اقتصادی

تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: کاهش نرخ ارز بر قیمت لوازم خانگی قاچاق تاثیر دارد اما در مورد کالای داخلی با توجه به زمان لازم برای تخصیص و تامین ارز، کاهش قیمت نرخ ارز باید چند ماه طول بکشد تا بر قیمت ها تأثیر بگذارد.

اکبر پازوکی در گفت وگو با میجیک، با بیان اینکه تامین ارز به تولیدکنندگان معمولا حدود دو ماه زمان می برد، اظهار کرد: بنابراین کاهش یا تعدیل نرخ ارز باید حداقل چند ماه طول بکشد تا تاثیر خود را بر خانوارها نشان دهد. بازار دستگاه اما این موضوع بر قیمت کالای قاچاق تأثیر می گذارد (به دلیل ممنوعیت واردات، اغلب کالاهای خارجی موجود در بازار قاچاق می شوند).

وی افزود: اعلام کرده ایم که اگر قیمت ارز حداقل شش ماه ثابت بماند، می توانیم از تولیدکنندگان بخواهیم که قیمت را ثابت نگه دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی همچنان در رکود به سر می برد و تغییرات نرخ ارز تاثیری بر آن نداشته است، تصریح کرد: بازار لوازم خانگی همچنان در رکود به سر می برد. هنوز در سامانه 124 تغییر نکرده است یعنی مجوز صادر نشده است.

وی با بیان اینکه اتحادیه زمانی می تواند افزایش قیمت دریافت کند که مجوز، اعلام شده در سامانه 124 و لیست سه ستون قیمت مشخص برای فروشندگان وجود داشته باشد، گفت: به طور کلی تغییرات قیمت چیزی نیست. در مورد فروشنده چطور

پازوکی در پاسخ به سوالی مبنی بر تغییر کد کالا برای افزایش قیمت ها نیز گفت: باید سندی برای اینگونه مذاکرات وجود داشته باشد. اما به طور کلی سازمان پشتیبانی این مشکل را تایید می کند که محصول تغییر کرده و به روز شده است و این مشکل در حیطه اختیارات فروشنده نیست.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا