تاریخ‌سازی بانوی اصفهانی در دواتلون

اصفهان

تاریخ‌سازی بانوی اصفهانی در دواتلون

میجیک/ اصفهان زهرا رئیسی دوتابعیتی اصفهانی که از سال 96 به صورت حرفه ای وارد این عرصه شد شاید یکی از بهترین و درخشان ترین بازیکنان کشور در آن دوره باشد. بانوی اصفهانی سه سال متوالی قهرمان کشور دانش آموزی شده و از سال 1377 پیراهن تیم ملی را بر تن کرد و برای سومین بار در جام ملت های آسیا 2020 روی سکو ایستاد تا نام خود را در جهان مطرح کند. رتبه بندی

رئیسی متأسفانه به دلیل مشکلات روادید، جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب نکرد، اما به دلیل سابقه ننگین او، فدراسیون جهانی وارد عمل شد و سهمیه مستقیم مسابقات جهانی آمریکا را تعیین کرد.

خبرنگاران میجیک با زهرا رئیسی ملی پوش دوگانه به گفت و گو پرداختند که متن آن به شرح زیر است:

چرا هیچ ورزشکار ایرانی برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب نشد؟

حدود یک ماه پیش پس از یک ماه اردوی آماده سازی، به دلیل نداشتن ویزا نتوانستیم در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا که در بحرین برگزار شد شرکت کنیم. با این حال با توجه به رکوردهایی که مقابل رقبای خود ثبت کردم، توانستم علاوه بر روی سکو، سهمیه هم کسب کنم، اما متأسفانه در مسابقات شکست خوردیم.

سهمیه Game World 2022 با این محدودیت ویزا چگونه اتفاق می افتد؟

خوشبختانه با پیگیری های رئیس فدراسیون و ارسال نامه به فدراسیون جهانی و بررسی رکورد، رتبه جهانی و مقام سومی جام ملت های آسیا 2020 تصمیم به تعیین سهمیه برای جام جهانی 2022 گرفت. که برای اولین بار در کشور ما اتفاق افتاد. امیدوارم با عملکرد خوبی که گفتم بتوانم پرچم ایران را در جهان به اهتزاز درآورم.

زن اصفهانی با کسب اولین سهمیه خود در مسابقات جهانی آمریکا چه حسی داشت؟

من خیلی خوشحالم که می توانم این را بفهمم، اما از طرف دیگر مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس می کنم. سطح کیفی رقبا بسیار بالاست و باید 10 بار در این راه تلاش کنم. امیدوارم در همه زمینه ها تشویق شوم تا بتوانم پتانسیل خود را نشان دهم.

اردو و مسابقات جنگ جهانی دوم آمریکا چه زمانی برگزار می شود؟

به احتمال زیاد بعد از تعطیلات نوروزی به اردو می روم و تا سه ماه دیگر مسابقات 26 تیرماه برگزار می شود و قطعا تلاش می کنم تا به بالاترین سطح آمادگی برسم.

پیش بینی شما از نتیجه مسابقه چیست؟

Duatlon یک رشته رکورد شکن نیست و عوامل محیطی مانند آب و هوا بسیار تأثیرگذار هستند، بنابراین رکورد غیرقابل پیش بینی است. در این سه ماه روی آمادگی خوبی که خودم و مربیم می خواهیم کار خواهم کرد. با اینکه تجهیزاتم خیلی حرفه ای نیست اما با این آگاهی که توانایی و ظرفیت دارم و اگر خوب حمایت شوم می توانم یکی از بهترین های مسابقات جهانی باشم.

حمایت مسئولان در این زمینه را چگونه ارزیابی می کنید؟

تاکنون حمایت های فدراسیون و شوراهای استانی خوب بوده است، اما مطمئنا برای حرکت رو به جلو و صعود به جام جهانی حمایت بیشتری لازم است.

آیا تجهیزات به اندازه کافی برای رقابت در سطح جهانی موجود است؟

ما هیچ کمبودی در تجهیزات نداریم، اما دوچرخه سواری بخشی از یک ورزش دوگانه بسیار گران است و من باید یک دوچرخه خوب داشته باشم.

لیگ باشگاه های سه گانه و دوگانه ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

از سال 1375 با شروع لیگ بانوان در تیم سپاهان کارم را شروع کردم. در سال 97 شرایط لیگ به کلی تغییر کرد و با ورود کادرفنی جدید، جوان، حرفه ای و باسواد فدراسیون، پیشرفت چشمگیری را شاهد بودیم.

وضعیت قراردادهای دوگانه و سه گانه چگونه است؟

این ورزش جدید است و در ایران زیاد دیده نشده است. این باعث می شود که در لیگ باشگاهی چندان محبوب نباشد. با حمایت باشگاه سپاهان 4 سال در لیگ حضور داشتیم. تعداد قراردادها خیلی زیاد نیست اما حضور یک تیم در لیگ مشوق خوبی برای بازیکنان است.

برای تقویت لیگ ها و رشته های دوگانه و سه گانه چه اقداماتی لازم است؟

ورزشکاران مستعد و بالقوه در این رشته به خصوص در بانوان اصفهانی با حمایت و در اختیار داشتن تجهیزات و تمرینات می توان استعدادهای بسیاری را شکوفا کرد.

با توجه به تجربه ارسال شده به تورنمنت بحرین، آیا برای ارائه مشکلی نداریم؟

تا کنون هیچ مانعی وجود نداشته است و امیدوارم شرکت در مسابقه برنده آسان باشد.

وضعیت تیم ملی چگونه است؟

همین نفراتی که این سال ها قهرمان کشوری و لیگ های باشگاهی شدند الان شرایط خوبی دارند و می توانیم پیشرفت های فنی خوبی در اردو داشته باشیم. با توجه به شرایط خوب تمرینی در اردوها می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های خوبی باشیم و امیدوارم در اردوهای آینده به رشد خود ادامه دهیم.

چگونه یک مربی داخلی را می شناسید؟

خوشبختانه رئیس، نایب رئیس و کارکنان فدراسیون افرادی با دانش، حرفه و تخصص در این زمینه هستند. در واقع، اگر از قبل این رشته را می شناسید و درک کرده اید، برای ورزشکاران بسیار مفید است.

سطح کیفی داوران چگونه است؟

ما یکسری داور بین المللی داریم که در مسابقات خارجی قضاوت می کنند و این نشان دهنده سطح بالای داوری در ایران است.

اخرین حرف؟

امیدوارم با یاری خداوند و حمایت فدراسیون، شورای استان اصفهان و وزارت ورزش بتوانم پرچم سه رنگ ایران را به اهتزاز درآورم و مطمئنا تمام تلاشم را در این راستا انجام خواهم داد.

به گزارش میجیک، زهرا رئیسی ملی پوش دونفره و پیشتاز جهان در این رشته برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران در مسابقات جهانی آمریکا که 26 تیرماه 1401 برگزار می شود، سهمیه حضور در مسابقات جهانی آمریکا را کسب کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا