مطالب میجیک

بررسی «نقش اجتماعی زنان در اسلام» در زیمبابوه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، هنگام ظهور اربعین حسینی (ایالات متحده) ، نشست ویژه ای با موضوع “نقش زنان اجتماعی در اسلام با تأکید بر نقش حضرت زینب (س) در کربلا” ، همکاری ایران مشاور مشورتی در هراره و سازمان زنان فاطمه زهرا در شهر شورگووی برگزار شد .

مولانا حسین موتومه ، به عنوان اولین سخنران این نشست ، مقدمه ای در مورد تاریخچه زندگی امام حسین (آمریکا) ارائه داد.

رجوع به حدیث معروف پیامبر اکرم (ص) شود که فرمود: حسین از من و من از حسین ، فرمود: سرنوشت امام حسین (ع) توسط پیامبر (ص) پیش بینی شده است و از این رو رسالت برای وی مقدس است.

مولانا حسین موتومه افزود: امام در طول زندگی خود برای اسلام جنگید و وقوع کربلا آخرین موضع دفاع از اسلام بود که با همراهی خانواده و پیروان وی از جمله خواهرش بی بی زینب (س) که قبلا نقش مهمی داشت ، همراه بود.

وی همچنین به نقش حضرت زینب (س) در سازماندهی کاروان مجروح کربلا و اسیران و زنان و کودکان برای ادامه قیام امام حسین (علیه السلام) در گفتار و کردار اشاره کرد و گفت: و عزت زنان مسلمان بازی می شود و این بسیار مهم است. و مهم

سخنران اصلی این نشست هاجر ماکوئینجا ، رئیس سازمان زنان فاطمه زهرا (س) و عضو انجمن راهنمایان اسلامی اهل بیت (ع) در زیمبابوه بود که به موضوعات اساسی جامعه مسلمان فعلی پرداخت.

وی با تأکید بر آموزش و آموزش کافی و صحیح برای جامعه ، خانواده ها و فرزندان ، افزود: همانطور که پیامبر اکرم (ص) به ما آموخت که به طور مستمر از گهواره تا گور دانش بجویم ، روشن است که این امر برای رشد جامعه است. این کار مفید خواهد بود ، زیرا بین فرقه ها تفاوتی ایجاد می کند و درک بهتری از یکدیگر پیدا می کند.

دکمه بازگشت به بالا