تامین ۵۰ هزار هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن کشور

نهضت ملی مسکن

تامین ۵۰ هزار هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن کشور

میجیک/خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین 50 هزار هکتار زمین برای طرح ملی مسکن خبر داد.

ارسلان مالکی امروز 30 شهریورماه در پایان بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن در خوزستان اظهار داشت: برای اجرای هفتمین قانون پیشرفت و توسعه و اجرای قانون جهش در تولید مسکن خوب است. اقداماتی در سطح کشور انجام شده و تاکنون بیش از 50 هزار هکتار در محدوده شهرها و یا از الحاق شهرهای کشور به دست آمده است.

بر اساس گزارش میجیک، وی ادامه داد: این زمین در موعد مقرر و با تشخیص وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح قرار می گیرد و وضعیت زمین آماده سازی است.

وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کرده که متعهد هستیم پس از آماده سازی زمین را در اختیار مردم قرار دهیم.

ملکی ادامه داد: تاکنون آماده سازی 29 هزار هکتار زمین از مرحله طراحی خارج شده و به مرحله اجرا رسیده است. زمین های دیگر نیز در مرحله آماده سازی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استان خوزستان یکی از استان های خاص است و متعهد هستیم مسکن آنلاین را که از برنامه های گذشته و برنامه های اقدام ملی و حرکت های ملی مبتنی بر تعهد به جا مانده به پایان برسانیم.

ملکی بیان کرد: این بازدید همچنین برای نظارت بر آخرین وضعیت اجرای پروژه مسکن آنلاین انجام شد تا در صورت نیاز به کمک، تصمیم یا مصوبه خاصی بتوانیم کار را تسهیل کنیم. امروز از طرح نهضت ملی مسکن اهواز بازدید کردیم که پروژه آن با وجود موانع در حال انجام است.

وی در خصوص پروژه 2 هزار واحدی مسکن آنلاین نفت اهواز گفت: از این پروژه بازدید کردیم. این پروژه فاقد منابع دولتی و عمومی است و مردم سال هاست که منتظر تکمیل آن هستند. خوشبختانه با توجه به منابع داخلی سازمان ملی زمین و مسکن و صندوق ملی مسکن پیشرفت خوبی حاصل شده و تا دو ماه آینده قطعات مهمی برای متقاضیان ارسال خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هشدار داد: طرح ملی مسکن نیز در حال انجام است و موانع پیش روی این پروژه برطرف می شود.

مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز اظهار داشت: امروز برای تسریع و تصمیم گیری در زمینه تامین زمین ساخت پروژه ملی مسکن و تعیین تکلیف باقی مانده از پروژه مسکن آنلاین بازدید کنید. توسط معاون وزیر انجام شده است. همچنین جلسه هیات مدیره تشکیل شد و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

به گزارش میجیک، وی افزود: از نظر طرح ملی نهضت ملی مسکن 3 هزار و 800 هکتار شناسایی شده که از این میزان 3 هزار و 100 هکتار در داخل شهر است و آماده سازی 2 هزار و 100 هکتار در کمیسیون مربوطه انجام شده است. واحد در سطح عملیاتی

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: متقاضیان واجد شرایط که تاکنون احصا شده اند تقریباً 43 هزار نفر بوده و 21 هزار واحد نیز به متقاضیان اختصاص یافته است. سایر متقاضیان باید مبلغ اولیه 40 میلیون تومان را واریز کنند تا متقاضی نهایی شوند.

بیات منش گفت: همچنین دو هزار خانوار واریز اولیه کرده اند. 20 هزار نفر برای اولین بار تایید صلاحیت شده اند اما سپرده گذاری نشده است. زمین به اندازه کافی وجود دارد و در صورت صرفه جویی در هزینه پروژه در قالب واگذاری زمین 99 ساله برای گروه ساختمانی یا ساخت و ساز زیاد بنا به درخواست متقاضی ایجاد می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا