برترین های کسب و کار مجیک

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در قبرس شمالی کدامند؟

سوالات متداول بهترین رشتهها برای تحصیل در قبرس

آنچه در این مقاله می خوانید:

مهاجرت به قبرس: کشور قبرس شمالی که از دهه هشتاد میلادی از قبرس جنوبی جدا شده و اعلام استقلال نموده، از آن زمان تا به امروز همواره در زمینه پیشرفت در زمینه تحصیلات و کیفیت دانشگاه‌ها دارای رشد چشمگیر بوده؛ تا جایی که کلیه دانشگاه‌های این کشور از نظر اعتبار، شناخته شدن در دنیا و اعتبار مدرک تحصیلی اخذ شده از آن‌ها در سطح بین‌المللی در جایگاه خوبی بوده و در نتیجه سالیان سال است که از طرف بسیاری به ویژه متقاضیان تحصیل از کشورهای آسیایی بسیار محبوب شده است. در این مطلب قصد داریم بهترین رشته‌ها برای تحصیل در قبرس شمالی برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های این کشور دارند را معرفی کرده تا شاید بتوانند تصمیم بهتری را در این زمینه انتخاب رشته اتخاذ نمایند؛ با همراه باشید.

 رشته علوم کامپیوتر و علوم مرتبط با آن و همچنین فناوری اطلاعات در همه جای جهان جزء رشته‌های پر طرفدار، پر متقاضی برای آینده شغلی و همچنین شغلی با درآمد بالا و رضایت‌بخشی بوده که کشور قبرس شمالی نیز از این قضیه مستثنی نیست. واقعیت آن است که تبدیل سیستم‌های فعلی حاکم در همه حوزه‌های کاری، دانشگاهی، امکانات شهری و… به سیستم‌های کامپیوتری برای قبرس شمالی از زمان استقلال آن از بخش جنوبی بسیار مهم گردیده و اهمیت این امر به صورت روزافزون نیز در حال افزایش است.

 لازم است یادآور شویم که کشور قبرس شمالی به عنوان کشوری به نسبت تازه استقلال یافته نیاز شدیدی به خودکفایی در کلیه امور داشته که سیستم آموزش و پرورش از این قضیه مستثنی نیست. در واقع نیاز بسیار قابل توجهی به متخصصین در زمینه آموزش در مدارس، دانشگاه‌ها و به طور کل هر نوع موسسه آموزشی دولتی و خصوصی و یا آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ایی و در کنار این موارد بروزرسانی نظام آموزشی در همه مقاطع و زمینه‌ها و برای همه افراد از جمله افراد بومی و یا دانشجویان بین‌المللی که به این کشور نموده‌اند، امر مهمی به شمار می‌آید.

 رشته‌ها‌ی مهندسی و در کنار آن تکنولوژی که در این راستا بسیار بحث مهندسی کامپیوتر در کنار دیگر رشته‌های مهندسی به عنوان مهارت‌های مهم و مورد نیاز در این کشور مطرح می‌گردد، از جمله بهترین گزینه‌ها برای تحصیل در قبرس می‌باشد. علاوه بر مهندسی کامپیوتر، عموما کلیه رشته‌های مهندسی پرتقاضا در این کشور به ویژه آن‌هایی که ارتباط مستقیم‌تری با تکنولوژی دارند بسیار مورد قبول و انتخاب ارجح برای تحصیل هستند. رشته‌هایی نظیر مهندسی کامپیوتر، برق، مکانیک، عمران، شیمی، بیومدیکال و… از جمله رشته‌های مهندسی پرتقاضا در این کشور هستند و برای متقاضیان آینده شغلی و تحصیلی درخشانی دارند.

 جزیره‌ایی بودن کشور قبرس، موقعیت جغرافیایی آن و از طرفی مساحت بسیار کوچک آن، بحث استفاده‌ی بهینه از منابع طبیعی، کشف یا تهیه منابع طبیعی جدید، مطالعات بیشتر بر انرژی‌های تجدید پذیر و در کنار آن بررسی ساختاری زمین‌ها در مناطق خارج از شهر و تصمیم‌گیری برای ساخت و ساز شهری و یا بالعکس تصمیم به عدم انجام آن بنا به صلاح محیط زیست این کشور، اهمیت وجود متخصصین در زمینه محیط زیست و زمین‌شناسی در این کشور را بسیار حائز اهمیت نموده است.

