برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

بهترین بازیکن اسنوکر ایران

به نقل از ایران ورزشی، اسنوکر باز ایرانی، در مورد مسیر ۱۰ ساله خود تا رسیدن به قهرمانی گفت: «اصلا این مسیر ساده نگذشت، پدرم همیشه می گفت «تلاش نکن بهترین شوی تلاش کن تا اولین شوی»، سفر و مسیرم در این یک دهه ساده نبود، باید ببینم کجا هستم و چه چیزهایی به دست آوردم. همیشه گفتم دو دست و پا دارم و به چیز دیگری نیاز ندارم اما سخت بود.»

محبوبیت قهرمان اسنوکر ایرانی در سراسر جهان

وفایی که متولد جنوب ایران است، حالا با شهرتی که برای خود رقم زده، در همه جای دنیا طرفدارانی پروپاقرص دارد. او در چین بسیار شناخته شده و محبوب است و با وجود شرایط لازم برای زندگی در خارج از کشور، ترجیح داده در ایران بماند و همین جا زندگی کند. بالاترین رتبه وفایی در رنکینگ اسنوکربازها، 17 بوده که در می 2022 به آن رسیده است.

در حال حاضر چوب بیلیارد از جنس چوب‌های مرغوب فایبرگلاس و مواد کربنی ساخته می‌شود و در اندازه‌ها و اشکال مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

رکورد آفرینی حسین وفایی به عنوان اولین اسنوکر باز ایرانی

 وفایی موفق شده به عنوان اولین ایرانی در تاریخ ورزش اسنوکر، جواز حضور در رقابت‌های اسنوکر حرفه‌ای جهان را کسب کند. با این حال، او در صحبت با همشهری اعلام کرده هیچ‌گاه رنکینگ برایش اهمیتی ندارد: «وضعیت خوبی دارم اما به‌طور کلی رنکینگ برایم مهم نیست. بعد از شیوع کرونا بسیاری از مسابقات تور حرفه‌ای و مسابقات مسترز لغو شد و یکسری کات آف هم داشتیم که خودش رنکینگ را تغییر می‌دهد. روال طبیعی در اسنوکر دنیا اینگونه است که هر دو سال یک‌بار رنکینگ را کات می‌کنند و اسنوکربازها باید امتیازهایی که از دست داده‌اند را دوباره در همان مسابقات به‌دست بیاورند. ما چند مسابقه بزرگ در چین داشتیم و نتایج خوبی هم گرفته بودم اما بعد از کات آف، رنکینگ من افت کرد. ولی به‌واسطه نتایجی که در سال ۲۰۱۰ گرفتم دوباره به جمع ۲۰ اسنوکرباز برتر برخواهم گشت. مردم می‌بینند که حسین وفایی در رنکینگ فدراسیون بین‌المللی بین ۶۰ نفر برتر است اما اگر مسابقات سال قبل لغو نمی‌شد الان جزو ۲۰ بازیکن برتر بودم.»

وفایی کارت تور اصلی اسنوکر را به دلیل برد آماتور جهانی خود برای شرکت در فصل های 2012/2013 و 2013/2014 دریافت کرد. با این حال، به دلیل مشکلات ویزا، تنها توانست در مسابقات قهرمانی جهان (Six-red) در تایلند شرکت کند، جایی که در مرحله یک هشتم نهایی مقابل جاد ترامپ، شکست خورد و رویداد APTC 2 در چین، جایی که در مرحله یک سی و دوم، به لی یوان باخت.

جایزه نفر اول اسنوکر جهان | حسین وفایی و سالیوان

حسین وفایی ملی‌پوش اسنوکر ایران که موفق شده به مرحله اصلی رقابت‌های آزاد ولز راه پیدا کند در چهارمین بازی خود در این مسابقات توانست با پیروزی مقابل ژانگ آندا چینی به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کند.

ملی پوش اسنوکر ایران که در دیداری حساسی به مصاف ژانگ آندا از چین رفته بود در حالی که ۴ بر ۱ از حریف خود عقب بود توانست با بازگشت عالی خود نتیجه بازی را ۵ بر ۴ به سود خود به پایان برساند و با این نتیجه راهی مرحله نیمه نهایی شود.

ملی پوش اسنوکر ایران در نخستین گام خود در این رقابت‌ها نیز رابی ویلیامز را با نتیجه نزدیک ۴ بر ۳ و در ادامه جک جونز را با نتیجه ۴ بر ۰ و رایان دی ولزی را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست داده بود.

حسین وفایی شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در مرحله نیمه نهایی این مسابقات به مصاف جاد ترامپ مرد شماره سه جهان رفت و در حالیکه ۵ بر ۳ از حریف خود پیش افتاده بود در نهایت با نتیجه نزدیک ۶ بر ۵ شکست خورد و حذف شد. وفایی در حالی این رقابت را واگذار کرد که او در رده ۲۱ و جاد ترامپ در رده ۳ بهترین اسنوکربازان جهان قرار داشتند.

دکمه بازگشت به بالا