً ضروری است. پیشبندها انواع مختلف یکبار مصرف و چندبار مصرف دارند که شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه خود و اهمیتی که برای بهداشت و سلامت مشتریان خود قاعل هستید، پیشبند مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حوله سالنی

همیشه در سالن و آرایشگاه باید امکان شستشوی موها وجود داشته باشد حال این امر می‌تواند به منظور رعایت بیشتر بهداشت فردی و یا برای تثبیت موادی که بر روی مو قرار گرفته، باشد. پس از شستشو حتما باید حوله برای خشک کردن مو داشته باشید. شما می‌توانید هم از انواع مختلف حوله‌های یکبار مصرف سالنی و هم از حوله‌های پارچه‌ای استفاده کنید که این موضوع نیز کاملاً سلیقه‌ای می‌باشد.

آینه دستی

معمولا در سالن‌ها و آرایشگاه‌ها پس از اتمام کار، آرایشگر نیاز دارد که هنر خود را به مشتری نشان دهد. این امر بوسیله آینه‌ها محقق می‌شود، لذا وجود آینه دستی برای نشان دادن قسمت پشت سر فرد، صورت و … وسیله کاملاً کاربردی و ضروری است.

کله مانکن

با توجه به اینکه در بعضی از سالن‌ها و آرایشگاه‌ها امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارآموزان و حتی پرسنل همان مجموعه وجود دارد لذا وجود در آن مجموعه مهم است.

پایه سشوار

از تجهیزات و وسایلی که بسیار کاربردی و برای هر مجموعه زیبایی، آرایشگاهی و آموزشی ضروری می‌باشد، انواع است. این وسیله کاربردی در مدل‌های ایستاده و رومیزی در بازار موجود می‌باشد و با وجود آن دیگر سشوارها و اتوموها و دیگر وسایل برقی آرایشی شما دارای جایگاهی مشخص و منظم هستند.

بطری اسپری آب مو

ممکن است به نظر شما وسیله‌ای بسیار ساده و بی اهمیت باشد اما اگر بخواهید در زمینه اصلاح مو و رنگ آمیزی مو فعالیت داشته باشید حتما به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

انواع گیره مو

از گیره موها در هنگام کرایتن مو، رنگ آمیزی مو و حتی در هنگام اصلاح نیز می‌توان استفاده کرد، در نتیجه وسیله و ابزاری بسیار کاربردی است و تهیه آن برای شروع کار لازم است.

کاسه رنگ مو

از وسیله‌های مهم، اولیه و ضروری در زمینه رنگ آمیزی مو و اراعه خدمات در این زمینه انواع مختلف کاسه رنگ مو است. این وسیله در مدل‌ها و ابعاد مختلف در بازار موجود می‌باشد که متناسب با تکنیک و راحتی فرد آرایشگر و مشتری انتخاب و خریداری می‌شوند. کاسه رنگ مو دور گردنی یکی از انواع خاص این وسیله می‌باشد.

دستکش یکبار مصرف

برای رعایت نکات بهداشتی و حداقل آسیب به پوست دست فرد آرایشگر و رنگ کار در تمامی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها از انواع مختلف دستکش یکبار مصرف استفاده می‌شود. برای نمونه دستکش یکبار مصرف فریزری و لاتکس در رنگ‌های مختلف از مدل‌های پرکاربرد در سالن‌‌ها می‌باشد.

دکمه بازگشت به بالا