اقتصادی

برخورداری از حق امضا و رأی در شورای عالی کار

رئیس کانون عالی اتحادیه کارگری بر لزوم برخورداری دو تشکل کارگری دیگر از جایگاه قانونی و حق امضا و رای در جلسات شورای عالی کار تاکید کرد و خواستار داشتن کرسی در سازمان برنامه و بودجه مانند سایر اشخاص حقیقی و حقوقی.

سامیه گلپور در گفت وگو با میجیک، درباره ارسال نامه ای به وزیر کار برای حضور تشکل ها در جلسات شورای عالی کار و روند تعیین حقوق و دستمزد اظهار کرد: این نامه اوایل اسفندماه از سوی مقام معظم رهبری ارسال شد. مجمع نمایندگان کارگری و در آن با توجه ما نیز به این موضوع اشاره شده است زیرا ما همسو هستیم. وضعیت قانونی یا حق رای داشته باشیم و هر زمان که حق امضا داشته باشیم شرکت خواهیم کرد.

وی گفت: نامه های زیادی در این زمینه ارسال کرده ایم که در آرشیو موجود است و چندین بار شخصا و کتباً از رئیس جمهور و وزیر کار خواستار رسیدگی به نگرانی هایی شده ایم که جایی نداریم. در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی.

رئیس کانون عالی اتحادیه کارگری با بیان اینکه حق قانونی داریم که در جلسات شورای عالی کار حضور داشته باشیم، گفت: ما حق داریم در جلسات شورای عالی کار شرکت کنیم. اختلاف نظر وجود ندارد، اما این آزادی صدای ما را ندارد.

گلپور ادامه داد: آیا میلیون‌ها کارگر در اقشار مختلف اعم از خدمات، صنایع و مشاغل مختلف که تقریباً 10 میلیون نفر را در جامعه کارگری تشکیل می‌دهند، نمایندگانی با امضا و حق رای در شورای عالی کارگری که حقوق می‌دهد، نداشته باشند. دستمزد و ثروت؟میزان مستمری که باید برای دفاع از حقوق داشته باشد را مشخص می کند؟اگر این افراد با خانواده شان حساب شوند 10 میلیون نفر خواهند داشت؟ بنابراین این امر مستلزم آن است که آیین نامه شورای عالی کار در قانون کار به نوعی اصلاح شود و مجلس اقدامات جدی برای نمایان شدن جامعه کارگری پس از سه دهه انجام دهد.

وی تصریح کرد: سال هاست که از دوره های مختلف مجلس و از دولت های مختلف این موضوع را مطالبه کرده ایم اما متاسفانه این قانون تغییر و به روز نشده است و رای دهید، ما دعوت کردند اما حضور کامل داریم ضمناً انواع کارگرانی که در سه تشکل کارگری هستند متفاوت است، شورای اسلامی کارگری کارخانجات و کارگاه ها بیش از 35 نفر است، اما کانون انجمن صنفی واژه های متنوعی دارد، از کمتر. از 10. تا 1000 نفر هستند مجمع بزرگ نمایندگان از کارگاه 4 نفره تا کارخانه بزرگ را شامل می شود و قانون این را تفکیک کرده است پس از متولی بخواهید این آیین نامه را تغییر دهد.

رئیس کانون عالی اصناف کشور با اشاره به حضور نمایندگان مجلس عالی و شورای اسلامی کار در هیات نظارت سازمان تامین اجتماعی گفت: آیا کانون اصناف نیست که مطالبات برحق کارگران را برآورده کند. بخش های مختلف، سازمان سهامدار اصلی باشد؟

وی در عین حال درخواست اصلی کانون عالی اصناف را داشتن جایگاه و جایگاه در زمان بسته شدن بودجه دانست و گفت: همه افراد حقیقی و حقوقی در طرح سمت و سمتی دارند. و سازمان بودجه در زمان بسته شدن بودجه سنواتی، اما نمایندگان کارگری کارشناس یا نماینده و سمتی برای دفاع ندارند، بنابراین یکی از درخواست های اصلی ما داشتن کرسی در سازمان برنامه و بودجه و مشارکت کتبی است. لایحه بودجه و برنامه چهار ساله

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا