مطالب میجیک

تجاری‌سازی صنایع‌دستی در شهرهای مقصد گردشگران خارجی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، روح الله حسین زاده در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه محصولات صنعت خلاق (ایران من) که در موزه ملل واقع در پارک قیطریه ایران برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه با محوریت هنرمندان و صنایع دستی برگزار می شود. فعالان و امیدواریم ببینیم باید از این رشته حمایت بیشتری کنیم، زیرا حوزه صنایع دستی بسیار مهم است و به دنبال توسعه و حمایت از این صنعت در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم.

مدیرعامل هلدینگ ویژه توسعه گردشگری و گردشگری ایران افزود: امروز در صنایع دستی هویت و هویت داریم و زمانی که کشورهای دنیا به دنبال تجاری سازی صنایع دستی هستند، از این امر غفلت کرده ایم. مشکلات داخلی اما امیدواریم – می خواهیم در دولت سیزدهم این جریان فرهنگ سازی شود و باز شود.

صنایع دستی و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار

آزیتا همتایان، رئیس دبیرخانه سازمان حمایت از طرح های داخلی نیز در این مراسم گفت: با آغاز به کار دولت سیزدهم رویکرد این دبیرخانه رویکرد تحول آفرینی است و به دنبال این هستیم که دبیرخانه نقشی را بازی کند. نقش مهمتری دارد و برای این منظور نقشه راه را تعریف می کنیم.»

وی افزود: به همین دلیل به سمت تسهیل کسب و کار رفتیم و خوشبختانه از رشد خوبی برخوردار شدیم. در حال حاضر 516 دوره آموزشی در زمینه مشاغل خانگی داریم که در این میان صنایع دستی یکی از مهم ترین مباحثی است که نیاز به توجه دارد.

همتایان افزود: یکی از اهداف ما ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار است و در این راستا می خواهیم با در دست گرفتن بازار فروش به توسعه کسب و کار زنان سرپرست خانوار کمک کنیم.

اولین نمایشگاه محصولات صنعت خلاق با عنوان «ایران من» امروز شنبه ۱۴ شهریورماه در پارک قیطریه تهران افتتاح شد. این نمایشگاه از ساعت 17 تا 23 میزبان علاقه مندان به صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات است.

دکمه بازگشت به بالا