بیش از ۴.۵ میلیون مجوز الکترونیکی صادر شد

الکترونیک | مجوز الکترونیکی

با تبدیل حدود 2 میلیون و 700 هزار مجوز کاغذی به شناسه منحصر به فرد، حکم نهایی مجموعه مقررات قانونی مربوط به تسهیل صدور پروانه در موعد مقرر و تعداد شناسه های منحصر به فرد (مجوز الکترونیکی) صادر شده در پروانه ملی با موفقیت به پایان رسید. پورتال از 4.5 میلیون عبور افزایش یافته است. البته با گذشت مهلت قانونی، 9 موسسه امکان تبدیل این سامانه کاری را اجرا نکرده و اطلاعات مجوز بانک کاغذی را در اختیار پرتال ملی مجوز قرار نداده اند.

به گزارش میجیک، مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد که با تبدیل حدود 2 میلیون و 700 هزار مجوز کاغذی به شناسه های منحصر به فرد، آخرین تصمیم مجموعه قوانین حقوقی مرتبط را به جامعه فعالان محترم اقتصادی و تشکل های صنفی و تشکل های مرتبط اعلام می کند. . برای تسهیل در صدور مجوزها در تاریخ مقرر با موفقیت به پایان رسید و تعداد کل شناسه های منحصر به فرد (مجوز الکترونیکی) صادر شده در پورتال مجوز ملی از 4.5 میلیون نفر گذشت.

بر این اساس، هر فعال اقتصادی دارای مجوز الکترونیکی دارای صفحه ویژه ای است که دارای شناسه منحصر به فرد در بانک اطلاعات کسب و کار ایران (qr.mojavez.ir) می باشد و پس از آن ضوابط داشتن مجوز برای هر فعال اقتصادی باید الزامی باشد. دارند. شناسه و صفحه منحصر به فرد آن در وب سایت فوق منحصر به فرد خواهد بود. اما امکان تبدیل آفلاین، رایگان و 24 ساعته مجوز کاغذی به شناسه منحصر به فرد برای دارندگان کلیه مجوزهای کاغذی همچنان در صفحه اصلی درگاه ملی مجوز (mojavez.ir) وجود دارد.

از بین سه گروه اصلی مجوزها که مجوزهای خانگی، صنفی و دستگاهی هستند، گروه اول (مجوز خانگی) نیازی به الکترونیکی کردن پروانه کاغذی ندارند و دارندگان پروانه خانه کاغذی می توانند به راحتی مجوز سه روزه درخواست و دریافت کنند. رایگان از پورتال مجوز ملی.

اطلاعات کلیه پروانه های اوراق تجارتی یا پروانه کسب نیز با تلاش دبیرخانه نظارت سازمان بازرگانی در روزهای باقی مانده در قانون (پروانه تجارت الکترونیک) در اختیار درگاه ملی پروانه قرار گرفته است.

ضمناً هفته گذشته با ارسال پیامک از شماره Mojavez.ir به همه آنها اطلاع داده شد و به مالکان تایید نشده نیز از طریق پیامک اعلام شد که در پرتال ملی مجوز ثبت نام کرده و درخواست صدور مجوز کسب الکترونیکی برای آنها نیز داشته باشند. .

در خصوص مجوزهای دستگاه (صادر شده از سوی ادارات و سازمان ها)، خوشبختانه به جز 9 مورد، تمامی مراجع صدور مجوز امکان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه های منحصر به فرد را در یکی از دو صورت اقدام انفرادی یا همگی (با ارائه بانک اطلاعاتی) داده اند. مجوزهای قدیمی). علیرغم تکلیف قانونی دستگاه در تاریخ مشخص شده، تیم فنی پرتال مجوز ملی هویت و صحت فهرست کد پستی این رده را بررسی می کند و در روزهای آینده شناسه منحصر به فرد برای غیر اتحادیه صادر خواهد شد. دارندگان مجوز و از طریق پیامک به آنها اطلاع داده خواهد شد.

لازم به ذکر است با گذشت مهلت قانونی تبدیل پروانه کاغذی به شناسه منحصربفرد متاسفانه دستگاه زیر امکان تبدیل سیستمی این کار را اجرا نکرده و بانک اطلاعات مجوز کاغذی را برای ملی ارائه نکرده است. مجوز. پورتال:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (برخی مجوزها)

وزارت آموزش و پرورش (کلیه مجوزها)

سازمان حفاظت محیط زیست (کلیه مجوزها)

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی (کلیه مجوزها به جز سازمان های بهزیستی)

وزارت کشور (سازمان های شهرداری و دهیاری ها و سازمان های امور اجتماعی)

وزارت بهداشت (فقط سازمان غذا و دارو)

قوه قضائیه (سازمان ثبت اسناد، مرکز وکالت و مرکز داوری)

جامعه رسمی مشاوران مالیاتی ایران

انجمن حسابداران رسمی ایران

متأسفانه در صورتی که مراجع صدور مجوز در این 9 دستگاه همچنان از اقدام خودداری کنند؛ در آینده دارندگان مجوز برای دریافت انواع خدمات دولتی با مشکل مواجه خواهند شد.

تیم فنی این مرکز از هفته جاری سایر ایرادات پرتال ملی پروانه را شناسایی و رفع خواهد کرد تا انشالله یادمان جاویدان رئیس جمهور شهید در ماه های آینده برای افتتاح رسمی آماده شود.

در پایان این اطلاعیه از کلیه نهادهایی که در اجرای بند اخیر قانون تسهیل صدور پروانه همکاری داشته اند به ویژه سازمان فناوری اطلاعات، رسانه ملی، سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت احوال کشور، تشکر و قدردانی می شود. پست. شرکت‌ها، اتاق‌های بازرگانی و اصناف به مراجع صدور مجوز که به تعهدات قانونی خود در تسهیل صدور مجوز عمل نکنند. به آنها یادآوری کنید که باید فوراً غرامت تخلفات خود را بپردازند. در غیر این صورت باید پاسخگوی عواقب مقام نظارتی باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا