تجلیل از ۱۰ بانوی فعال و تاثیرگذار عرصه فرهنگ وهنر آذربایجان شرقی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

هنر

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید محمد حسین بلاغی در مراسم تجلیل از ۱۰ بانوی فعال و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر تبریز با اشاره به سالروز نزول آیه مرد و دین مباهله اظهار داشت: زن پایه خانواده و حضرت زهرا (س) است.س) در عین حال در موقعیت جوان باشید م آبی ها پایه و اساس خانواده است.

وی افزود: زنان در حالی که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، آموزش نیمی دیگر از جامعه را نیز بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، زن و مادر را از عناصر تحول جامعه می داند و می گوید: اگر نقش زن از جامعه برداشته شود، جامعه پست می ماند و توسعه پیدا نمی کند و نگاه قرآن نیز بر این موضوع استوار است.

بلاغی افزود: قرآن هر جا از مرد مؤمن نام برده در کنار آن زن را ذکر کرده است. با ایمان همچنین در آموزه های اسلامی زن و مرد در توسعه جامعه یکسان، مؤثر و نقش آفرین هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به جایگاه زن در انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی نشان می دهد که زنان دارای بنیان دینی هستند و می توانند در همه ابعاد نقش آفرینی کنند.

قاعده این است: در جامعه غربی که حس شخصیت وجود ندارد و خانواده به هم ریخته است، اگر بنیان خانواده وجود داشته باشد، پذیرفته می شوند تا شاید شکسته ها بهبود یابد. و اصلاح پیشرفته

وی هفته خانواده و روز عفاف و حجاب ملی را فرصت مناسبی برای تجلیل از بانوانی که در عرصه های فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه ای و دینی تاثیرگذار هستند دانست و گفت: مجموعه بانوان فعال در این عرصه ها پاک، نجیب و مؤمن هستند و این گروه به نمایندگی از این بانوان فرهیخته انتخاب شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه فعالیت اولین مرکز دخترانه دهه 80 تحت عنوان مسافرت رفتن یاس به استان اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که این اتفاق در شهرستان اولینه افتاد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم شاهد رشد و توسعه فعالیت بانوان در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه فرهنگ و هنر باشیم.

در این آیین معصومه شکوهی فعال رسانه ای (صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه پیام آذربایجان و دو هفته پست صوتی زن)، سهیلا باقریان پارک شاعر و نویسنده، حمیده سلطانی، نویسنده، کبری رادپور، دانشجوی نقاشی، الهام قاسمیان سرگیجه آنلاین در حوزه موسسات فرهنگی اعظم فعال است وایانی فیلمساز و محقق، طیبه شریعت، معلم و حافظ قرآن، ژاله، صنعتگر، هنرآموز و معلم نقاشی، فریبا فتحیان یوسف. آباد مدرس و از هنرمند هنرهای تجسمی و ام البنین طالبی معلم و قاری قرآن تجلیل شد.

دکمه بازگشت به بالا