اقتصادی

تامین نهاده‌ها برای ۶ ماه آینده

در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران عنوان شد که هم‌اکنون تولیدکنندگان می‌توانند نهاده‌های لازم را برای شش ماه آینده و تا 30 درصد زیر قیمت بازار تامین کنند.

به گزارش میجیک، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در صدمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سخنرانی کرد. استان تهران: انتظار داریم مجلس نظر بخش خصوصی را در تعیین تعطیلات آخر هفته در نظر بگیرد.

وی افزود: مشکل اینجاست که در بخش خصوصی نمی توان یک نفر را پیدا کرد که آماده پذیرش تعطیلات پنجشنبه و جمعه باشد. در این مدت به شکل دیگری اعلام کردیم که به جای پنجشنبه و جمعه، جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته تعیین می شود. البته اکثر مراجعی که ما با آنها مشورت کردیم، استدلال ما را برای اعلام تعطیلی به جای پنجشنبه و شنبه مانند برخی کشورهای اسلامی تایید کردند، اما رایزنی تاکنون نتیجه ای نداشته است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی تهران، پس از جلسه مشترک شورا با ستاد اقتصادی مقاومت، این توافقنامه مستند شده و به نهادهای ذیربط ارجاع شده است. دستور کار جلسه امروز بررسی چالش های فضای کسب و کار و راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد برای تکمیل شعار امسال است و نکات مطرح شده در این جلسه در مدت زمان کوتاهی به مسئولان ارجاع خواهد شد. .

ارائه ورودی برای 6 ماه آینده سال

جبرئیل بررادی – رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران – نیز در این نشست بیان کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان می توانند نهاده های مورد نیاز را برای شش ماه آینده و تا 30 درصد زیر قیمت بازار تامین کنند.

وی همچنین تجدید نظر در فاصله بین واحدهای تولیدی را از درخواست های این وزارتخانه برای افزایش سطح اراضی با کاربری کشاورزی عنوان کرد.

برای جلوگیری از تکثیر فایل هایی مانند چای دباش

محمدمهدی نهاوندی با اشاره به تامین کالاهای اساسی گفت: بررسی صورت های مالی شرکت پشتیبانی امور دام حاکی از 16 زیان وارد شده به خزانه است، سوالی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر شرکت پشتیبانی امور دام وجود نداشته باشد آیا قیمت گوشت بالاتر از 750 هزار تومان باشد به نظر من حضور یا عدم حضور این موسسه در بازار گوشت تاثیری ندارد و نخواهد بود در حالی که 16 همت عددی است که می توان آن را به خوبی انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر 4.8 میلیون تن ذرت در کشور وجود دارد که معادل شش ماه مصرف است. همچنین یک میلیون و 400 هزار تن در نوبت درخواست قرار دارد، سفارش 4 میلیون تنی ثبت شده و هم اکنون با قیمتی معادل 35 درصد قیمت مصوب عرضه می شود. از سوی دیگر در 29 بهمن ماه برای کمک به بازار کالاهای اساسی مقرر شد شرکت زیرمجموعه موسسه جهاد استقلال وابسته به وزارت جهاد کشاورزی تا سقف 200 میلیون یورو دریافت کند. تا یک میلیارد یورو، معاف از آسمان و سابقه واردات اقلام از سوی دیگر، شرکت های بخش خصوصی باید پنج ماه در صف تخصیص ارز بایستند. اما به شرکت های دولتی تاییدیه محرمانه دادند و از این طریق اصول مناقصات دولتی را زیر پا گذاشتند.

اعضای هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور گفتند: درخواست خصوصی از دادگاه نظارت و نظارت است به گونه ای که مواردی مانند چای دباش بازتولید نشود.

لازم به ذکر است در این جلسه چند تن از روسای کمیسیون های ویژه و اعضای هیئت های اتاق نمایندگان تهران و همچنین نمایندگان تشکل های بخش خصوصی به بیان مشکلات و چالش های حوزه فعالیت خود پرداختند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا