تا اطلاع ثانوی تمام مرز‌ها‌ به سمت عراق بسته شد

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: تمامی مرزهای منتهی به مسیر خروج زائران به عراق تا اطلاع ثانوی بسته است.

تا اطلاع ثانوی تمام مرز‌ها‌ به سمت عراق بسته شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین در مرز مهران درباره آخرین جزئیات خروج زائران از مرز گفت: به دلیل حوادث نگران کننده ای که در مرز شلمچه رخ داده است. و مهران و مخاطرات جدی که برای ایمنی و سلامت زائران وجود دارد جلسه فوق العاده ستاد مرکزی اربعین با حضور وزیر کشور، فرمانده معظم کل قوا، استاندار ایلام و سایر مجموعه های مرتبط برگزار شد. مسئولان در مرز مهران و بررسی وضعیت این مرز و تحلیل رویدادها.

وی ادامه داد: در این دیدار سفر به عراق و مذاکراتی که در آنجا انجام شد و همچنین درخواست مقامات عراقی برای کاهش تعداد زائران ایرانی و مشکل عراق بود.

میراحمدی با بیان اینکه تداوم وضعیت فعلی قطعا سلامت زائران را با خطر جدی مواجه خواهد کرد، افزود: همه اعضای شرکت کننده در این جلسه بر این موضوع اتفاق نظر داشتند و بسیار نگران هستند. اساس نگرانی عدم آمادگی و زمینه و سکوها از طرف عراقی در سرعت پذیرش زائران، سرعت انتقال و کمبود امکانات در آن سوی مرز است. جمعیت زیاد و هوای گرم

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: همه اینها دست به دست هم داد تا به این نتیجه برسیم که برخلاف میل ما و افراد حاضر در جلسه، چون امنیت و سلامت زائران برای ما خط قرمز است، از این رو نتیجه است. از این جلسه پس از 5 ساعت مقرر شد تمامی مرزهای منتهی به خروجی جماعت ما به عراق تا اطلاع ثانوی مسدود باشد.

میراحمدی تاکید کرد: این تصمیم به این دلیل اتخاذ شد که امنیت و سلامت زائران ما در خطر جدی است.

وی افزود: پس از تخلیه پایانه مرزی، وضعیت داخلی عراق و نحوه انجام تفاهماتی که با مقامات عراقی برای ایجاد امکانات لازم و سایر شرایط داریم بررسی خواهیم کرد و تصمیم خواهیم گرفت که چگونه مرز باز شود و در آینده. در مورد آن به شما خواهیم گفت.

میراحمدی بیان کرد: به منظور اطلاع زائران از برنامه سفر خود به تمامی پایانه های مسافربری اطلاع رسانی می شود که از فردا تمامی برنامه های سفر با اتوبوس به مرز عراق لغو و به تمامی مسافران اطلاع رسانی می شود و وجه بلیت مسترد می شود. .

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: مهمانان محترم لطفا طرح را تغییر دهید. فقط کسانی که در پایانه مرزی هستند تا چند ساعت دیگر با مدیریت و کنترل محاکمه می شوند تا بازگشت خود را توجیه کنند یا در شرایط تضمینی از مرز عبور کنند.

وی افزود: این تصمیم همواره برای حفظ سلامت و ایمنی زائران ضروری است و این تصمیم باید اجرایی شود.

میرا احمدی افزود: مقرر شد صدور گذرنامه ویژه اربعین متوقف شود و برای کسانی که برای گذرنامه اقدام کردند گذرنامه صادر و از طریق پست برای آنها ارسال شود.

وی افزود: انشالله پس از ارزیابی شرایط، اگر تصمیم جدیدی گرفته شود، ملت شریف ایران را فرا خواهیم خواند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا