مطالب میجیک

بیست و دو شماره دو ماهه «بررسی جنسیت و خانواده» منتشر شد – خبرگزاری آنلاین | رسانه های ایران و جهان

به گزارش آنلاین نیوز ، اخبار دوازدهم فوریه نظرسنجی-نظرسنجی “آموزش جنسیت و خانواده” توسط صاحب حق نسخه برداری وزارت امور زنان و خانواده و به سرپرستی محمدرضا زیبائی نژاد منتشر شد.

در این شماره ، مجله درباره “فرصت” صحبت می کند سنج حقوق صاحبان سهام در مفهوم عدالت: فلاسفه غربی در قرن بیست و یکم “اثر فریبا آلاسوند“مروری بر نگاه علامه طباطبایی به زنان در تاریخ فرهنگی” توسط محسن الویری“تاریخچه ظهور در کلام فمینیستی و حکمت صدرا” توسط مهدی شجریان و احمد واعظی؛ والدین پدران و زنان در نوجوانان جوان: نقش گفتگو برای پدران “توسط مبین صالحی و جواد مرادی دهنوی.

مطالعه دانش عدالت جنسیتی در نظریه های عدالت اجتماعی

چکیده مقاله “پتانسیل سنج برابری جنسیتی در نظریه عدالت: فلاسفه غربی در قرن بیستم “” این مقاله می کوشد تا اثربخشی عدالت جنسیتی در برآورد اخلاق عدالت و دو سؤال را ایجاد می کند: چه نوع تئوری های مربوط به عدالت جنسیتی خاص جنسیت است؟ هدف از این مطالعه اثبات ، انکار یا تبیین ارتقاء عدالت جنسیتی مطابق با قانون یا ارزشهای عدالت است. به عنوان نظریه های مهم در اخلاق. برای این منظور ، تئوری های جان گوشت خام، رابرت نازیکفردریک هایک، آل صدر مکینتایر و یکی دیگر عالی رابطه بین آنها و عدالت جنسیتی شرح داده شده است. این احساسات در سه دسته قرار می گیرند نوه، نظر غیر مساوات و تئوری ها غیر تبلیغی که خود شامل تئوری های عدالت محلی است (پلوراليست) و کلامی است ، پیشنهاد شده است. یكی از یافته های پژوهش این است كه عدالت جنسیتی مفهومی است كه مبتنی بر طراحی مدل و اراده و از این منظر تئوری هاست. نوه این توسط تئوری ها تعیین می شود نوه پشتیبانی می شود ، اما از دیدگاه تئوری ها غیر مساوات با انتقاد مدل و انتقاد عموم از دین پشتیبانی نمی کند. از طرف دیگر ، گرچه بیشتر این نظریه ها قرن بیستم را تشکیل می دهند ، اما در متن ضخیم نظریه ها – حتی نظریه ها. نوه – هیچ تحلیل جنسیتی مستقیمی مشاهده نشده است.

مروری بر راهنمای علامه طباطبایی برای زنان در تاریخ

در ابتدای مقاله ، “همه مطالعات علامه طباطبایی به زنان در تاریخ ملت نگاه می کند” می گوید: علامه سیدمحمدحسین طباطبایی (12811360) رانندگی کنید ترجمه قرآن، بسیاری از موضوعات نظری و وقایع تاریخی ، از جمله “فمینیسم در کانال تاریخ”. جدول زمانی برای بررسی وضعیت زنان در المیزان به صورت مرحله ای پیش از تاریخ (اول نزول) تاکنون ، اما مقاله اکنون فقط به وضعیت زنان از نظر حقوق فردی ، حقوق خانواده و حقوق آنها در جوامع مختلف مبدا پرداخته است. تاریخچه (پیش زمینه) نزول و قبل از زمان حال) و شیوه ای که بخش ها و قسمت های علامه طباطبایی موعظه و نقد می شد. نظارت عمومی زبان شناس برای موضوعات تاریخی زمان جاده لیام و نتیجه گیری در مورد ناشناخته ها در حوزه های علمیه هیجان انگیز است ، اما بر اساس یافته های مهم علامه طباطبایی و براساس یافته های این یافته ، ما ارائه می دهیم داوطلبانه برخی از نتیجه گیری های خود را در مورد دیدگاه های خود در مورد زنان در طول تاریخ در نظر بگیرید: آنها مست نیستند تقریباً تمام گزارشات و قضاوتها درباره زنان در تاریخ نژادی؛ ابهام در منطق توزیع حوادث تاریخی ، عدم پیروی از ترتیب زمانی وقایع و وقایع؛ قبل از اسلام و در دوره اسلامی؛ اختلاف زبان روایت تاریخی شامل اشاراتی به شاخه های دیگر دانش است؛ متاثر از دیدگاه مرموز و تاریک موقعیت زنان پیش از اسلام.

منشأ وجود در الهیات فمینیستی و حکمت صدرا

در مقاله ای تحت عنوان “خاستگاه های مکاشفه های الهیات زنان و خردمندی صدرا” می خوانیم: چگونه خاستگاه مکاشفه دین را توصیف می کند همسر و انتقاد از مفهوم صدرا در این تصویر چیست؟ فمینیست ها نیز در رویکرد نظری خود برای بهبود وضعیت زنان ، اعتقادات کلامی را در مورد منشاء زندگی احیا کرده و به دنبال ارائه تصاویری از تمایلات جنسی زن هستند. مادر قطعنامه هایی که بر انتقاد از تلاش های زنان برای بازگرداندن حقوق زنان اصرار دارند. این تحقیق از نوع توصیفی و از نوع همراهی است جستجو در کار فمینیست گفته می شود که برخی از فمینیست ها مسئله منشأ وجود را در “دین تبدیل” به خدای مسیحیت و دیگران او را در “دین ننگ” مسخره کرده اند. دین فرومایگی توسط الهی ، متفاوت ، و زن، تجهیزات و فعال او سعی کرد زنان را بزرگ کند ببخش و حقوق از دست رفته خود را جبران کنید. تعالی زن به قیمت بی احترامی برای بالاترین آرمان ها پذیرفته نمی شود؛ عقل صدرا با اثبات هر دو منشأ “تاریخی” و “بهترین تاریخ” اسطوره فمینیسم را فراتر می برد. در عین حال ، این روند تصمیم گیری ، با ترسیم نزدیک به وقایع زن و مرد ، ضمن جلوگیری از خطرات اقتدار الهی ، همچنین مبنای دستیابی به حقوق از دست رفته خود را فراهم کرد.

درک والدین و نقش های جنسیتی در پسران

چکیده مقاله “درک والدین پدران و نوجوانان در بزرگسالی: نقش گفتگو برای پدران “بیان می کند: راه هایی که مردان جوان از پدران خود ظهور می کنند ، با جنسیت آنها ارتباط دارد ، اما ماهیت و مکانیسم ارتباط بین نقش والدین پدران و نقش پسران هنوز مشخص نیست. یاد بگیرید مرور حاضر ، چگونگی تصور اینکه پدرسالاری رابط a درک است ، بررسی می کند. والدین پدران و واسطه نقش پسران. در این مطالعه ، نوجوانان جوان (376 نفر) به طور تصادفی توسط گروه نمونه ، انتقال والدین ، سوال نقش یک زن سوال آنها دلبستگی های خود را با والدین و دوستانشان تکمیل می کنند. داده های حاصل از این فرایند ، رابطه ای را با استفاده از چندین اسکریپت نیز توصیف می کنند مدل سازی الگوهای توالی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها نشان می دهد که درک والدین پدری در نقش زنان جوان تأثیر می گذارد و می تواند به مردان آنها کمک کند ، اما بر لزبین ها تاثیری ندارد. همچنین برای پدر واسطه گر روابط ادراک والدین مسئولیت های پدر و پسر مردانه است. براساس این یافته ها ، پدر و مادر بودن علاوه بر فرزندپروری ، می تواند با توسعه بهزیستی عاطفی مرد جوان و پدر ، به بهبود سبک زندگی یک مرد کمک کند.

پوشش خانوادگی ائمه شیعه

در ابتدای مقاله “پرداخت های خدمتکار در خانواده ائمه شیعه: یک بررسی-تاریخ” بیان می کند که: از یک طرف ، مشخص شده است که خدمتکارها از این امر مستثنا بودند. حکم در مورد اهمیت حجاب و از سوی دیگر ، مادر برخی از امامان شیعه که زن هستند. تصور می شود که چون حجاب اجباری از خدمتکاران نبود ، مادران ائمه اطهار از این حجاب پیروی نکردند. این دیدگاه ها از دو طریق قابل بررسی است: یکی از منظر مسئولیت و دیگری از دیدگاه تاریخ. تصمیم شرع برای پوشاندن مادران ائمه اطهار: از دیدگاه تصمیم گیرندگان آگاه و معلمان عالی تا عدالت برای پوشش شرعی از تاریخ افکار ، دو منطقه این جمله در مورد آن در دو بخش است. در بخش اول ، با تکیه بر منابع و رویه های لازم ، وی کوشید تا نشان دهد که پوشاندن غیرمحرام به اجبار برخی خدمتکاران و به دیگران توصیه می شود. از کمل و اعتکاف (بالاترین حجاب) پیروی شد و سرانجام ، از یافته های قانون با یافته های بخش تاریخی ، مشخص شد که مشاهدات حجاب توسط خدمتکاران مربوط به اهل بیت به دلیل تصمیم یا عقیده وی است.

علاقمندان برای دریافت نسخه خطی نیز می توانند به وب سایت ژورنال به آدرس http://www.jgfs.ir ارسال شوند.

دکمه بازگشت به بالا