برترین های کسب و کار مجیک

بهترین زمان برای سفر به قبرس شمالی کی است؟

قبرس شمالی جزیره ای رویایی در آب های دریای مدیترانه است و هر ساله تعدادی گردشگر از کشورهای مختلف برای گذراندن تعطیلات خود در سواحل این جزیره به جمهوری خودمختار قبرس شمالی سفر می کنند. قبرس شمالی در واقع بخشی از جزیره بزرگ قبرس است، قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است که از شمال با ترکیه، از جنوب با مصر، از شرق با سوریه و از غرب با یونان همسایه است. از زمان استقلال، دولت این منطقه روابط نزدیک بسیار خوبی با ترکیه داشته و به همین دلیل بسیاری از گردشگران منطقه را به عنوان ترک قبرس می شناسند. اکثر مردم این منطقه ترک یا قبرسی یونانی هستند و بیشتر آنها ترکی را با لهجه قبرسی صحبت می کنند.

البته از آنجایی که قبرس شمالی یک جزیره توریستی است، مردم محلی نیز به خوبی انگلیسی صحبت می کنند. این منطقه در مجموع شش ناحیه دارد و شهر لفکوزیا پایتخت جزیره قبرس شمالی است. در این مقاله مجله مسافرتی که توسط Ellie Guest نوشته شده است، همه چیز از سیر گرفته تا پیاز متعلق به جزیره قبرس شمالی را به اشتراک می گذاریم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی به ۶ قسمت یعنی فاماگوستا، گیرنه، لارناکا، نیکوزیا، لیماسول و پافوس تقسیم می شود و آب و هوای این مناطق در اکثر روزهای سال برای سفر و تفریح ​​مناسب است. قبرس شمالی واقعا مانند جواهری زیبا در دریای مدیترانه می درخشد و گردشگران خارجی در بسیاری از روزهای سال برای خودنمایی و تفریح ​​به این جزیره زیبا سفر می کنند. بهترین زمان برای سفر به این منطقه بستگی به هدف سفر شما دارد، آب و هوای جزیره قبرس شمالی در اکثر فصول سال سرد و سرد است و بیشتر گردشگران ترجیح می دهند از اواسط اسفند تا اوایل خرداد از این جزیره در آب های مدیترانه دیدن کنند. البته برای شنا در دریای مدیترانه و تفریح ​​در سواحل، بهترین زمان برای رفتن به قبرس شمالی یک روز گرم است.

اطلاعات شهر قبرس شمالی

اکثر گردشگران پس از سفر به جزیره قبرس شمالی از زیبایی های طبیعی این کشور قدردانی می کنند. با توجه به تعداد زیاد گردشگران در این کشور، صنعت گردشگری در قبرس شمالی در سال های اخیر رشد کرده و مردم از گردشگران درآمد خوبی کسب می کنند. منطقه امن است و بهترین راه برای سفر به جزیره از طریق تور است. مردم قبرس شمالی به زبان ترکی قبرسی صحبت می کنند و کسانی که در این جزیره زندگی می کنند عمدتاً مسلمان و مسیحی ارتدکس هستند. واحد پول رایج این کشور لیر ترکیه است و هزینه زندگی در قبرس شمالی برای گردشگران ارزان و مقرون به صرفه است. برخی از مهم ترین اطلاعات شهری برای قبرس شمالی عبارتند از:

اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم عقب تر از تهران.

زبان رسمی: ترکی استانبولی

واحد پول: لیر ترکیه

شماره تلفن قبرس شمالی: +357

فرودگاه: فرودگاه بین المللی ارجان، قبرس شمالی

شماره های اورژانس: آتش نشانی: 199، تیم امداد و نجات: 111، اورژانس: 112، پلیس: 115.

سفر به قبرس شمالی بهتر است یا جنوبی؟

وقتی از جزیره قبرس شمالی نام می برید ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا این منطقه به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است و آیا بهتر است به قبرس شمالی بروید یا قبرس جنوبی؟ این منطقه تا چند سال پیش یک جزیره واحد بود و دو کشور ترکیه و یونان دائماً بر سر حاکمیت این منطقه درگیر بودند تا اینکه جزیره قبرس شمالی استقلال خود را اعلام کرد و از قبرس جنوبی جدا شد و به جمهوری مستقل قبرس شمالی تبدیل شد.

قبرس شمالی در حال حاضر تحت نفوذ دولت ترکیه است و روابط خوبی با این کشور دارد. اما قسمت جنوبی این جزیره که جزو اتحادیه اروپاست با دولت یونان روابط خوبی دارد و اگر به قبرس شمالی سفر کرده باشید تا 6 سال نمی توانید وارد قبرس جنوبی شوید. همچنین هزینه سفر در قبرس جنوبی بیشتر از قبرس شمالی است و اقامت و غذا در قبرس شمالی ارزانتر از قبرس جنوبی است. اگر همه این نکات را با هم جمع کنیم، سفر به قبرس شمالی یا قبرس ترک منطقی به نظر می رسد.

فرودگاه جزیره قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی در حال حاضر تنها یک فرودگاه در 13 کیلومتری پایتخت، نیکوزیا، در منطقه ارجان دارد. فرودگاه بین المللی ارجان (ERCAN) در زمان استعمار این جزیره توسط بریتانیا در جنگ جهانی دوم به عنوان یک فرودگاه نظامی ساخته شد، اما در سال 2015 منطقه تصمیم به ساخت فرودگاهی در جزیره قبرس شمالی برای توسعه گردشگری گرفت و پس از پنج سال بازسازی، توسعه این فرودگاه به طور کامل تکمیل شد و نتیجه واقعا چشمگیر بود.

بیشتر مسافران خارجی این منطقه از طریق این فرودگاه وارد جزیره می شوند و روزانه پروازهای زیادی از شهرهای مختلف جهان وارد این فرودگاه بزرگ می شوند. دسترسی از این فرودگاه به مرکز نیکوزیا و هتل های قبرس شمالی بسیار آسان است و مسافران می توانند با تاکسی یا ون های مخصوص موجود در فرودگاه در سریع ترین زمان ممکن به هتل خود برسند.

نحوه دریافت ویزای قبرس شمالی

شرایط سفر در این منطقه برای شهروندان ایرانی بسیار آسان و بدون دردسر است، ایرانیان برای بازدید از این جزیره زیبا نیازی به ویزا ندارند و برای صدور ویزا در فرودگاه بین المللی ارجان در قبرس شمالی به پاسپورت معتبر نیاز است. اگر می خواهید با ایر ارجان به این جزیره سفر کنید، برای ورود به قبرس شمالی باید پاسپورتی با حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشید.

سالانه بیش از 4 میلیون نفر به قبرس شمالی سفر می کنند، صنعت گردشگری نقش مهمی در توسعه این کشور ایفا می کند، بنابراین دولت قبرس شمالی قوانین ورود را برای ترویج گردشگری و جذب گردشگران بیشتر کاهش داده است. ویزای توریستی قبرس شمالی با پاسپورت مسافر فرودگاهی تنها به مدت 90 روز اعتبار دارد و پس از آن مسافر باید قبرس شمالی را ترک کند.

جاذبه های طبیعی قبرس شمالی

چشم انداز قبرس شمالی در مقایسه با قبرس جنوبی بسیار متمایز است و گردشگران هنگام بازدید از این جزیره واقعاً از زیبایی این مکان شگفت زده می شوند. درختان مختلف در این کشور متفاوت هستند و برخی از درختان و گیاهان زیبا را فقط در نزدیکی این جزیره زیبا می توان دید. این منطقه همچنین به خاطر سواحل بی نظیرش طرفدارانی دارد و گردشگران خارجی زیادی از کشورهای مختلف دنیا برای دیدن آب های شفاف و آبی دریای مدیترانه و تفریح ​​در سواحل قبرس شمالی به این جزیره می آیند.

این جزیره زیبا آنقدر جاذبه دارد که بسیاری از مجلات گردشگری از تصاویر زیبا و رنگارنگ این منطقه در تبلیغات خود استفاده می کنند. شگفتی های زیادی در این جزیره وجود دارد، پارک ملی قبرس شمالی واقع در منطقه «بافرا» در نوع خود بی نظیر است و می توانید حیوانات و گیاهان بی نظیری را در این جنگل حفاظت شده مشاهده کنید.

معرفی هتل های قبرس شمالی

مکان ها و هتل های زیادی در قبرس شمالی وجود دارد، هتل ها در سراسر جزیره پراکنده هستند. هتل های این جزیره زیبا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تمیزی حرف اول را می زند. قبل از اینکه هتل های این جزیره زیبا را به شما معرفی کنیم، لازم به ذکر است که بسیاری از هتل های این کشور دارای طبیعت مجلل پنج ستاره هستند و از آنجایی که این جزیره زیبا در تعطیلات و تعطیلات آخر هفته به مقصد گردشگری تبدیل می شود، معمولا هزینه اقامت در قبرس شمالی بیشتر از روزهای دیگر است.

هزینه رزرو اتاق در هتل های 3، 4 و 5 ستاره جزیره بستگی به خدمات و موقعیت هتل دارد. توجه داشته باشید که گردشگران می توانند هتل های قبرس شمالی را با ALL و UALL رزرو کنند و در طول اقامت خود از انواع خدمات هتل در این جزیره بهره مند شوند. بیشتر هتل های قبرس شمالی نزدیک به منطقه توریستی گیرنه واقع شده اند و به همین دلیل در طول روز شلوغ هستند. اگر می خواهید تعطیلات خود را در محیطی راحت در این جزیره زیبا بگذرانید، هتلی در شرق این جزیره زیبا در فاماگوستا را به شما پیشنهاد می کنیم. برخی از محبوب ترین هتل های قبرس شمالی عبارتند از:

هتل 5 ستاره گرند پاشا در منطقه گیرنه

هتل 5 ستاره Vuni Palace در منطقه Girne

هتل 5 ستاره Salamis Bay Conti Resort در منطقه فاماگوستا

هتل 5 ستاره لوکس کشتی نوح در شبه جزیره کارپاس

هتل 5 ستاره کایا آرتمیس ریزورت در بفرا

هتل 4 ستاره با نمای بندر در منطقه فاماگوستا

هتل 4 ستاره اسکار ریزورت در منطقه گرین

جاذبه های قبرس شمالی را ببینید

به گفته مورخان تاریخ این جزیره زیبا به دوران پارینه سنگی باز می گردد و این جزیره دارای فرهنگی کهن است. این جزیره در گذشته محل تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا بوده و تجار زیادی از این منطقه دیدن می کردند. برخی از جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا به دلیل تاریخ این کشور شهرت جهانی دارند و بسیاری از علاقه مندان به تاریخ و عتیقه دانان برای دیدن تاریخی که از سال های گذشته به جای مانده به این منطقه سفر می کنند.

قلعه گیرنه، ساحل لاک پشت، کلیسای بلپیسه، سنت. قلعه هیلاریون، قلعه بوفونتو، شهر باستانی سالامیس، قلعه کانتارا، ساحل گلپیدوس، سنت. کلیسای بارناباس، دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا، مسجد لالا مصطفی پاشا، خ. کلیسای جامع نیکلاس و شهر باستانی سولی از محبوب ترین جاذبه های تور قبرس شمالی هستند. در این قسمت به طور خلاصه شما را با جاذبه های این جزیره زیبا آشنا می کنیم تا در سفر به این کشور از مکان های جالبی دیدن کنید. نقاط گردشگری محبوب این جزیره زیبا به شرح زیر است:

قلعه گیرنه

گیرنه یکی از معروف ترین مناطق جزیره قبرس شمالی است. قلعه تاریخی گیرنه در این منطقه آب و هوایی زیبا در شمال شرقی جزیره قبرس قرار دارد و یکی از معروف ترین جاذبه های این جزیره زیبا است. در ساحل گیرنه کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارد که می توانید غذاهای سنتی قبرسی را در آنها بچشید. پس از بازدید از کاخ می توانید برای سیر کردن شکم خود به این کافه سر بزنید.

ساحل لاک پشت

در تابستان، این ساحل شنی محل زندگی لاک پشت های دریایی سبز است که برای تخم گذاری به اینجا می آیند. در ساحل لاک پشت، این جزیره زیبا که در گیرنه واقع شده است، مکان های زیادی برای لذت بردن وجود دارد.

صومعه بلاپایس

صومعه Belapais یکی از معروف ترین مکان های تاریخی در این جزیره زیبا است که قدمت آن به قرن ششم باز می گردد. این کلیسا در روستای کوچک Blapais در 1 کیلومتری شهر گیرنه واقع شده است.

شبه جزیره کارپاس در صومعه آپوستولوس آندریاس

این شبه جزیره در قسمت شمال شرقی این جزیره زیبا قرار دارد، فضای شبه جزیره کارپا برای استراحت و آرامش بسیار مناسب است. کلیسای تاریخی آندراس نیز در این شبه جزیره قرار دارد.

شهر باستانی سالامیس

سالامیس در ساحل شرقی قبرس شمالی قرار دارد و یکی از مهم ترین و جذاب ترین مکان های باستانی و جاذبه های گردشگری قبرس شمالی است. قدمت این شهر باستانی به قرن دوازدهم باز می گردد و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا برای گردشگران خارجی است.

سفر در قبرس شمالی

حمل و نقل در این جزیره بسیار مهم است زیرا این شهر سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر خارجی است. یکی از مهم ترین مشکلات گردشگران هنگام رفتن به این جزیره زیبا قطعا هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. این جزیره کوچک حمل و نقل عمومی زیادی ندارد و می توانید با تاکسی یا اتوبوس در جزیره بگردید. هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در جزیره قبرس شمالی به دلیل نزدیک بودن گران نیست، اما می توانید با یک راننده تاکسی کوچک به هر نقطه از جزیره بروید.

اتوبوس ارزان ترین و در عین حال رایج ترین وسیله حمل و نقل عمومی در این کشور است و بسیاری از گردشگران برای مسافت های کوتاه از آن استفاده می کنند. همچنین در صورتی که گواهینامه شما بین المللی است می توانید از شرکت های معتبر در این جزیره زیبا خودرو اجاره کرده و با همسفران خود با قیمت مناسب به سفر بروید. هزینه کرایه ماشین در قبرس شمالی خیلی زیاد نیست و حتی با بودجه محدود می توانید در یک روز جزیره را با ماشین شخصی بگردید.

خوشمزه ترین غذاهای قبرس شمالی

اگر به قبرس شمالی سفر کردید، قبرس شمالی به دلیل نفوذ فرهنگ ترکی و یونانی در این جزیره، غذاهای بسیار متنوع و لذیذی دارد. غذاهای سنتی این جزیره زیبا شباهت زیادی به غذاهای ترکی و یونانی دارد، زیرا پر از روغن زیتون و پنیر است و بیشتر غذاهای این کشور با نان سرو می شود. در سفر به این کشور می توانید در کنار همسفران خود در رستوران ها یا کافه های کنار دریا از خوشمزه ترین غذاهای این جزیره زیبا لذت ببرید و از غذاهای لذیذ این کشور لذت ببرید.

سرگرمی در قبرس شمالی

تعطیلات ساحلی حرف اول و آخر را در این جزیره زیبا می زند، بسیاری از گردشگران خارجی روز خود را در سواحل مدیترانه جزیره قبرس شمالی آغاز می کنند و از امکانات ساحلی این جزیره برای تفریح ​​در کنار همراهان خود استفاده می کنند. در سواحل متعدد این جزیره می توانید از قایقرانی، پاراسلینگ، هنگ گلایدینگ و جت اسکی لذت ببرید یا لباس مرطوب بپوشید و وارد آب های مدیترانه شوید تا زیبایی ها و شگفتی های دریای زیر آب را کشف کنید. رستوران ها و کافه های ساحلی این جزیره زیبا یکی از جذاب ترین مکان ها برای سفر به این جزیره است و گردشگران خارجی اغلب شب ها به این رستوران ها می روند و با گوش دادن به موسیقی زنده از غذای خود لذت می برند.

سوغاتی قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی با آب و هوای مطبوع در دریای مدیترانه واقع شده است، یکی از معروف ترین آثار تاریخی این جزیره زیبا زیتون و درختان زیتون است. کیفیت روغن در این کشور بسیار بالاست و به همین دلیل بسیاری از گردشگران چند بطری روغن را به عنوان سوغاتی در چمدان خود می گذارند. لبنیات نیز در این جزیره زیبا با بالاترین کیفیت تولید می شود، به خصوص پنیرهای همه کاره سفره صبحانه این جزیره پهناور.

مهاجرت به قبرس با یورومای

برای مهاجرت به قبرس میتوانید از یورومای استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد قبرس شمالی

1. فاصله ترکیه تا قبرس شمالی چقدر است؟

این جزیره زیبا که به قبرس ترکی نیز معروف است در قسمت جنوبی ترکیه قرار دارد و فاصله جزیره تا مرز ترکیه 70 کیلومتر است.

2. محبوب ترین جاذبه این جزیره زیبا چیست؟

قلعه بافونتو، شهر باستانی سالامیس، قلعه کانتارا، ساحل گلپیدوس، کلیسای سنت بارناباس، دیوارهای تاریخی فاماگوستا و مسجد لالا مصطفی پاشا از جاذبه های این جزیره هستند که می توانید در سفر به این جزیره زیبا از آنها دیدن کنید.

3. آیا برای بازدید از این جزیره زیبا به ویزا نیاز داریم؟

خیر، شهروندان ایرانی می توانند با داشتن پاسپورت حداقل ۷ ماهه به قبرس شمالی سفر کرده و در فرودگاه ویزای قبرس شمالی را دریافت کنند.

4. آیا قبرس شمالی کشوری مستقل است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بله این کشور یک جمهوری خودمختار و یک کشور مستقل است که تنها توسط دولت ترکیه به رسمیت شناخته شده است. و روابط نزدیکی با دولت ترکیه دارد.

دکمه بازگشت به بالا