بسته خبری شامگاه ۱۸فروردین میجیک | اذعان زلنسکی به خستگی از جنگ/ افزایش آب دریاچه ارومیه

نشست سران قوا، ادامه عرضه انواع سکه در مرکز مبادلات ایران از هفته آینده، خروج عربستان از پروژه تریلیون دلاری و تظاهرات هزاران صهیونیست علیه نتانیاهو در تل آویو. از مهمترین اخبار عصر شنبه 28 فروردین میجیک است.

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

به گزارش میجیک، عصر روز شنبه 28 فروردین 1403 خبرنگاران میجیک اخباری را تهیه و تولید کردند که در ادامه بررسی می شود:

بررسی مکانیسم مشارکت جامعه در بخش اقتصادی

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

سیاسی- اولی اجلاس سران سه قوه امسال با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی و محمدباقر قالیباف عصر شنبه به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه سازوکار و نحوه مشارکت مردم در بخش اقتصادی کشور و همچنین اولویت همکاری سه قوه در سال 1403 مطرح شد.

نتایج هفته بیست و دوم لیگ برتر/ ادامه ناکامی ذوب آهن و پیروزی بزرگ ملوانان در دربی شمال

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

ورزش ها – هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال از روز شنبه با برگزاری 3 دیدار همزمان از ساعت 19 آغاز می شود. استقلال 47 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول قرار دارد و باید در دیدار یکشنبه مقابل گل گهر به یک امتیاز برسد. مس رفسنجان با 26 امتیاز در رده دهم قرار گرفت.

از سوی دیگر، ذوب آهن 27 امتیاز به شمس آذر واگذار کرد و شمس آذر با این پیروزی 28 امتیازی شد و به رده هشتم صعود کرد.

ملوان با پیروزی در دربی شمال با دو بازی بیشتر نسبت به سپاهان، با 38 امتیاز به طلای پوشان اصفهانی پیوست و در رده پنجم قرار گرفت. نساجی در ادامه فصل ضعیف خود با 15 امتیاز در رده پانزدهم باقی ماند.

بازار مسکن تهران امسال آرام خواهد بود

اجتماعی –معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: بازار مسکن تهران امسال آرام خواهد بود.

حمیدرضا صارمی در بیانیه ای درباره بهره برداری از مجتمع تجاری فرهنگی رواق در قالب ستاد 115 امید و افتخار گفت: سال گذشته 20 میلیون مترمربع پروانه ساختمانی با همکاری شهرداران مناطق صادر شد. با احتساب هزینه ساخت امسال 300 هزار میلیارد تومان در حوزه ساخت و ساز مسکن وارد تهران می شود و بازار آرام خواهد بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در مطالعه ای که در 30 سال گذشته انجام شده است، گفت: هر سال ساخت و ساز در کشور افزایش یافته، تنش مالی کاهش یافته است. وی گفت: با این رویداد حدود 1400 فرصت شغلی ایجاد می شود. راه نجات اقتصاد کشور سرمایه گذاری روی مشکل است.

دستگیری دو نیروی انتظامی که در کورین زاهدان به شهادت رسیدند

استان –مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان از دستگیری عاملان شهادت 2 نیروی انتظامی در کورین زاهدان خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر روز شنبه مورخ هجدهم فرودین، افسر کلانتری کورین زاهدان مظنون 2 در حین گشت زنی و برقراری امنیت در منطقه، با مشاهده فرار این افسر، اقدام به تیراندازی کرد. ماموران در خیابان درگیری مسلحانه، ماموران انتظامی موفق به دستگیری یکی از تروریست های مسلح و کشف یک قبضه سلاح کلاشینکف و مهمات شدند.

7 سانتی متر به آب دریاچه ارومیه اضافه کنید

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

استان –دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: تراز فعلی دریاچه ارومیه 1270.35 است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 7 سانتی متر افزایش در دریاچه داشته ایم.

محمدصادق معتمدیان 28 فروردین ماه در سد «کانی سیب» پیرانشهر، آخرین وضعیت دریاچه ارومیه را به نمایش گذاشت و افزود: دریاچه ارومیه اکنون یک هزار و 475 کیلومتر مربع است.

وی با بیان اینکه این دریاچه هم اکنون یک میلیارد و 830 میلیون مترمکعب آب دارد، گفت: با بارندگی ها و رهاسازی های جدید وضعیت دریاچه رو به بهبود است.

ادامه عرضه انواع سکه در صرافی ایران از هفته آینده

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

اقتصاد – مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران در این خبر اعلام کرد: پس از برگزاری 9 حراج سکه طلا در سال 1402 و تخصیص انواع سکه بهار آزادی به متقاضیان در این حراج، به اطلاع می رساند که حراج در مقیاس بزرگ است. انواع سکه بهار آزادی هفته آینده برگزار می شود. از طریق سامانه معاملات مرکز مبادلات ایران به آدرس market.ice.ir آغاز می شود.

در بخشی دیگر از این اطلاعیه آمده است: اطلاعات تکمیلی مزایده و شرایط آن از طریق این سامانه و همچنین از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز مبادلات ایران به نشانی www.ice.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

خروج عربستان از پروژه تریلیون دلاری

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

فرهنگ و هنر منابعی به بلومبرگ گفتند، عربستان سعودی جاه طلبی های میان مدت خود را برای توسعه نئوم، بزرگترین پروژه در چارچوب طرح محمد بن سلمان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد نفتی این کشور کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، دولت عربستان زمانی امیدوار بود که تا سال 2030، 1.5 میلیون نفر را در شهر آینده نگر The Line اسکان دهد، اما یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت که مقامات دولتی اکنون انتظار دارند این شهر تا آن زمان، این کار را انجام دهد. کمتر از 300000 نفر را در خود جای داده است.

سعودی ها اعلام کرده اند که پروژه «خط» به صورت مرحله ای ساخته می شود و انتظار دارند تا 170 کیلومتر شهرهای ساحلی را پوشش دهد. با این حال، با آخرین شکست، مسئولان انتظار دارند تنها 2.4 کیلومتر از این پروژه تا سال 2030 تکمیل شود.

طبق اسنادی که بلومبرگ مشاهده کرده است، حداقل یک پیمانکار قبلاً اخراج تعدادی از کارگران این پروژه عظیم را آغاز کرده است.

تا کنون، نمایندگان Neom و صندوق سرمایه گذاری عمومی پادشاهی، نهاد اصلی که مالک و تامین مالی این پروژه است، از اظهار نظر خودداری کرده اند.

مهلت زودهنگام ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی

دانشگاه- مهلت ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی 1403 از صبح امروز 28 فروردین 1403 آغاز شده است.

در این زمینه متقاضیان واجد شرایط تا ساعت 12 روز 29 فروردین 1403 فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام یا اصلاح اطلاعات اقدام کنند.

زلنسکی: همه از جنگ خسته شده اند/ از پیشنهاد ماکرون حمایت می کنم

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

جهان – رئیس جمهور اوکراین ضمن حمایت از پیشنهاد شریک فرانسوی خود مبنی بر امکان اعزام نیروهای غربی به کیف، اعتراف کرد که شرایط برای نیروهای مسلح اوکراین سخت است و همه از جنگ خسته شده اند.

ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه ای با رسانه های اوکراینی گفت: در حال حاضر شرایط برای نیروهای مسلح اوکراین سخت است، همه خسته هستند و نیروها باید بروند، اما همین تعداد نیرو باید با همان تجربه جایگزین شوند. بنابراین اگر نیروهای ذخیره قوی نباشند، ممکن است به هیچ اجازه ای داده نشود، در غیر این صورت، فردا روز شهری نخواهیم داشت و شهرها تحت کنترل روسیه خواهند بود.

وی با اشاره به پیشنهاد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اعزام نیروهای غربی به کی یف گفت: نمی توانم علناً بگویم که ارتش جهانی باید به اوکراین بیاید و بجنگد، زیرا روسیه جنجال ایجاد می کند و جهان را تجزیه می کند. با این حال، من از پیشنهاد ماکرون برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین برای آموزش نیروهای مسلح این کشور حمایت می کنم.

تظاهرات هزاران صهیونیست علیه نتانیاهو در تل آویو

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

جهان – برای ادامه تظاهرات در سرزمین های اشغالی هزاران شهرک نشین صهیونیست شنبه شب در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

معترضان خواستار برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام و توافق فوری برای تبادل اسرا با مقاومت در غزه هستند.

خانواده های اسرای صهیونیست تاکید کردند که نتانیاهو عمدا مانع از توافق بر سر تبادل اسرا شده و اسرای اسرائیلی در اسارت در غزه کشته شده اند.

عملیات جاری در القسام/ 5 تانک و یک نفربر منهدم شد و 14 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند.

جهان روز شنبه 18 آوریل، شاخه نظامی حماس ضربه سنگینی به ارتش اشغالگر صهیونیستی در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه وارد کرد.

گردان عزالدین قسام در عملیات خان یونس 5 دستگاه تانک «مرکاوای» رژیم صهیونیستی را با راکت های ضد زره یاسین 105 هدف قرار داد.

القسام همچنین یک نفربر اسرائیلی را با یک موشک ضد زره پشت سر هم منهدم کرد. مجاهدین گردان قسام نیروهای اشغالگر را در میدان مین گرفتار کردند که در آن 6 نفر کشته شدند.

القسام اعلام کرد که گروه دیگری از نظامیان صهیونیست را در داخل خانه ای در خان یونس با بمب ضدنفر هدف قرار داد که در آن 3 نظامی کشته شدند.

شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد که 5 نظامی اسرائیلی را از برد صفر در محله امل در شهر خان یونس کشته است.

فاجعه دریایی اخیر در حدیده، یمن

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

جهان – شرکت امنیت دریایی بریتانیایی «امبری» اعلام کرد که گزارشی مبنی بر هدف قرار دادن یک کشتی در دریای سرخ در 61 مایل دریایی جنوب غربی حدیده دریافت کرده است.

همزمان، سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در 61 مایل دریایی جنوب غربی حدیده واقع در غرب یمن دریافت کرده است.

دیدار وداع سفیر چین با امیرعبداللهیان

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

جهان – «چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در تهران، روز شنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و خداحافظی کرد.

به گزارش میجیک، چانگ هوآ در این دیدار ضمن تجلیل از فرهنگ و تمدن ممتاز ایران زمین و میهمان نوازی هموطنان، از حمایت های دستگاه های مختلف دستگاه دیپلماسی در زمان سفیر چین در تهران قدردانی و عزم راسخ ایران را اعلام کرد. دولت چین وی بر روابط با ایران بیش از هر زمان دیگری تاکید کرد.

ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایتالیا قائل نیستیم

اعتراف زلنسکی به خستگی جنگ/افزایش تراز آب دریاچه ارومیه در بسته خبری عصر 28 فروردین ایسنا

جهان – «پائولا آمادی» سفیر ایتالیا در تهران بعد از ظهر جمعه در آغاز ماموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت گواهی نامه وی را ارسال کرد. حرف.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای مقدمات به عنوان سفیر ایتالیا در تهران، سوابق روابط خوب و رو به توسعه دو کشور را نشان داد و خاطرنشان کرد: هر گونه محدودیتی برای توسعه قائل شوید. روابط با ایتالیا و امیدواریم در دوره جدید با روابط دو کشور توسعه یافته، شاهد توسعه و گسترش روابط تهران و رم در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری باشیم. ، حوزه علم، فناوری و فرهنگ.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا