مطالب میجیک

برای مربیگری تیم ملی صبر کنند تا آب‌دیده شوند/ به حاشیه‌های فوتسال زنان دامن نزنیم

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان از برنامه تمرینی این تیم و حواشی مختلفی که در چند ماه گذشته انجام داده صحبت کرد.

به گزارش میجیک، لیگ برتر فوتسال بانوان با قهرمانی پیکان به پایان رسید و قرار است اردوی تیم ملی آغاز شود تا تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا آماده شود. تیم ایران که در سال 97 برنامه منظمی برای قهرمانی نداشت و در مقاطع مختلف تعطیل شد، برای رقیب و دفاع از عنوان قهرمانی نیاز به برنامه ای منسجم داشت. البته شهره موسوی نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال درگیر مسائل حقوقی است و تیم ملی را در وضعیتی نابسامان قرار می دهد و به نظر می رسد کمیته فوتسال باید نسبت به این طرح اقدامات لازم را انجام دهد. تیم ملی بانوان در غیاب موسوی

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان در گفت وگو با میجیک، با اشاره به برنامه های تیم ملی برای آماده سازی برای حضور در جام ملت های آسیا، گفت: قبل از پایان لیگ این برنامه را به کمیته بانوان دادم و باید این برنامه را در اختیار کمیته بانوان قرار دادم. یک کمپ داشته باشید.” البته منوط به برگزاری جلسات هماهنگی با معاونان زنان رئیس جمهور است. از طرفی هنوز نامه ای از AFC در مورد زمان برگزاری جام ملت ها دریافت نکرده ایم. تورنمنت خارجی خاصی نداریم و مسابقات روسیه لغو شده است.

مشکل را نمی توان پنهان کرد

وی گفت: فدراسیون وضعیت تیم ملی را مشخص نکرده و مدت هاست که اردوی منسجمی ندارد و اگر برنامه ریزی هایی وجود دارد، باید برنامه های بازی بعدی نیز مشخص شود. بحث حمایت یا عدم حمایت نیست. البته مشکلی وجود دارد و این را نمی توان کتمان کرد اما این فضایی نیست که نام مربیان مختلف در رسانه ها مطرح شود.

سلیمانی در این خصوص افزود: برخی صحبت از انتخاب ملی پوشان می کنند که صحت ندارد. هدف حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا است و این بحث نمی‌تواند دردی را دوا کند. تاریخ شروع اردو را اعلام کرده ایم اما نامه ای از AFC وجود ندارد. زمان شروع اردو را بعد از ماه رمضان تعیین کرده بودم اما منوط به جلسه با نایب رئیس بانوان فدراسیون بود.

وی در پاسخ به این سوال که چون وضعیت نایب رئیس فدراسیون به دلیل مسائل قضایی مشخص نیست، وظیفه هماهنگی جلسه و شروع اردو چیست، گفت: این موضوع به تعویق افتاده است. فدراسیون باید پاسخ دهد که آیا راه حلی در این مورد دارد یا خیر.

منتظر سختی مربیگری ملی هستیم

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه تا پایان بازی به قراردادش با روسیه گوش دادم، گفت: تصمیم من از دل هیئت مدیره است و اینطور نیست که یک نفر را مربیگری کنم و بگویم که آنجا نخواهی بود. دو روز.” آنچه او گفت درست نبود. من و خانم بابایی بعد از لیگ باید برنامه ریزی می کردیم و کار را شروع می کردیم. این حرفه، حدس و گمان برخی رسانه ها و دوستان است. امیدوارم روحیه خوبی وجود داشته باشد زیرا همه ما قصد داریم عنوان را حفظ کنیم. همه ما باید در یک مسیر حرکت کنیم و برخی که می خواهند تیم ملی شوند باید به خود اجازه دهند تجربه بیشتری کسب کنند و بالغ تر شوند.

مرزهای تیم ملی را زیر پا نگذارید

وی درباره وضعیت تیم ملی در اردوی تدارکاتی مقابل روسیه گفت: شرایط این است که فقط 8 یا 9 بازیکن دعوت شده و یک دروازه بان هستند. وقتی دعوت شد گفت تیم بازی حساسی داشت و باشگاه اجازه نداد. برخلاف تیم ما، روسیه بسیار کامل و سرحال است.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که چرا در این شرایط اعتراض نکردید و این موضوع را رسانه ای نکردید، گفت: از کجا می دانید که ما اعتراض نمی کنیم؟ باید بر اساس وظیفه سازماندهی کنیم و مرزهای تیم را جابجا نکنیم. البته این به این معنا نیست که نباید چیزی بگوییم و واسطه نشویم، بلکه با خانم موسوی، دبیرکل فدراسیون و یکی از اعضای هیئت رئیسه صحبت کردم و شرایط را توضیح دادم. به نظر او چون برنامه هماهنگ بود و حق ملی برای برهم زدن پروتکل ایران و روسیه وجود نداشت، باید بازی برگزار شود. می‌توانم بگویم که یک حس ملی‌گرایی وجود دارد که باید با تیمی روبه‌رو شد که اقتدار دارد، اما شرایط لازم برای میزبانی یک مسابقه را ندارد.

وی افزود: در نهایت بازی برگزار شد و بازیکنان تمام تلاش خود را برای نام ایران انجام دادند. بزرگترین مزیت مسابقه این است که بازیکنان سخت کار می کنند و تجربه بسیار خوبی دارند، مخصوصا برای بازیکنان کم تجربه. به هر حال این کار انجام شده است، اما نحوه تجمع تیم ملی فوتسال یک هفته قبل از بازی و مقابل یک تیم قدرتمند خوب نیست. امیدوارم برای مسابقات سنگین برنامه مناسبی داشته باشیم.

نحوه برگزاری لیگ ها را تغییر دهید

سلیمانی همچنین از نحوه برگزاری لیگ انتقاد کرد و گفت: برگزاری لیگ به این شکل جالب نیست. امسال رقابت یک گروه سخت و گروه دیگر آسان بود. تیم راحت گروه به دلیل شرکت نکردن در رقابت های سنگین آسیب دید و همین باعث شد در مرحله آخر ضربه بخورند و به مرحله بالاتر نرسند. مسابقات باید به صورت گروهی و گروهی برگزار شود.

وی درباره برگزاری فینال در رفت و برگشت نیز گفت: اصلا جذاب نیست. فینال باید تک مسابقه در زمین بی طرف باشد. از طرفی با پلی آف هم مخالف بودم. توصیه من این است که مسابقه به صورت گروهی برگزار می شود و اگر همان امتیازات و اهداف متفاوت برنده را مشخص کند، مسابقه بین دو تیم اول خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا