بک لینک یا رپورتاژ
بک لینک بهتر است یا رپورتاژ ؟
هزینه و زمان در بهبود سئو بسیار تاثیر گذار هستند. بک لینک جهت افزایش رتبه سایت و بازدید به کار گرفته می شود اما یکی از مشکلات آن، محدودیت زمانی است. بک لینک ها برای مدت زمان کوتاه یا نهایتا یک سال کاربرد دارند. با توجه به این موضوع، شما حداکثر یک سال امکان استفاده از بک لینک برای بهبود سئو سایت را دارید.
بک لینک چیست؟
آیا گرفتن بک لینک سئو کلاه سفید است؟
بک لینک یکی از مواردی است که گوگل هنگام امتیاز دهی به آن دقت می کند.برای همین باید در نظر گرفته شود که نوع و محتوای لینک، به مقاله شما مربوط باشد. یعنی باید کاری کنید که لینک به طور طبیعی سئوی کلاه سفید تلقی شود. پیوندهایی که از سایت های دیگر دریافت می کنید می تواند برای افزایش یا کاهش اعتبار وب سایت شما استفاده شود. افزایش و سقوط اعتبار نیز بستگی به اعتبار سایتی دارد که به شما لینک می دهد.
تفاوت بین لینک داخلی و خارجی
ایجاد لینک داخلی و خارجی برای بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو را باید مهمترین بخش سئو خارجی دانست. کیفیت پیوندهای داخلی و پیوندهای خارجی به وب سایت شما می تواند بر میزان خوب یا ضعیف صفحه شما در نتایج موتورهای جستجو تاثیر مستقیم بگذارد.
پیوند داخلی به پیوندهایی گفته می شود که کاربر را به صفحه دیگری در همان سایت راهنمایی می کند. استفاده از پیوندهای داخلی، کاربران را قادر می سازد تا بهتر از سایت شما سر در بیاورند.
علاوه بر آن، لینک سازی داخلی به ساخت سلسله مراتب اطلاعات بهتر و افزایش سئو سایت کمک می کند. برای اینکه موتورهای جستجو در سایت شما کرال کنند، باید یک شبکه لینک منسجم داشته باشند. به این ترتیب کرالرها صفحات را در وب سایت شما پیدا و آنها را در پایگاه داده خود ذخیره می کنند. به این ترتیب لینکسازی داخلی پتانسیل رتبه بندی وب سایت شما را برای هر صفحه افزایش می دهد.
تاثیر بک لینک بر سئو
بک لینک یکی از مهمترین عناصر در سئو است. وقتی یک وب سایت به صفحه ای از سایت ما لینک می دهد، در واقع به موتورهای جستجو می گوید: این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است. گوگل و دیگر موتورهای جستجوی اصلی بک لینک ها را برای وب سایت ما مثبت می دانند. صفحات با بک لینک بیشتر، ترافیک ارگانیک دارند.
کارشناسان سئو معتقدند که بک لینک های با کیفیت بالا، برای سئو تعیین کننده هستند. این لینک ها به شما کمک می کنند رتبه وب سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو ارتقا دهید. علاوه بر این، پیوندهای پشتیبان باید در سایت هایی با محتوای مرتبط وجود داشته باشد. هرچه بک لینک ها بهتر باشد، رتبه وب سایت شما بالاتر است.
فرق بین بک لینک های Follow و NoFollow
به طور کلی پیوندها به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم می شوند. پیوندهای nofollow تقریباً ایجادکننده ارزش زیادی برای ما نیست. تفاوت بین پیوندهای دو و نوفالو در ساختار آن است. لینک nofollow زمانی ایجاد می شود که rel = nofollow در ساختار تگ
با انجام این کار، به موتورهای جستجو می گویید که هیچ تاییدی برای لینک ندارید. البته در بسیاری از موارد، استفاده از لینک nofollow می تواند در جلوگیری از مجازات های Google موثر باشد. لینک های شبکه اجتماعی، نظرات وبلاگ و ویکی پدیا معمولا نوفالو هستند.
به طور طبیعی، از آنجا که فقط پیوندهای زیر ارزش وب سایت منبع را به وب سایت لینک داده شده منتقل می کند، برای بهبود سئوی وب سایت های خود باید به دنبال نکات زیر باشید.
انکرتکست در یک پیوند، متن قابل مشاهده و قابل کلیک است. در مرورگرها، اغلب آبی و زیر خط دار است. گاهی این ویژگی ها قابل تغییر هستند. برخی از افراد نیز انکر را به عنوان متن لینک یا عنوان لینک می شناسند. کلمات موجود در متن لینک به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع یک سایت را بهتر درک کرده و آن را در نتایج جستجو نشان دهند.
پیوندهای موجود در متن هنگامی که کاربران عبارت موردنظر را در لنگر متن جستجو می کنند به موتورهای جستجو می گویند: «وب سایتی که به آن لینک داده شده است بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت است». هنگامی که چندین لینک به یک صفحه از یک صفحه خاص دریافت می کنید، بهتر است فقط یکی از آنها را با لنگر متن هدفمندتر داشته باشید و پیوندهای دیگر را دنبال کنید.
