اقتصادی

برنامه تعطیلات کاری کشورهای مختلف در عیدفطر

عید فطر پایان ماه روزه مسلمانان است. ماه رمضان معمولاً هر سال 29 یا 30 روز به طول می انجامد و در پایان آن، کشورهای مختلف برای تعداد روزهای مشخصی تعطیل می شوند.

به گزارش میجیک، دولت پاکستان برای اداراتی که پنج و شش روز کاری در هفته دارند، سه روز و چهار روز اعلام کرد.

به گفته MIDDLE، کارمندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از 8 آوریل تا 13 آوریل برای جشن های عید فطر از تعطیلات طولانی برخوردار خواهند شد. با توجه به رؤیت ماه و جشن عید فطر در 20 فروردین، آخر هفته تعطیلات عید را طولانی تر می کند. کسب و کارها باید در این مدت به تعطیلات ادارات دولتی و موسسات بانکی و مالی توجه کنند.

وزارت منابع انسانی و امارات متحده عربی تایید کردند که کارکنان از 29 ماه مبارک رمضان مصادف با دوشنبه 8 آوریل تا سوم شوال دهم هجری مرخصی استحقاقی خواهند داشت. اگر ماه رمضان ۲۹ روز طول بکشد، کارمندان چهار روز مرخصی خواهند داشت و کار از جمعه ۲۲ فروردین آغاز می شود. در این اطلاعیه آمده است که برخی در بخش خصوصی می توانند تا 9 روز از تعطیلات، از جمله تعطیلات آخر هفته، لذت ببرند.

وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی عربستان سعودی تعطیلی چهار روزه عید فطر را برای بخش خصوصی و دولتی در این کشور اعلام کرد.

بر اساس گزارش Gulf Business، شهروندان و کارمندان عربستان سعودی از 8 آوریل تا 13 آوریل 6 روز متوالی مرخصی خواهند داشت. تعطیلات در پایان روز کاری روز یکشنبه 7 آوریل آغاز می شود و اکثر کارمندان چهار روز فرصت دارند تا عید فطر را جشن بگیرند.

علاوه بر این، بانک مرکزی عربستان سعودی اعلام کرد موسسات مالی در سراسر این کشور برای تعطیلات عید فطر در پایان کار در 4 آوریل تعطیل و از 14 آوریل بازگشایی خواهند شد. بانک ها و سایر موسسات مالی در عربستان سعودی تعطیلات 9 روزه در پایان ماه مبارک رمضان و جشن عید سعید فطر را اعلام کردند.

اکثر کارمندان کویتی از سه شنبه 9 آوریل تا پنجشنبه 11 آوریل تعطیلات سه روزه عید دارند و به دنبال آن تعطیلات آخر هفته رسمی عید (جمعه و شنبه) خواهد بود. تعطیلات رسمی در قطر بین 10 تا 12 آوریل است. قطر نیز از جمعه تا شنبه به آخر هفته رسیده است.

تعطیلات عید فطر در عمان ممکن است بین 8 تا 11 آوریل باشد. انتظار می رود عمان تعطیلات آخر هفته را در روزهای جمعه و شنبه جشن بگیرد. تعطیلات رسمی بحرین بین 10 تا 12 آوریل برنامه ریزی شده است و تعطیلات آخر هفته در روزهای جمعه و شنبه است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا