تاکید استاندار خوزستان بر تمدید ارائه تسهیلات بانکی اشتغال

استاندار | استاندار خوزستان

میجیک/خوزستان استاندار خوزستان بر تمدید تسهیلات بانکی مرتبط با اشتغال تا پایان مرداد ماه تاکید کرد.

علی اکبر حسینی محراب در حاشیه شورای اشتغال که امروز (چهارم تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به تعهد بانک های استان به ارائه تسهیلات بانکی اشتغال زا، اظهار کرد: بانک ها باید برای ارائه تسهیلات تلاش کنند. در زمان باقی مانده یعنی تا پایان تیرماه یک ماه تمدید شود.

وی افزود: در شورای کار نیز تلاش می شود مهلت مذکور تا پایان مردادماه تمدید شود تا پرداخت تسهیلات بانکی در استان کمتر از میانگین کشوری افزایش یابد.

به گزارش میجیک، حسینی محراب ادامه داد: با توجه به وضعیت اشتغال در استان، بانک ها باید تسهیلات اشتغال ارائه کنند. این تاسیسات مربوط به 1402 می باشد.

استاندار خوزستان درباره تحقق اشتغال کمتر از 30 درصد در برخی دستگاه ها گفت: یادآور می شود که همزمان با آغاز فصل کاری سال برنامه ریزی لازم برای رشد اشتغال انجام می شود. با توجه به آب و هوای استان و شروع فصل کاری از مهرماه، انتظار داریم در ماه های پاییز افزایش اشتغال داشته باشیم.

حسینی محراب گفت: 25 هزار هکتار از اراضی نیشکر که باعث آلودگی زیست محیطی و اعتراض سازمان های محیط زیستی و طرف عراقی در میدان حر شد، به مجتمع نیشکر، کشاورزی و صیادی تبدیل می شود. این مجموعه در کنار جاده خرمشهر نصب می شود و به کشت الوار، شیلات و سایر محصولات اختصاص می یابد.

وی افزود: این 25 هزار هکتار کانون ریزگرد و خاک شور است اما با کاهش آب «AC» و تبدیل آن به خاک حاصلخیز به رشد محصولات و تغییر اقلیم کمک می کند. همچنین مصوب شده خانواده شهدا و ایثارگران در این مجموعه مشغول به کار شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا