اقتصادی

تجار می‌توانند از طریق دریا بخش مهمی از نیازهای سوریه را تامین کنند

میجیک/خوزستان اعضای هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه بر لزوم استفاده از حمل و نقل دریایی برای رسیدن به بازار سوریه تاکید کردند.

شهلا عموری در گفت وگو با میجیک، با نشان دادن اهمیت بهبود روابط تجاری با سوریه، اظهار کرد: یکی از راه های رسیدن به بازار سوریه استفاده از حمل و نقل دریایی به عنوان مزیت دسترسی دو کشور است که باید از آن استفاده کرد. برای افزایش سهم صادرات. کالاهای غیرنفتی به سوریه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به شرایط و تعاملی که بین ایران و سوریه وجود دارد، تجار و کارآفرینان باید از این موقعیت به عنوان یک فرصت استفاده کنند و به بهترین شکل وارد بازار سوریه شده و سهم بیشتری از بازار را به دست آورند. .

یکی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با تاکید بر شناخت بازار سوریه به منظور صادرات محصولات تولیدی به این کشور گفت: در این راستا در راستای توسعه صادرات غیرنفتی است. ما باید از زیرساخت های استانی برای توسعه روابط تجاری با سوریه به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. .

عموری تصریح کرد: استفاده از حمل و نقل دریایی برای صادرات یکی از راهکارهایی است که می تواند منجر به رسیدن به بازار سوریه شود زیرا قیمت آن بسیار پایین است و می تواند به افزایش سهم تجارت ایران با سوریه کمک کند و زمینه را برای توسعه صادرات به کشورهای دیگر هموار کند. کشورها. کشورهای منطقه..

وی ادامه داد: تجار و بازرگانان ایرانی به ویژه خوزستان می توانند بخش مهمی از نیاز سوریه را از طریق تجارت دریایی تامین کنند، زیرا این کشور نگاه ویژه ای به واردات محصولات غیرنفتی از کشورهای دیگر دارد.

اعضای هیات اجرایی اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در پایان با تاکید بر اینکه رشد صادرات به رشد تولید کمک می کند و این معادله از هر دو جهت کمک می کند، خاطرنشان کردند: گسترش روابط تجاری با سوریه می تواند عامل موثری باشد. زمینه ساز رشد تولید و اشتغال زایی است و در شرایط اقتصادی اکنون دولت باید از ظرفیت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا