مطالب عمومی

تا ۲۰۰ کشته؛ آمار ضدونقیض از هدف قرار گرفتن یک ایستگاه قطار در اوکراین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که بیش از 200 نفر بر اثر هدف قرار دادن قطاری که نیروهای نظامی را به منطقه جنگی منتقل می کرد، کشته شدند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین صبح امروز تعداد قربانیان را بیش از 20 نفر اعلام کرد و عصر امروز یک منبع دولتی اعلام کرد که تعداد قربانیان به حداقل 25 نفر رسیده است و همچنین گفته اند که در میان قربانیان 2 کودک وجود دارد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه امروز، موشک اسکندر مستقیماً به قطار ایستگاه چاپلین در منطقه دنیپروپتروفسک اصابت کرد و بیش از 200 سرباز از نیروهای ذخیره نیروهای مسلح اوکراین و همچنین تجهیزات نظامی را کشت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که چندین کشور این حمله را که دیروز (چهارشنبه) روز استقلال اوکراین و آغاز هفتمین جنگ در اوکراین رخ داد، محکوم کردند. روستای چاپلینه تقریباً سه هزار نفر سکنه دارد.

ولادیمیر پوتین در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، رئیس جمهور روسیه استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت و از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد. شورای اتحادیه اروپا در 23 فوریه (4 مارس) و درست یک روز قبل از جنگ در اوکراین، اولین بسته تحریمی روسیه را در واکنش به این اقدامات تصویب کرد.

روز پنجشنبه 24 فوریه (5 مارس 1400) پوتین نیز عملیات نظامی را آغاز کرد که آن را «عملیات ویژه» و غرب آن را «تهاجم نظامی» به اوکراین نامید و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو و کیف تغییر کرد. رویارویی نظامی.. جنگ در اوکراین با همه پیامدهای گسترده سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی و زیست محیطی ادامه دارد.

310310

دکمه بازگشت به بالا