بندر مهم یمن پایگاه نظامی اماراتی‌ها شد

بندر مهم یمن پایگاه نظامی اماراتی‌ها شد

برگرفته از این سایت ، اتحادیه عرب با هدف جلوگیری از تبدیل شدن یمن به مرکز نیروهای مخالف در کشورهای حوزه خلیج عربی وارد یمن شد. امارات متحده عربی همچنین از شورای انتقالی یمن جنوبی که درصدد جداسازی جنوب و شمال در برابر دولت عبدالرحمن منصور هادی به رهبری عربستان سعودی بود ، حمایت کرد و بدین ترتیب بسیاری از مناطق جنوبی یمن را فئودالیست خصوصی کرد.

یکی از دلایل آن وضعیت بندر بلحاف است که پیش از این یک مشکل اقتصادی در جنوب یمن بود. با توجه به صادرات گاز طبیعی ، این بندر دارای موقعیتی است که امارات سالهاست آن را کنترل کرده و آن را به پادگان نظامی تبدیل کرده است. هنگام ثبت نام برای مبارزه در استان هفتم ، استان شبوا ، جایی که بندر بلحاف ، به دست حاکمان کناره گیری شده رسید ، که بیشتر از امارات متحده عربی در سال 2019 به طول می انجامد ، اما بندر هنوز بلحاف اماراتی بود. با بازگشت به حالت قبلی ، عصبانی شد.

این بندر می خواهد این بندر مرکز صادرات گاز باشد و اقتصاد کشور را تقویت کند تا یمنی ها را از فقر نجات دهد.

امارات متحده عربی به دلیل مداخله خود با عربستان سعودی در یمن ، بندری را که اولین پایانه گاز مایع در سال 2006 به بهره برداری رسید کنترل می کند.

محمد بن صالح ادیو ، فرماندار شبوه ، متهم شد که منابع امارات به سرقت رفته است و یک کشور مهم است و از آن برای ایجاد ناآرامی استفاده می کند. او در توئیتی در 24 آگوست نوشت: “صادرات گاز از بلحاف به عنوان شریان زنده در وضعیت دشواری قرار دارد.” این امر صادرات گاز منبع اماراتی را به گروهی از شبه نظامیان و شورشیان تبدیل می کند تا پول این کشور را نجات دهد و اقتصاد کشور را نیز حفظ کند.

این سایت افزود که حاکمیت یمن بر این بندر متشنج شده است ، به طوری که امارات متحده عربی در هفته های اخیر شبه نظامیانی را در پادگان ها استخدام کرده است و گزارش های محلی می گوید که آنها در مسیر بلحاف بازداشت و ایجاد ایست بازرسی می کنند.

هنگامی که نگرانی در مورد درگیری بین دو قدرت وجود داشت ، مقامات محلی می خواستند بندر را برای کنترل به مرکز درآمد ملی یمن بازگردانند.

صالح ، شهروند شبوه ، گفت: انصارالله در شبوه و بلحاف نیست. بلحاف یک بندر صنعتی برای صادرات گاز و نفت است ، نه یک پایگاه نظامی ، و امارات باید برود.

صالح افزود: اکثر مردم شبوا مخالف حضور امارات در بلحاف هستند. اگر می خواهند با انصارالله امارات بجنگند ، او باید به مکان دیگری برود. فرماندار در مسیر درستی حرکت می کند و ما به دلیل سبک او از او حمایت می کنیم. رزمندگان در بلحاف برادران ما هستند و تنها چیزی که آنها می خواهند این است که آنها به پادگان سربازان بروند و بلحاف را ترک کنند.

میانجیگری عربستان سعودی بین امارات و فرماندار روز دوشنبه ، اما نتیجه این میانجیگری اعلام نشد. بر اساس صفحه اطلاعات دفتر شبوه ، فرماندار و هیئت سعودی در حال بررسی تخلفات مداوم نیروهای امارات متحده عربی در بلحاف هستند.

منابع آن در بلحاف همچنین گفتند که عربستان سعودی با فرماندار ملاقات کرد اما نمی تواند به این دلیل که سعودی ها سعی می کنند شرایط کسانی را که می خواهند امارات را انجام دهند ، اجرا کنند.

منبع برای روشن شدن است: فرماندار مسئول استان است و مسئولیت دریافت ایالات متحده یا گروه دیگری که از استان خارج شده اند را دارد. هدف از حضور نیروهای اماراتی در بلحاف ایجاد هرج و مرج و درگیری بین نخبگان شبوا و نیروهای حامی دولت است. نخبگان شبوا توسط شورای گذار در جنوب با حمایت امارات متحده عربی حمایت می شوند.

قبل از جنگ ، درآمد نفت و گاز 70 تا 75 درصد از درآمد کشور و 90 درصد از صادرات کشور را شامل می شد ، اما صادرات در آغاز جنگ در سال 2015 تقریبا متوقف شد و بر وضعیت نامطلوب اقتصادی افزود. حقوق کارکنان در سال 2016 پرداخت نمی شود و واحد پول یمن از 215 دلار به 1000 دلار افزایش می یابد ، 80 درصد جمعیت به کمک های بشردوستانه نیاز دارند ، در حالی که 14.3 میلیون نفر با افراد بسیار فقیر زندگی می کنند.

سالم العولکی ، عضو شورای انتقال جنوب ، در توییتر خود نوشت: “وضعیت در بلحاف پایدار است و ایست های بازرسی نیروهای دولتی تخلیه شده و جنگنده های طرفدار امارات آزاد شده اند.”

العولکی افزود که ائتلاف در برابر اخاذی مقاومت کرده و به اخوان المسلمین هشدار داد که به مقرهای ائتلاف حمله نکنند.

حامیان شورای انتقالی جنوب از امارات حمایت کردند و گفتند که آنها به حمایت از امارات در برابر حزب اصلاحات وابسته به اخوان ادامه خواهند داد.

عبدالرحمن العبید ، یکی از حامیان شورای انتقالی ، گفت: اخوان المسلمین شبوه را کنترل می کند و آنها سعی می کنند منابع ملی را کنترل کنند ، اما ما اجازه نمی دهیم و آنها مزدورانی از شمال هستند.

311311

دکمه بازگشت به بالا