اقتصادی

بهره‌برداری از چهارخطه خرم‌آباد – کوهدشت در سال آینده

میجیک/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای بزرگراه خرم آباد – کوهدشت در سال آینده خبر داد.

خیرالله خادمی در بازدید از پروژه در حال ساخت غرب استان گفت: محور چهار لاین خرم آباد – کوهدشت 90 کیلومتر است که 13 کیلومتر آن باقی مانده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در سال 1402 اجرا می شود، افزود: ادامه این مسیر از کوهدشت تا جاده زانوق به طول تقریبا 4 کیلومتر و در سال 1402 منابع اعتباری بیشتری برای پایان این پروژه تامین خواهیم کرد. به جای محور ارتباطی پروژه. اسلام آباد – پلدختر و رومشکان باید به هم وصل شوند.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور به کریدور ملی کرمانشاه، لرستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: فاصله 160 کیلومتری اسلام آباد تا پلدختر از مطالعات و محور اجرایی این وزارتخانه است. که حدود 53 کیلومتر در استان کرمانشاه و 7 کیلومتر به لرستان ختم شده است.

خادمی در ادامه به ترافیک سنگین و تردد کامیون های سنگین در این محور و مسیر ارتباطی مردم غرب لرستان، کرمانشاه و استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این پروژه به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن اعتباری نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. طبیعت که باید از منابع دیگر تهیه شود. آنها از این گزینه استفاده کردند تا بتوانیم مسیر را به چهار خط تبدیل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از این سخنان به پیشنهاد استانی برای تعریض جاده کوهدشت – ایلام و در نهایت عتبات عالیات اشاره کرد و هشدار داد: باید برای این محور طرح مطالعاتی انجام شود و در مقایسه با محور موازی در محدوده اگر کوتاهتر باشد و توجیه اقتصادی داشته باشد، این محور به دیگر راه های ارتباطی مهران و عتبات عالیات اضافه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا