مطالب عمومی

بیشترین دستمزدهای تاریخ سینمای جهان را کدام بازیگران دریافت کرده اند؟

دنیای اقتصاد نوشت: دستمزد برخی از بازیگران فقط در ایران نیست، بلکه بسیاری از سینمادوستان در آمریکا، اروپا و… هستند. فیلم ها و سریال های شخصیت محور در این زمینه بیش از هر نوع اثر تجسمی دیگر رکورد دارند.

ادوارد کالن: هر چه در مورد «گرگ و میش» فکر کنید، قطعاً پول زیادی برای دست اندرکاران به همراه داشت. قابل ذکر است، رابرت پتینسون بازیگر اصلی فیلم را با موجودی بانکی بزرگ ترک کرد. اگرچه رقم دقیقی برای پرداخت این فیلم هرگز فاش نشده است، اما برآوردها حاکی از آن است که پتینسون حدود 70 میلیون دلار از این فرنچایز درآمد داشته است.

دکتر. رایان استون: “جاذبه” یک فیلم علمی تخیلی محصول سال 2013 است که داستان دو فضانورد با بازی ساندرا بولاک و جورج کلونی را روایت می کند که پس از نابودی شاتل فضایی سعی در بازگشت به سیاره زمین دارند. در حالی که بولاک با دارایی خالص حدود 250 میلیون دلار پردرآمدترین بازیگر حرفه ای خود بوده است، این فیلم با دستمزد 70 میلیون دلاری پردرآمدترین فیلم سال 2013 است.

ثور: کریس همسورث به خاطر بازی در نقش ثور در فیلم های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول که با ثور در سال 2011 شروع شد و دو سال پیش دنباله جدیدی به نام Thor: Love and Thunder منتشر شد، مشهور است. این نقش در مجموعه فیلم های ابرقهرمانی او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران جهان تبدیل کرد. گفته می شود که همسورث برای این نقش در مجموع 80 میلیون دلار یا بیشتر دستمزد دریافت کرده است.

ایندیانا جونز: در بیش از 60 سال بازیگری، هریسون فورد به یکی از پولسازترین مردان برجسته هالیوود تبدیل شده است. شاید مشهورترین شخصیت ایندیانا جونز باستان شناس باشد. فورد از سال 1981 در چهار فیلم «ایندیانا جونز» ظاهر شد و در قسمت جدید که قرار است در سال 2023 ساخته می شود، حداقل 12 میلیون دلار به دست آورد. این بازیگر در مجموع حدود 90 میلیون دلار از بازی در نقش ایندی به دست آورده است.

هری پاتر: زمانی که برادران وارنر حق ساخت مجموعه ای از فیلم ها را بر اساس مجموعه رمان های هری پاتر به دست آورد، مشخص بود که هر کسی که نقش شخصیت اصلی را بازی می کند، نه تنها یکی از مشهورترین بازیگران جهان، بلکه یکی از مشهورترین بازیگران جهان است. بازیگران. بازیگران تاریخ سینما دستمزد دنیل رادکلیف برای هر هشت فیلم فانتزی، از «هری پاتر و سنگ جادو» در سال 2001 تا «هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت 2» در سال 2011، حدود 95.6 میلیون دلار است.

ولورین: ولورین در فیلم مردان ایکس معروف ترین نقش هیو جکمن است. این بازیگر اولین بار در سال 2000 این جهش یافته را به تصویر کشید و تا سال 2017 با درآمد کلی تا 100 میلیون دلار دوباره به بازی ادامه داد.

بنویت بلان: در سال 2019، دنیل کریگ نقش کارآگاه بنوا بلان را در کمدی رازآلود ریان جانسون به تصویر کشید. موفقیت این فیلم باعث شد تا نتفلیکس با پرداخت 469 میلیون دلار حقوق دو دنباله در این سرویس استریم را تضمین کند، اگرچه رقم دقیق دستمزد مشخص نیست، اما مجموع دستمزد سریال بیش از 100 میلیون دلار خواهد بود.

پیت ماوریک میچل: تام کروز اولین بار در سال 1986 در فیلم اکشن Top Gun به عنوان یک خلبان جنگنده برای نیروی دریایی ایالات متحده بازی کرد. این فیلم به کارگردانی تونی اسکات موفقیت بزرگی در گیشه کسب کرد و ستاره اکشن کروز در مجموع بیش از 100 میلیون دلار برای خود به دست آورد. نقش پیت ماوریک نیکل در این فیلم.

مالکوم کرو: بروس ویلیس بالاترین سطح کار را برای این نقش در حس ششم تجربه کرد. او در کنار پیشرفت قابل توجه، سهمی از فروش باکس آفیس و رسانه های خانگی را به دست آورد. همه اینها در نهایت بیش از 102 میلیون دلار درآمد به ارمغان آورد.

مامور جی: مامور جی بالاترین نقش ویل اسمیت در تاریخ بازیگری اوست. او برای بازی در فیلم اصلی مردان سیاه پوش 5 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. او برای قسمت دوم 20 میلیون دلار و برای قسمت سوم 100 میلیون دلار به دست آورد تا مجموع درآمد این نقش به 125 میلیون دلار برسد. او تقریباً نیمی از بودجه 225 میلیون دلاری فیلم و سهم بزرگی از درآمد 650 میلیون دلاری باکس آفیس را دریافت کرد.نئو: کیانو ریوز در نقش نئو در ماتریکس که در سال 1999 عرضه شد و در چندین دنباله بازی کرد، موفقیت زیادی کسب کرد. او در مجموع بیش از 150 میلیون دلار از هر چهار فیلم ماتریکس به دست آورده است.

کاپیتان جک اسپارو: دزدان دریایی کارائیب نه تنها پارک های موضوعی دیزنی را به یک مجموعه فیلم بسیار محبوب تبدیل کرد، بلکه یکی از پردرآمدترین دنباله های دنیا را نیز به وجود آورد. دستمزد اولیه جانی دپ برای نقش اول کاپیتان جک اسپارو 10 میلیون دلار بود و در نهایت برای نقش پنجم در ادامه این فیلم مجموع دستمزد به حدود 275 میلیون دلار رسید.

تونی استارک: رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک در فیلم مرد آهنی به شهرت رسید. البته او با توجه به فیلمی که بازی می کند درصدی هم از کمپانی سازنده دریافت می کند. درآمد حاصل از نقش تونی استارک حدود 400 میلیون دلار بوده است.

ایتان هانت: اما پرهزینه ترین نقش تاریخ سینما با نام اتان هانت را تام کروز در فیلم «ماموریت غیرممکن» بازی کرد. با توجه به موفقیت ماموریت غیرممکن، جای تعجب نیست که کروز برای نقش اصلی خود پول زیادی به دست می آورد. با این حال، کل مجموعه تاکنون بیش از 3.5 میلیارد دلار در گیشه فروش داشته است. طبق گزارش ها، او برای هر ورود بین 70 تا 100 میلیون دلار دریافت می کرد که کل درآمد را به 400 میلیون دلار رساند.

دکمه بازگشت به بالا