برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

بدون مشاور میشه رتبه برتر شد؟

بسیاری از داوطلبان کنکور در سال منتهی به آزمون نمونه دولتی در هیجان و وسواس خود سوالات زیادی در رابطه با کنکور می پرسند، یکی از آن سوالاتی که اغلب دغدغه اصلی آنها می شود کمک گرفتن است; مشاور کنکور !!!

آیا بدون مشاور مهاجرت نمی توان موفق شد؟

شاید شنیده باشید که برخی افراد و برخی موسسات باورهای نادرستی را در این زمینه به دانش آموزان وارد می کنند، مانند (اگر هماهنگ کننده برای کنکور ندارید، شانس موفقیت شما بسیار کم است، یا اگر با فردی هماهنگ کننده کار می کنید. پذیرش تضمینی است و…) همه این حرف ها بی معنی است و واقعی نیست.

به عنوان مثال در باور اول باید بگوییم که هر فردی در صورت داشتن پشتکار و تلاش می تواند به تنهایی موفق باشد و در تاریخ کم نبودند کسانی که کارهای بزرگ انجام دادند و به تنهایی و به تنهایی به موفقیت رسیدند. به خودت اعتماد کن. در مورد باور دوم یادتان باشد که مشاور برای موفقیت شما نباید به اصطلاح معجزه کند.

در واقع، طرح ها و مشاوران ورود بدون کار سخت بی اثر هستند، زیرا اولین و آخرین چیزی که موفقیت را تضمین می کند، میزان تلاش شماست، نه برنامه ای که مشاور به شما می دهد. بدون مشاور به هیچ وجه دست از تلاش برنداشتیم و در نهایت به نتیجه مطلوب رسیدیم. .)

مزایای یک مشاور خوب پذیرش چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر برای کسانی که در انتخاب مشاور کنکور مردد هستند باید بگوییم که قبل از هر چیز باید از وظایف و مزایای کار با مشاور کنکور آگاه باشید و بدانید که مشاور کنکور چه می کند. شبیه؟ می تواند به شما کمک کند که در زیر توضیح داده شده است:

برنامه ریزی مناسب

داوطلبان معمولاً نوشتن برنامه مشترکی که شامل تمامی دروس و دروس، زمان امتحانات و تست ها باشد، دشوار است، از طرفی این برنامه ریزی مستلزم صرف زمان زیادی از داوطلب، مشاور خوب در کنکور در این رشته است. کمک این به شما کمک می کند و نیازی نیست که نگران از دست دادن موضوعات و کمبود وقت باشید.

در واقع مشاور کنکور زمان تست زنی، امتحان، استراحت و مطالعه در برنامه را مشخص می کند و مطالعات شما را سامان می دهد.

کاهش استرس

می توان گفت مهمترین وظیفه یک مشاور کنکور، آرام کردن داوطلب و کاهش استرس اوست.

زیرا هرگاه دانش آموزی با مشکلی مواجه شود و سوالی داشته باشد می داند که می تواند با مشاور خود صحبت کند و برای حل آن کمک بخواهد که استرس و اضطراب را کاهش می دهد.

از طرفی یکی از عوامل استرس زا و ناامیدی برای داوطلبان عقب افتادن از درس و یا به پایان نرسیدن کنکور تا پایان سال و یا مهلت مقرر است. در این زمینه مشاور آزمون همانطور که همه این موارد را پیگیری می کند و در برنامه ها رعایت می کند، می تواند این اضطراب را از داوطلب دور کند تا بتواند آرامش و تمرکز خود را حفظ کند.

شرایط دوره را بدانید

یکی از مباحث مهم در شروع مطالعه برای کنکور، دانستن شرایط هر فصل و مبحث می باشد که در صورت عدم رعایت آن ممکن است مطالعه و تلاش کافی صورت نگیرد.

در ابتدای کار، برخی از داوطلبان با این موضوعات آشنا هستند، اما مشاور با توجه به تجربه خود، آگاهی کافی از موارد زیر را دارد:

1) روش قاب بندی سوالات کنکور

2) کدام فصول اغلب با هم گروه بندی می شوند.

3) قبل از خواندن یک فصل، باید بدانید که چه چیزی می خوانید.

4) کدام فصول به هم پیوسته اند و باید پیوسته خوانده شوند.

به عنوان مثال، برای درس زیست شناسی، اکثر مشاوران آنها را به بخش هایی در مورد حیوانات، گیاهان، انسان ها و ژن ها تقسیم می کنند و بخش های مربوط به هر بخش را در برنامه درسی خود دارند که باعث افزایش اثربخشی مطالعه شما می شود. بودن

پیش نیازها را برآورده کنید

در خصوص احراز شرایط نیز باید بگوییم که مشاوران به این موضوع آگاهی کامل دارند و آن را در برنامه های خود لحاظ می کنند (مثلاً موضوع ادغام پس از شناسایی شرایط قرار می گیرد که مشتق و مشتق است). کاربردهای مشتق). می دهد). زیرا مشاوران کنکور با تجربه و دانش خود به این اطلاعات دست یافته اند و رعایت این شرایط می تواند برای متقاضی شرکت در کنکور به تنهایی دشوار باشد.

توجه داشته باشید که این موضوع در مورد موضوعات و موضوعات دیگر نیز صدق می کند

نظارت و کنترل برنامه درسی

مشاور کنکور از طریق برنامه های کوتاه مدتی که به دانش آموز می دهد در مدت زمان کوتاهی با دانش آموز ارتباط برقرار می کند تا متقاضی با دقت بیشتری درس های خود را دنبال کند و در انجام وظایف محوله کوتاهی نکند. چون مطمئن است مشاورش او را زیر نظر دارد و موظف است هر بار که با مشاور ملاقات می کند گزارش کار را به او ارائه کند.

مشاور پذیرش باید از وضعیت هر دانش آموز آگاه باشد و برنامه مورد نیاز آنها را ارائه کند و گزارش برنامه را دریافت کند.

الهام و انگیزه ایجاد کنید

در طول سال، بسیار معمول است که نامزدها از نتایج خود خسته یا ناراضی می شوند و امید به موفقیت را از دست می دهند، این کمبود و ناامیدی برای همه کاندیداها وجود دارد.

حتی گروه های کنکور بالاترین سطح نیز بارها اعلام کرده اند که در آستانه کنکور ناامید شده اند و امید خود را به موفقیت از دست داده اند.

در حالی که این وضعیت در همه داوطلبان کنکور طبیعی است، اما تداوم آن منجر به از دست دادن انگیزه می شود و باعث می شود که داوطلب از تلاش عادی خودداری کند. در این صورت مشاور وظیفه دارد با ارائه راهکارهای مناسب و به موقع به دانش آموزان در بازیابی انگیزه و روحیه تلاش مضاعف برای رسیدن به موفقیت کمک کند.

این راه حل ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1) تجربیات خود را بیان کنید

2) یا دلیل ناامیدی را بیابید و آن را حل کنید

3) بازنمایی تجربیات سایر دانش آموزانی که با این بحران مواجه شده اند.

آیا همه ارائه دهندگان آزمون پذیرش خوب هستند؟

اینها مواردی است که یک مشاور کنکور باید به عنوان مشاور کنکور رعایت کند.

در واقع دانش آموز هنگام مطالعه این قسمت با علم به اینکه به تنهایی می تواند این کار را انجام دهد، تصمیم می گیرد که در مطالعه یا آمادگی خود از مربی کمک می خواهد.

اما باید توجه داشت که در حوزه مشاوره افرادی هستند که سواد مشاوره و آگاهی لازم را از این حرفه ندارند اما تمایل به انجام آن و جذب دانش آموزان دارند. بنابراین برنامه های استانداردی را به دانش آموزان ارائه نمی دهند که ممکن است بر نتایج نهایی دانش آموز تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین اگر قصد دارید از مشاور کمک بگیرید باید با ویژگی های یک مشاور خوب آشنا شوید تا در انتخاب مشاور دچار سردرگمی نشوید.

چگونه مشاور خود را انتخاب کنیم؟

او در واقع یک مشاور انتخاب رشته واجد شرایط است که دانش کافی در زمینه مشاوره و روانشناسی دارد و دانش لازم را دارد اما در چند سال گذشته دیده شده که پس از گذراندن و ورود به دانشگاه، داوطلبان آزمون های ورودی شرکت می کنند. در فعالیت های مشاوره

نکته مهم دیگر علاقه داوطلبان به انتخاب این گروه مشاور می باشد. او اما مهمترین نکته این است که رمز موفقیت در پذیرش، یافتن راه مطالعه و برنامه ریزی خود به جای استفاده از روش های برتر یادگیری و برنامه ریزی است.

به عبارت دیگر، یک مربی خوب کسی است که به شما کمک می کند تا برنامه ای متناسب با سبک زندگی خود پیدا کنید، نه اینکه سبک آموزشی خود را به شما تحمیل کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب مشاور به مقاله «کارشناس خوب یا بد کنکور» مراجعه کنید.

آن روزهایی که در یک امتحان استرس زا شرکت می کردید و به سختی می دانستید چگونه درس بخوانید؟ کی بخونم و کجا بخونم من آن را نداشتم، از طریق یکی از دوستانم با یک مشاور پذیرش آشنا شدم که در طول سال پذیرش خیلی به من کمک کرد.

روز اولی که باهاش ​​صحبت کردم و شروع کردم به درس خوندن بهم گفت اگه من جای تو بودم مشاور نمیگیرم و خودم درس نمیخونم (چون بهترین مشاور برای هر شخصی اون شخص هست). . با خودم فکر کردم که او واقعاً به شغل خود اعتقادی ندارد و فکر می کند انتخاب های ما اشتباه است، پس چگونه می تواند به من کمک کند؟

با گذشت زمان با نحوه کار استادم آشنا شدم و هر بار که به خانه می آیم احساس امیدواری و موفقیت بیشتری می کنم تا زمانی که متوجه می شوم و می بینم که خلاف انتظار من است. من با استادم ملاقات کردم، اسناد را آماده کردم و اجازه دادم پروژه را انجام دهم.

در عوض، برنامه هفتگی خود را با کمک مشاورم می نوشتم. شاید چند سالی از آن روزها می گذرد، اهمیت این روش را بیشتر می فهمم و از مشاورم ممنونم.

بله دوست خوبم به قول استاد من:

بهترین مشاور کنکور برای شما خودتان هستید چون ما انسان هستیم نه ربات با رفتار ثابت. پس طبیعی است که برنامه درسی شما با دوستتان متفاوت باشد. من فکر می کنم تو بهترین مشاورت هستی، هیچکس بهتر از خودت از وضعیتت، خلق و خوی تو، عاداتت خبر ندارد…

بهترین مشاور شما

مثلاً می‌دانید که در سکوت شب یا با انرژی که اولین چیزی است که در صبح دارید، راحت‌تر یاد می‌گیرید.

آیا می‌دانستید که وقتی از خواب بیدار می‌شوید، در حفظ ادبیات و دین یا محاسبات ریاضی و فیزیک بهتر هستید؟

و بسیاری از دمدمی‌ها را فقط خود شما می‌دانید، بنابراین اگر تصمیم به همکاری با مشاور کنکور دارید، برنامه‌ای شخصی وجود دارد که فقط برای شما و شرایط شما مناسب است!

نه برنامه ای که در کنکور استفاده کرده یا برنامه ای که به بقیه دانش آموزانش می دهد.

در پایان باید بگوییم که داشتن یا نداشتن مشاور اجباری نیست و اینطور نیست که اگر در کنکور مشاور نداشته باشید مردود شوید و از طرفی اگر مشاور داشته باشید قطعا شکست خواهید خورد. . موفق باشید، اما داشتن یک مشاور خوب همچنین می تواند به شما کمک کند تا به موفقیت برسید و به شما کمک کند تا تمرکز کنید و اضطراب را کاهش دهید و وزن مسئولیت ها را کاهش دهید تا بتوانید تمام وقت خود را به مطالعه خود اختصاص دهید.

مرجع: مرکز مشاوره درسی پوردستمالچی

دکمه بازگشت به بالا