بیش از ۱۳هزار سکه طلا به فروش رسید

بیش از ۲۵ هزار قطعه سکه فروخته شد/ خرید بیش از ۳۰۴ هزار سکه طی ۱۶ حراج

بیست و چهارمین حراج سکه طلا با اختصاص 13 هزار و 735 قطعه سکه طلا به پایان رسید.

به گزارش میجیک بر اساس اعلام نتایج بیست و چهارمین حراج طلا توسط مرکز مبادلات طلا و ارز ایران امروز دوشنبه 9 آنلاین 1403 بیست و چهارمین دوره حراج سکه طلا در این مرکز برگزار شد. و از مجموع هشت هزار و 77 قطعه ربع سکه 6 هزار و 480 قطعه با میانگین قیمت 18 میلیون و 362 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

همچنین از مجموع پنج هزار و 185 قطعه نیم پولی که ثبت شد چهار هزار و بیست و یک قطعه با میانگین قیمت 28 میلیون و 692 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

نکته حائز اهمیت این است که در حراج تمام سکه ها پنج هزار و 106 قطعه سکه سفارش داده شد و سه هزار و 59 قطعه با میانگین قیمت 54 میلیون و 258 هزار تومان به فروش رسید.

تخصیص بیش از 388 هزار قطعه سکه طی 24 جلسه حراج

بر اساس آمار مرکز مبادلات از زمان برگزاری اولین جلسه حراج سکه در تاریخ 22 اسفند 1302 تاکنون طی 24 نوبت حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران در مجموع 388 هزار و 47 قطعه طلا سکه از این حجم ربع سکه 207 هزار و 149 قطعه نیم سکه 73 هزار و 923 قطعه و تمام سکه 106 هزار و 975 قطعه به متقاضیان اختصاص یافته است.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان برای دریافت سکه باید به برنامه تحویل سکه توجه کنند. زمان تحویل سکه طلا بدون کارمزد ذخیره سازی از 18 آبان آغاز و تا 25 آبان ادامه دارد. در این مدت فقط هزینه تحویل توسط شعبه بانک دریافت می شود. هزینه تحویل تمام مدت سکه 30 هزار تومان خواهد بود.

افرادی که در فاصله 26 تا 24 آبان ماه برای دریافت سکه اقدام می کنند علاوه بر هزینه تحویل باید هزینه ذخیره سازی نیز بپردازند. هزینه نگهداری سکه طلا روزانه 50 هزار تومان و به شعبه بانک واریز می شود. این هزینه شامل تعطیلات نیز می شود.

در صورتی که فرد در بازه زمانی تحویل سکه سکه ها را دریافت نکند تراکنش باطل شده و پس از اعلام بانک تراکنش پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه های عملیاتی وجه به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. ; در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در زمان تعیین شده خریدار به مدت 180 روز از ثبت سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

حراج سکه های بیشتری در راه است

باید گفت؛ بر اساس اعلام بانک مرکزی و مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به منظور تامین تقاضا در بازار سکه تعداد جلسات حراج سکه طلا از هفته آینده از دو نوبت به سه نوبت افزایش می یابد. همچنین تصمیم به افزایش عرضه سکه در جلسه حراج با توجه به نیازهای موجود برای پاسخگویی به نیازها در بازار سکه گرفته شد.

همچنین در سایز جدید و برای اولین بار انواع سکه بهار آزادی به زودی در حراج سکه تولید و عرضه می شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش جلسات حراج سکه به 3 بار در هفته

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا