مطالب میجیک

برنامه‌های نمایشی برای وقت گذرانی در روزهای پایانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین؛ گروه های جامعه: چندی پیش معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، در یک پست توئیتری پیشنهاد توئیتر را برای درخواست از وزیر کشور برای درج نام “مادر” در کارت ملی اعلام کرد.

این پیشنهاد در آخرین سال تصدی وی به عنوان نایب رئیس زنان ارائه شد و به ویژه در دنیای مجازی محدودیت های بسیاری دارد.

پیشنهاد نهایی این ابتکار در حالی مطرح شد که بسیاری از شهروندان بیش از دو سال منتظر دریافت کارت هوشمند ملی بودند. با این حال ، کمتر از 9 ماه قبل از اتمام آن در ساختمان ، نماینده زن خلقت را به خاطر آورد. تغییر کارت ملی صورت گرفته است.

اگر از جنبه تبلیغاتی اقدام و پیشنهاد ابتکار فراتر برویم ، نادیده گرفتن یا نادیده گرفتن نمایندگان زن برای وضعیت فعلی کشور ، جنبه دیگری از این تصمیم را نشان می دهد.

اکنون حدود 10 میلیون نفر از ساکنان منتظر دریافت کارت هوشمند ملی هستند ، اما هیچ کارت هوشمند خام منجر به صدور کارت نشده است. از پاییز سال گذشته ، به دلیل تحریم ها و کمبود کارت های خام ، توزیع کارت های ملی بسیار دشوار بوده و متقاضیان هنوز منتظر پذیرش هستند.

اکنون ، وقتی دولت توانایی مالی در صدور کارت خام و صدور کارت ملی برای شهروندان را ندارد ، مقامات دولتی این پیشنهاد را به وزیر کشور ارائه می دهند. پیشنهادهایی که نیاز به تعویض و چاپ مجدد کلیه کارت های ملی است.

بعلاوه ، ابتکار صبح امروز در مصاحبه با برنامه رادیویی پیک بامدادی ، موافقت وزیر کشور با این پیشنهاد را اعلام کرد و گفت: وزیر کشور نیز با این پیشنهاد موافقت کرد و او دستور داده است که نام مادر در کارت ملی باشد. “

ابوترابی ، سخنگوی دفتر ثبت احوال ، گفت که در پاسخ به این خبر: “من نمی توانم تلفن 4600 نفری را که ممکن است کارت مشابه را با فرشته دریافت کنند منتشر کنم.

اکنون س Theال این است که آیا نماینده زنان ، پس از پیشنهاد ، برنامه ای برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای صدور مجدد کارت های ملی ، از جمله کارت ها و کارت های صادر شده در صف انتشار دارد یا خیر؟ از طرف دیگر ، توافق وزیر کشور با این پیشنهاد موضوع عجیب دیگری است و وزیر کشور باید این س askال را بپرسد که چگونه علی رغم فشارهای مکرر مقامات مختلف دولتی ، حتی شخص رئیس جمهور ، بر کمبود بودجه و منابع مالی در کشور ، موافقت کرد؟ کارت ملی را دوباره صادر کنید و در جایی که بودجه لازم است تأمین شود.

چند روز بعد ، وقتی می بینیم نمایندگان زنان رایگان برای تأمین بودجه انتشار نزدیک به 60 میلیون کارت در سراسر کشور و کارت هوشمند سهامدار خط مشکلی خام ، این پیشنهاد می تواند عمومی تلقی شود ، اما اگر ابتکاری در این زمینه وجود نداشته باشد ، و فقط پیشنهادی را ارسال کنید که برنامه ریزی نشده است به وزیر کشور ، فقط می تواند نتیجه این ناآگاهی معاون رئیس جمهور در مورد کاستی های دولت و وضعیت فعلی کشور باشد.

آغاز برنامه تئاتر مسئولان در آخرین سال دولت

از طرف دیگر ، اگر ابتکار تصمیم جدی برای درج نام مادران در کارت ملی بگیرد ، می تواند به جای دو سال پس از صدور کارت ملی ، این پیشنهاد را در سال 1997 ، زمانی که دولت سعی در تغییر کارت ملی داشت ، ارائه دهد. بیش از 47 میلیون کارت ملی جدید صادر شده است و دولت هنوز نتوانسته است همه آنها را به شهروندان تحویل دهد.

به جای اختصاص وقت به این پروژه های نمایشی و تبلیغاتی ، بهتر است نماینده زنان برنامه های اساسی این نمایندگان و مشکلاتی را که می تواند مشکلات زنان را در دولت دوازدهم زنده نگه دارد ، انجام دهد. علاوه بر این ، تلاش ها برای مستند سازی طرح “حقوق زنان” در ماه گذشته دولت ناکام مانده است و انتظار می رود که مسئولان وقت بیشتری را به بازی های رسانه ای اختصاص دهند. مراحل اجرایی و موثر را دنبال کنید.

با توجه به موضوعات فعلی مانند بیمه زنان سرپرست خانوار ، عدم اجرای قانون مرخصی زایمان 9 ماهه برای مادران شاغل ، سرنوشت لایحه حمایت از زنان ، زنان معتاد و بی سرپرست ، وضعیت دختران بازمانده از تحصیل ، و غیره. و مشکلی بزرگتر از درج نام مادرشان روی کارت ملی برای زنان در کشور وجود دارد.

در این راستا بهتر است معاون رئیس جمهور زنان ، به جای گنجاندن اقدامات چشمگیر و بی اثر در کارنامه عملکرد ، با آسیب شناسی دقیق و بی توجهی به اولویت ها و مشکلات اصلی زنان در کشور ، برنامه اقدام را برای ماه های باقی مانده اعلام کند. گام های موثری را برای جامعه زنان دنبال کنید.

زیرا اکنون ، جامعه زنان نسبت به پرداختن به موضوعات حاشیه ای که برای زنان نامطلوب است ، دارای بسیاری از موضوعات است که باید به آنها پرداخته شود ، و انتظار می رود نمایندگان امروز زنان ، با همکاری فراکسیون های پارلمانی زنان ، در مورد بیمه زنان و خانوارها یا قوانین مربوط به زنان به بحث و تبادل نظر بپردازند. مربوط. ساعات کار مادران شاغل را کاهش دهید.

دکمه بازگشت به بالا