 کشور قبرس از جمله کشورهای توریست خیز در آسیا و اروپا می‌باشد و این کشور سالانه میزبان تعداد قابل توجهی از توریست‌ها و گردشگران از کشورهای مختلف بوده و در نتیجه مهمان‌نوازی و پذیرایی از گردشگران و ایجاد اوقات فراغت و تفریحات گوناگون و مفرح برای آنان از اهمیت روزافزونی در این کشور برخوردار بوده و در نتیجه در کنار نیروهای کارگر مشغول در این زمینه، نیاز به افراد دارای مدرک تحصیلی و متخصص در این رشته به وفور به چشم می‌خورد تا به واسطه ایده پردازی آنان روز به روز امور گردشگری و مهمان نوازی در این کشور پیشرفت بیشتری نماید.

 کشور قبرس شمالی که از استقلال آن کمتر از 40 سال می‌گذرد، به عنوان کشوری کوچک و به نسبت تازه استقلال یافته نیازمند به افزایش قدرت خود در زمینه اخبار و ارتباطات و تولید محتوا‌های چندرسانه‌ایی و گسترش رسانه‌های تلویزیونی و اینترنتی چه در سطح کشوری و چه در سطح بین‌المللی بوده و در نتیجه شخصی که در این کشور در رشته روزنامه‌نگاری، تولید انواع محتوا برای توسعه رسانه‌ها، خبرنگاری و سایر تخصص‌های در این رده دارای مهارت و حرفه باشد، می‌تواند آینده شغلی خوبی را داشته باشد.

 علوم اجتماعی شاخه‌ایی از علوم بوده که به مطالعه، بررسی و آنالیز رفتار افراد و اجتماع‌های کوچک‌تر در جامعه می‌سنجد و مطالعات انسانی، باستان شناسی، تاریخ، اقتصاد و مطالعات جغرافیایی تنها چندی از زیرشاخه‌های مهم و مشهور این رشته هستند که نیاز به این رشته برای یک کشور مورد نظر لزوما دلیل خاصی نداشته بلکه به صورت پیشفرض یک رشته‌ و حرفه ضروری در هر کشور و نقطه از جهان می‌باشد که کشور قبرس شمالی نیز از این قضیه مستثنی نیست

خلاصه شرایط تحصیل در قبرس شمالی در سال 2023

در سال‌های اخیر کشور قبرس شمالی مقصد مهاجران بسیار زیادی از سراسر جهان بوده است. در میان روش‌های متفاوت مهاجرت به این کشور، مهاجرت تحصیلی یکی از پرطرفدارترین روش‌ها بود. وجود دانشگاه‌های بین‌المللی و معروفی مانند دانشگاه مدیترانه شرقی، دانشگاه خاور نزدیک و دانشگاه بین‌المللی قبرس و عدم نیاز به مدارک زبان مختلف، ازجمله دلایلی است که دانشجویان آسیایی را ترغیب به تحصیل در این کشور می‌کند. بهتر است بدانید که تدریس در دانشگاه‌های این کشور به زبان ترکی و انگلیسی بوده و شما می‌توانید در حین تحصیل، زبان خود را نیز تقویت کنید. هزینه تحصیل مطابق رشته تحصیلی در قبرس شمالی متفاوت بوده و به یورو یا دلار دریافت می‌شود. جالب است بدانید که کنکور ورودی برای هیچ دانشگاهی وجود نداشته و شما می‌توانید با معدل بالای خود در این کشور تحصیل کنید. در ادامه این مقاله با بهترین رشته ها برای تحصیل در قبرس شمالی نیز آشنا خواهید شد.

 شرایط دریافت ویزای تحصیل در قبرس شمالی در سال 2023

اگر قصد انتخاب یک رشته تحصیلی در قبرس شمالی را دارید، نگران ویزای تحصیلی خود نباشید. شما تنها با در دست داشتن فرم پذیرش دانشگاه خود می‌توانید وارد این کشور شوید. البته پس از طی مراحل ثبت‌نام در دانشگاه، شما باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی‌تان کنید.

سیستم آموزشی قبرس شمالی چگونه است؟

قبل از انتخاب یک رشته تحصیلی در قبرس شمالی بهتر است در مورد سیستم آموزشی این کشور بدانید. سیستم آموزشی کشور قبرس شمالی تا حد زیادی مانند ایران است؛ یعنی از مقطع پیش‌دبستانی آغاز شده و دانش آموزان پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه خواهند شد. البته تفاوت فاحش آن را می‌توان عدم وجود کنکور برای ورود به دانشگاه دانست. تحصیل در دانشگاه‌ها نیز مانند کشور ترکیه و یا کشور انگلیس بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد. ناگفته نماند که بسیاری از مدارس این کشور روش‌های تدریس و استانداردهای کشور انگلستان و یا حتی آمریکا را به کار می‌گیرند.

مدارک مورد نیاز تحصیل در قبرس شمالی

برای ورود به یک رشته تحصیل در قبرس شمالی شما باید قبل از هر چیزی مدارکتان را ارائه دهید. اصل و ریزنمرات آخرین مدارک تحصیلی، برای مثال: اصل مدرک دیپلم و ریزنمرات، اصل مدرک فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و ریزنمرات همه آن‌ها، ترجمه همه مدارک و کپی پاسپورت تمام آن چیزی ست که شما به آن نیاز دارید. اگر مدرک زبان با نمره قابل قبولی دارید، می‌توانید آن را ارائه دهید.

بهترین دانشگاه قبرس شمالی | بورسیه تحصیلی قبرس شمالی

هزینه تحصیل در قبرس شمالی

هزینه تحصیل با توجه به رشته های تحصیلی در قبرس شمالی متفاوت خواهد بود. اگرچه نمی‌توان عدد دقیقی برای آن بیان کرد، اما شما به‌عنوان دانشجو در این کشور با توجه به رشته خود، به‌طور سالانه به حدود 1800 دلار تا 12000 دلار نیاز خواهید داشت. البته بهتر است بدانید که بسیاری از دانشگاه‌های این کشور برای برخی رشته‌های تحصیلی 50 درصد بورسیه در نظر گرفته و دانشجویان خارجی می‌توانند از آن استفاده کنند. البته رشته پزشکی در زمینه بورسیه کمی با رشته‌های دیگر متفاوت است. جالب است بدانید که تمام موارد بورسیه از طرف خود دانشگاه‌ها بوده و دولت قبرس هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد.

 بهترین رشته ها برای تحصیل در قبرس شمالی 2023 (به همراه دانشگاه ارائه دهنده)

قبل از اینکه یکی از رشته های تحصیلی در قبرس شمالی را انتخاب کنید، خوب است با بهترین رشته ها برای تحصیل در قبرس شمالی آشنا شوید. البته باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. برای مثال اگر قصد ماندن و کار کردن در این کشور را دارید، باید رشته‌ای را انتخاب کنید که بازار کار خوبی داشته باشد. در حال حاضر بهترین رشته‌هایی که بازار کار بسیار خوبی در کشور قبرس شمالی دارند عبارت‌اند از:

تمام این رشته ها در سه دانشگاه بین‌المللی قبرس شمالی که با آن‌ها آشنا شدید، ارائه می‌شوند.

 سوالات متداول در مورد بهترین رشته های تحصیلی در قبرس شمالی

ما در این مقاله سعی کردیم تا به تمام موارد مرتبط با انتخاب رشته های تحصیلی در قبرس شمالی بپردازیم. اگر همچنان ابهاماتی در این زمینه برای شما وجود دارد، در ادامه با ما همراه باشید. ما به برخی از پرتکرارترین سوالات شما در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

بهترین رشته ها برای تحصیل در قبرس شمالی کدامند؟

انتخاب بهترین رشته برای تحصیل در قبرس شمالی به هدف هر فرد و محل زندگی آینده‌اش بستگی دارد. اگر قصد ماندن و زندگی در کشور قبرس را دارید، باید رشته‌ای را انتخاب کنید که بازار کار خوبی در این کشور دارد

دکمه بازگشت به بالا