پیشنهاد می کنیم تا حد امکان از عناوین عمومی مانند کلیک یا ادامه مطلب در پیوندهای خود استفاده نکنید. به جای کلمه کلیدی نام وب سایت، متن حاوی نام تجاری یا آدرس وب سایت را استفاده کنید.
ویژگی های یک لینک بد
بک لینک های خوب می توانند سئو شما را بهبود بخشند. بک لینک های بد نیز می توانند به سئو شما آسیب برسانند. پیوندی که به درخواست شما در سایت شما قرار داده شده یا هزینه ای برای آن پرداخت کرده اید، نسبتاً بد تلقی می شود. لینک خوب پیوندی است که کاربران آن را در سایت خود می خواهند.
کلی لینک به صفحه اصلی
اگر همه پیوندها به صفحه اصلی سایت یا به مقاله خاصی باشد؛ این به عنوان بد شناخته می شوند.
پیوند دادن به سایت ها از سایت های ضعیف و دارای رتبه پایین
لینک از سایت های بی کیفیت یا اسپم نه تنها رتبه سایت شما را افزایش نمی دهد، بلکه صدمات جدی نیز به آن وارد می کند.
وقتی با هزینه بک لینک های سایت خود را فراهم می کنید، انتظار دارید که نتایج خوبی بگیرید. اما بک لینک هایی که از این طریق گرفته می شوند خوب نیستند. لینک دادن به یک وب سایت دیگر برای یک کلمه کلیدی نیز همین تاثیر را خواهد داشت.
بک لینک هایی که به طور طبیعی توسط نویسنده یا سرپرست سایت با متن و عبارت مربوط به سایت شما به سایت شما ایجاد می شود، پیوندهای با کیفیت نامیده می شوند.
- این پیوندها نباید از سایت های اسپمی باشد.
- تعداد پیوندهای خروجی آن سایت هم نباید زیاد باشد
- نباید از سایتی با شهرت بسیار بد که شبیه اسپم است، بیاید.
- سایت لینک دهنده نباید برای سایت شما عجیب باشد.
چگونه بک لینک طبیعی بگیریم؟
بک لینک طبیعی پیوندی است که به طور طبیعی ایجاد شده و موقعیت شما را در نتایج موتورهای جستجو بهبود می بخشد. روشهای مختلفی برای دریافت یا ایجاد بک لینک وجود دارد. طبیعی بودن آنها به معیارهایی مانند اعتبار دامنه، کیفیت محتوای ارائه شده، زمان ایجاد پیوند، سن دامنه، تعداد پیوندهای خروجی، آدرس IP سایت و بستگی دارد. مثلا
تبلیغات و رپورتاژ
محبوبیت
سعی کنید تبلیغات را از سایتهای پر بازدید که دارای رتبه الکسا خوبی هم هستند، خریداری کنید. علاوه بر اعتبار پیوند که به سایت شما می دهد، ورودی کاربران را نیز دریافت می کند که برای سایت خیلی مهم است.
ماندگاری پیوند
اطمینان از دائمی بودن لینک بسیار مهم است. چون در صورت حذف پیوند، اعتبار داده شده به سایت شما از بین می رود.
دوره زمانی
اگر قصد خرید چندین گزارش را دارید، باید فواصل زمانی مناسب را انتخاب کنید. نباید چندین گزارش را در مدت زمان کوتاهی خریداری کنید. چون ممکن است که خریداری شدن لینک را لو دهد. آن وقت است که سر و کله پنگوئن پیدا شده و منجر به پنالتی اسپم توسط Google می شود.
اعتبار دامنه
اعتبار دامنه سایتی را که از آن آگهی خریداری می کنید، بررسی کنید.سایتی که دارای اعتبار دامنه بالایی است و اعتماد موتورهای جستجو به آن بالا است، بهتر است.
محتوای مناسب
استفاده از محتوای مناسب و منحصر به فرد در گزارش آگهی بسیار مهم است و نتایج بهتری دارند. در صورت خرید چندین رپورتاژ، توجه داشته باشید که محتوای متفاوتی فراهم کنید.
تعداد لینک
لینک های ایجاد شده در هر گزارش نباید از 4 تا 5 بیشتر باشد. هرچه تعداد پیوندها بیشتر باشد، ارزش کمتری به هر لینک داده می شود و باعث مشکوک شدن شوند. نکته دیگر این که به چندین صفحه لینک چندگانه ندهید.
رتبه بالا در کلمات کلیدی هدف
سعی کنید گزارشات تبلیغاتی را از سایتی خریداری کنید که در نتایج موتور جستجو در کلمه کلیدی شما جایگاه خوبی دارد.
شبکه های اجتماعی
اگرچه ممکن است رسانه های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر نتایج موتورهای جستجو نداشته باشند؛ اما فعالیت موثر در رسانه های اجتماعی باعث می شود پیوندهای سایت شما به طور طبیعی گسترش یابد.
تولید محتوای با کیفیت
احتمالاً این جمله را شنیده اید که محتوا پادشاه است. در واقع محتوا نقش بسیار مهمی در رتبه بندی شما در نتایج موتورهای جستجو دارد. با تولید و بازاریابی محتوای خوب، دیگران را مجبور می کنید که به شما لینک دهند.
کلام آخر
مقاله انگلیسی پیشنهادی مرتبط
دوره رایگان پیشنهادی مرتبط
چقدر از این صفحه راضی بودید؟
روی ستاره آخر کلیک کنید و بیشترین امتیاز رو بدید!
میانگین امتیازات / 5. ستاره ها:
اولین نفری باشید که به این مقاله ستاره میدید!
متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود ?
کمک کنید این مقاله رو بهبود بدیم!
به ما بگین چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟
امتیاز 4.86 از 5 توسط 7 نفر
خطایی رخ داده است. لطفاً مجددا تلاش کنید
در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد :
بک لینک چیست؟
بک لینک ها یکی از فاکتور های مهم برای تشخیص میزان محبوبیت و مرجعیت یک وب سایت از دید موتور های جست و جو هستند، به جد میتوان گفت که بک لینک همتراز با تولید محتوای یک سایت هر دو اصلی ترین فاکتور سئو و بهینه سازی یک وب سایت هستند. به زبان ساده در تعریف بک لینک میتوان گفت که بک لینک ها همان پل های ارتباطی بین دو وب سایت هستند که در قالب های مختلفی چون متن، تصویر، و … پیاده سازی میشوند.
منظور از لینک همان متن یا تصویری است که در هر صفحه ای از یک وب سایت با کلیک بر روی آن به یک صفحه دیگر منتقل میشوید
برای مطالعه بیشتر و حرفه ای تر مقاله : را مطالعه کنید.
در هنگام فرآیند لینک سازی و همیشه باید توجه داشته باشید که این فرآیند به طبیعی ترین شکل ممکن اتفاق بیفتاد. از فاکتور هایی که میتوان برای لینک سازی طبیعی به آن اشاره کرد : دریافت بک لینک از سایت های هم موضوع، فواصل زمانی در فرآیند لینک سازی، استفاده درست و غیر بهینه از انکرتکست ها و…
تفاوت بک لینک و رپورتاژ چیست؟
قبل از پرداختن به تفاوت های هر یک از این دو روش سئو، باید بگوییم که هر یک از این فاکتور ها در جایگاه ها و روش های مختلف سئو وبازاریابی کاربرد خاص خود را دارند. به این معنی که به دلیل نداشتن ماهیت تبلیغاتی، بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته و حس اعتماد را در آنها بیشتر تقویت میکند و بک لینک های به کار رفته در به صورت دائمی است، و در مقابل در فرآیند لینک سازی، میتوان به مزیت هایی چون : در دید بودن در صفحات و جایگاه های اصلی وب سایت، دریافت بک لینک از صفحات زیاد یک سایت( این نکته اگر اصولی استفاده نشود امکان جریمه شدن سایت را بالا خواد برد) و… اشاره کرد.
کاربرد بک لینک و کاربرد رپورتاژ اگهی؟
بک لینک ها معمولا به صورت موقت و در بازه های زمانی متغیر و معمولا یک ساله در یک سایت قرار گرفته و بسته به میزان ترافیک سایت میزبان و جایگاه بک لینک شما در آن سایت، برای شما ترافیک و ورودی همچنین افزایش رتبه در موتور های جست و جو خواهند آورد و در مقابل رپورتاژ اگهی یک تبلیغ متنی و به صورت دائمی در یک سایت است که شیوه طبیعی تری را در لینک سازی در دید موتور های جست و جو خواهند داشت.
اما همانطور که در بالا ذکر کردیم باید به این نکته توجه داشته باشید که لینک های رپورتاژ فقط در یک صفحه از سایت درج میشوند، اما بک لین ک های خریداری شده میتوانند در صفحات متعددی از یک دامنه درج و در معرض دید مخاطبیت قرار گیرند.
با توجه به توضیحات بالا متوجه شده اید که هر دوی این فاکتور ها اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، باعث افزایش ترافیک و در کلمه کلیدی مورد نظر شما خواهد شد. اما تفاوت های اصلی این دو روش معمولا زمانی مشخص میشود که شما شیوه و روش تبلیغاتی و میزان بودجه خود برای تبلیغات را مشخص کرده باشید. معمولا به نسبت بک لینک بالاتر است.
لینکیار جامع ترین پلتفرم خرید و فروش بک لینک و رپورتاژ اگهی با همکاری بزرگترین وب سایت ها و رسانه های برتر ملی و بیش از 1000 وب سایت داخلی با سرور های متفاوت به شما وب مستران و سئو کاران عزیز این امکان را میدهد تا بدون واسطه و به طور مستقیم از وب سایت های ثبت شده توسط صاحبان سایت ها اقدام به خرید بک لینک ورپورتاژ طبیعی کنید.
همچنین شما در لینکیار میتوانید با ثبت سایت خود با فروش بک لینک و رپورتاژ خود داشته باشید.