بهترین پوشش برای دیوار بالکن+ معرفی 2 متریال جدید

بهترین دیوارپوش بالکن باید این فضا را تبدیل به مکانی جذاب کند. با توجه به اینکه تراس و بالکن بیشتر از گذشته مورد استفاه قرار می گیرد بحث اینکه از کدام یک از انواع دیوارپوش در دکوراسیون آن استفاده کنیم نیز بسیار رونق گرفته است.

دیوار پوش بالکن (دیوار پوش تراس)

بالکن ها یکی از فضاهایی هستند که می‌توان آن را به مکانی جذاب، دنج و آرام‌بخش تبدیل کرد. در این قسمت قصد داریم بهترین پوشش برای دیوار بالکن یا دیوار پوش مناسب تراس را معرفی کنیم. اگر بالکنی کوچک دارید می‌توانید با صرف زمانی کوتاه و کمی هزینه به فضایی متفاوت تغییر دهید. یکی از گزینه های اساسی در ایجاد تغییر خرید دیوارپوش بتنی برای بالکن می‌باشد. متریال‌های مختلفی وجود دارند که سلیقه و نیازهای تمامی افراد با آنها برطرف خواهد شد. توجه داشته باشید که دیوارپوش مناسب برای بالکن های کوچک متفاوت از فضای یک بالکن بزرگ است. رنگ‌های روشن، متریال های یکدست و بدون درز و سطوح صاف و مسطح یک بالکن کوچک را بزرگتر نشان خواهد داد.

اما در صورتی که بالکنی با فضای بزرگ داشته باشید دستتان برای اجرا انواع طرح‌ها باز می‌باشد. امروزه از بالکن‌ها برای کارهای مختلفی مانند استراحت، مطالعه، مکانی برای گفتگو و بسیاری از کارهای دیگر استفاده می‌شود. با توجه به این موضوع بهتر است این مکان را با ایده های جدید به بهترین شکل ممکن پوشش دهید. یکی از بهترین دیوارپوش های بالکن میکروسمنت‌ها می‌باشند. این متریال در اثر بارش، رطوبت و نور مستقیم خورشید دچار تغییر و دگرگونی نخواهد شد. بتن اکسپوز‌ها نیز مناسب افرادی است که علاقمند به سبک های مدرن و کلاسیک هستند. پوشش بتن اکسپوز طول عمر بالایی داشته و انتخاب این گزینه برای شما به صرفه خواهد بود.

دیوارپوش بالکن

همانطور که در سایت دکونیوز آمده است:

دیوارپوش بالکن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

با توجه به اینکه بالکن در معرض نور خورشید، بارش و تغییرات دمایی می باشد، متریال هایی که در ساخت و دکوراسیون آن به کار می رود باید در برابر این عوامل طبیعی مقاومت داشته باشند. دیوارپوش های تراس نیز باید به گونه ای انتخاب شوند که طول عمر بالایی داشته باشند. از مهم ترین ویژگی هایی که بهترین دیوارپوش برای بالکن باید داشته باشد عبارتند از:

  • فضای بالکن را باید دنج و زیبا کند
  • پوشش دیوار تراس باید در برابر نور خورشید مقاوم بوده و دچار تغییر رنگ و شکل نگردد
  • رطوبت روی آن تاثیر منفی نداشته باشد و دچار ترک و هرگونه فرسودگی دیگر نشود
  • در برابر دمای محیط مقاوم باشد
  • قابلیت شستشو داشته و مواد شوینده تاثیر منفی روی آنها ایجاد نکند

دیوار پوش حیاط خلوت

در مطالب قبل انواع دیوار پوش حیاط را معرفی و توضیحات لازم را برای هر کدام ارائه دادیم. اکنون نوبت به دیوارپوش حیاط خلوت می‌رسد. با توجه به اینکه حیاط خلوت نیز جز فضای خارجی ساختمان قرار می‌گیرد، باید از متریال مقاوم و مستحکم استفاده شود. در نظر گرفتن نمای بیرونی ساختمان نیز در انتخاب پوشش مناسب برای حیاط خلوت بی‌تاثیر نخواهد بود. بهتر است ویژگی‌های مقاوم بودن، زیبایی و همچنین کاربردی بودن را برای انتخاب دیوارپوش حیاط خلوت در نظر داشته باشید. یکی از گزینه های پیشنهادی پوششی برای حیاط خلوت، دیوارپوش گیاه های مصنوعی می‌باشد.

ظاهر زیبا و سرسبز این پوشش به جلوه دو چندان حیاط‌ خلوت کمک خواهد کرد. اگر علاقمند به طبیعت هستید بهتر است دیوارپوش چوبی را برای حیاط خلوت خود در نظر بگیرید. با دیدن نمای چوبی، حس گرما و طبیعت به شما منتقل می‌شود. در کنار پوشش چوبی یک میز و صندلی با همین جنس نیز هارمونی خوبی را به وجود می‌آورد. عده ای از افراد نیز دوست دارند چند پوشش را به صورت همزمان در حیاط خلوت یا به‌عنوان دیوار پوش باغی خود استفاده کنند. در این زمان دیوارپوش های ترکیبی تمامی نیازهای یک فرد را برطرف می‌کند.

1. دیوار پوش بتنی

اگر بخواهیم لیستی از دیوارپوش‌ها را برای بالکن در نظر بگیریم، دیوارپوش بتنی در ابتدای لیست قرار دارند. در قسمت قبلی به این موضوع اشاره کردیم که متریال مناسب برای پوشش حیاط باید از مقاومت در برابر عوامل محیطی برخوردار باشد. با در نظر گرفتن این موضوع دیوار پوش بتنی با توجه به اینکه بتن‌ها جز مصالح سخت می‌باشند این نوع دیوار پوش متناسب با محیط حیاط و فضاهای باز است. به طور کلی دیوارپوش‌های بتنی تمام ویژگی‌های یک پوشش مناسب را با خود به همراه دارد، علاوه بر این ظاهر زیبا و متفاوت را به نمای داخلی حیاط خواهد داد. بنابراین دیوار پوش بتنی را در اولویت انتخاب‌هایتان قرار دهید، چرا که مدت زمان بسیاری این نما مهمان حیاط ساختمان خواهد بود. برای اطلاع از قیمت دیوار پوش حیاط و دیگر دیوار پوش های جدید با کارشناسان آشیان نو تماس برقرار کنید و از مشاوره رایگان تیم ما بهره‌مند شوید.

2. میکروسمنت

میکروسمنت پوشش دیواری از جنس پلیمر است و ترکیبی از مواد پایه بتن و الیاف پلیمر می‌باشد. این نوع پوشش را برای نماهای داخلی و همچنین فضاهای خارجی مانند حیاط استفاده می‌شود. مزیت بکارگیری این متریال این است که بر روی دیوارهایی که از قبل پوششی کهنه و فرسوده دارند، قابلیت اجرا شدن دارد. با توجه به ویژگی مقاوم بودن و همچنین خاصیت آب گریزی می‌توان این نوع از دیوار پوش حیاطی را با خیال راحت استفاده کرد. طیف رنگی این متریال بالا می‌باشد، علاوه بر این داشتن خاصیت رنگ پذیری میکروسمنت دست افراد را برای تغییر و تنوع باز خواهد گذاشت.
لازم به ذکر است که این پوشش در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم بوده و تغییر در رنگ دانه‌های آن صورت نمی‌گیرد. اگر دوست دارید از پوشش های بدون درز و یکپارچه برای دیوارهای خود استفاده کنید، این گزینه بسیار عالی و مناسب است. همچنین دیوارپوش میکروسمنت دیوارهای حیاط را در برابر هر گونه ضربه و عوامل محیطی مقاوم نگه می‌دارد. در صورتی که فضای حیاطتتان کوچک است، این پوشش را برای آن انتخاب کنید. چرا که عدم وجود اتصالات آن را بزرگتر و وسیع تر نشان می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا