مطالب عمومی

با 7 نوع از بهترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی آشنا شوید

7 نوع بهترین سیستم های تهویه مطبوع

امروزه بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایش و گرمایش ساختمان VRF، واحد GHP (VRF ساخته و ساخته شده با موتور گازی)، مینی کولر کمپرسور هوا خنک، Econopack و غیره می باشد. دستگاه هایی مانند سیستم های گرمایش و سرمایش با تکنولوژی بالا کولرهای تراکمی هوا خنک و آب خنک، فن کویل و تهویه مطبوع، دیگ های آب گرم محفظه موتور و تا حدودی پکیج تجهیزات (پکیج سقفی)، زنت و غیره. همچنین سیستم هایی مانند سیستم های قدیمی وجود دارد. انتخاب بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی برای ساختمان و سوله لزوماً منجر به بازسازی نمی شود، بلکه مهم ترین نکته این است که مناسب ترین تجهیزاتی که از نظر هزینه و مصرف انرژی می توان انجام داد، متناسب با نیاز هر فرد باشد. ساختمان. ، دما و رطوبت اولیه مورد نیاز برای انتخاب و غیره

برای این کار یا باید تمام مزایا و معایب این سیستم ها را بدانید و یا انتخاب و محاسبات را به مهندسان خبره در این زمینه بسپارید. در زیر 7 نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی برای تهویه مطبوع انواع ساختمان ها و سوله ها را ارائه و شرح می دهیم.

بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان را از میان این 7 دستگاه انتخاب کنید:

برای اینکه بتوانید بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان خود را انتخاب کنید، باید تمامی دستگاه ها را به خوبی بشناسید و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنید. سعی کرده ایم هر دستگاه را به ترتیب در یک پاراگراف معرفی کنیم و برای آشنایی بیشتر با ساختار هر دستگاه، مطالعه مقاله مربوطه را به شما توصیه می کنیم. 7 بهترین و جدیدترین انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی عبارتند از:

1. یخچال کوچک تهویه مطبوع

از نظر قیمت خرید و سایر مزایا، مینی کولر بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی برای ساختمان هایی است که هدف سرمایش و گرمایش هر واحد به صورت مستقل و جدا از سایر واحدها می باشد. به این معنا که هر مینی کولر (معمولا با ظرفیت سرمایش 2 تا 10 تن) می تواند به چند فن کویل یک واحد ساختمان متصل شود و دمای هوای هر فن کویل به طور مستقل تنظیم شود. به این ترتیب هزینه های انرژی مصرفی سیستم سرمایشی و گرمایشی هر واحد مسکونی از هزینه های شارژ عمومی ساختمان جدا شده و هر واحد می تواند مصرف خود را کنترل کند. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید خروجی مینی چیلر یک مایع خنک کننده (معمولا آب) است که توسط یک لوله مخصوص به فن کویل ها متصل می شود. برق وان آب گرم (برای گرمایش) باید توسط دستگاه دیگری مانند آبگرمکن، پکیج یا موتورخانه تامین شود.

2. یک یخچال

مدل کولر گازی بزرگتر یک کولر گازی مینیاتوری است. به این معنی که از کولر گازی برای خنک کردن بسیاری از واحدها یا قسمت های یک ساختمان بزرگ استفاده می شود و کولرهای فشرده (در مقایسه با انواع کولرگازی و استخراج کننده) مزایا و کاربردهای بیشتری دارند. سیستم های تهویه مطبوع فشرده مانند کولر گازی مینیاتوری را می توان به یک فن یا یک کولر وصل کرد. آب سردی که از کولر به سمت فن پمپ می شود، هوا را خنک می کند و آب گرم پمپ شده از اتاق بخار، کولر به داخل فن و کولر گازی، نحوه عملکرد سیستم در این مقاله است. خوب است. توضیح داد. سیستم تهویه مطبوع با دیگ بخار، پنکه (یا تهویه مطبوع) در انواع ساختمان ها اعم از منازل، ادارات، فضاهای تجاری، سالن های صنعتی و … قابل استفاده است و یکی از مفیدترین و مناسب ترین سیستم ها می باشد.

3. ظرف بسته بندی واحد

سومین دستگاه از 7 نوع بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی دستگاه پکیج می باشد. پکیج یونیت که پکیج سقفی نیز نامیده می شود جزء تجهیزات لوله کشی محسوب می شود. یعنی پس از گرم یا سرد شدن در این دستگاه، هوا از طریق کانال کشی در خانه پخش می شود. بنابراین، یک دستگاه خارجی است و سیستم داخلی از یک سیستم چیلر تراکمی دوگانه و یک مولد هوا تشکیل شده است. یعنی پکیج یونیت ترکیبی از فشرده سازی کولر و چیلر خنک کننده هوا در تجهیزات رایج است که در متن پکیج سقفی به خوبی کارکردها و مزایای آن توضیح داده شده است. این دستگاه برای مصارف مسکونی مناسب نیست و بهتر است از آن در مغازه یا سرپناه استفاده شود.

4. تجهیزات جدید GHP

GHP یکی از جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که می توان آن را به عنوان یکی از بهترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، اتاق کنفرانس و … انتخاب کرد و سوخت اصلی آن در دو حالت سرمایش و گرمایش گاز طبیعی شهری است. که در موتور احتراقی می سوزد و به گردش در می آید. موتور نیز به کمپرسور اسکرول متصل شده و روشن شدن آن چرخه این دستگاه را شروع می کند. کمپرسور مبرد (گاز فریون) را متراکم کرده و به واحدهای فن کویل داخل ساختمان هدایت می کند. این دستگاه برای استفاده در ایران بسیار مناسب است زیرا مصرف برق آن کم است و انرژی اصلی آن از احتراق گاز تامین می شود. استفاده از گاز شهری نیز باعث ایجاد سرمایش مورد نیاز در تابستان و کاهش هزینه های بالای برق می شود. بزرگترین مانع استفاده از این دستگاه این است که این دستگاه ها با تکنولوژی بالا تولید می شوند و کاملا وارداتی هستند (تولید داخلی نداریم) و در شرایط تحریم هم قیمت اولیه بالایی دارند و هم خدمات پس از فروش ضعیفی دارند.

ساختار آن در متن ⇐ سیستم GHP توضیح داده شده است. این دستگاه در چندین پروژه می تواند به عنوان بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان انتخاب شود.

5. دستگاه VRF جدید

یکی دیگر از پیشرفته ترین سیستم های گرمایش و سرمایش واحد VRF است که بسیار شبیه به GHP است با این تفاوت که کاملاً با برق کار می کند و کمپرسور آن توسط یک موتور الکتریکی به حرکت در می آید. در هر دو حالت سرمایش و گرمایش با برق کار می کند و این تجهیزات برای حالت گرمایش مانند GHP بهینه نیست و استفاده از برق برای گرمایش در ایران به صرفه نخواهد بود. توضیحات کامل مربوط به این موضوع را می توانید در این متن ⇐ سیستم VRF بخوانید. VRF های ال جی چند مسیره نامیده می شوند و می توانید ویژگی های آنها را در این متن بخوانید ⇐ Multipath System. لازم به ذکر است که VRF و GHP هر دو نیازی به موتورخانه، لوله کشی، دیگ بخار و … ندارند و سیستم های سرمایش و گرمایش کاملاً یکپارچه و بدون تجهیزات اضافی وجود دارد. این سیستم همچنین در انواع ساختمان ها قابل استفاده است. مشکل این سیستم مانند GHP این است که این تجهیزات کاملا وارداتی است (هیچ شرکتی در ایران تولید نمی کند) و قیمت آن در زمان تحریم بالاست، خدمات پس از فروش و تامین قطعات با مشکلات زیادی همراه است.

6. دستگاه زنت

دستگاه زنت یکی از ارزان‌ترین دستگاه‌ها (از نظر هزینه اولیه) و کم‌هزینه‌ترین (از نظر زحمت و هزینه‌های نگهداری) است که برای فضاهای بزرگ مانند سالن‌های ورزشی و ساختمان‌های صنعتی و بعضاً (با توجه به شکل آب و آنتن) اتاق های بزرگ مانند اتاق جلسات یا سالن و… طراحی این دستگاه ساده است. به عنوان کولر آبی برای خنک کردن هوا و به عنوان تهویه هوا برای گرم کردن هوا عمل می کند. در واقع زنت یک دستگاه تهویه مطبوع با مدار آب (برای گرمایش) و سیستم خنک کننده تبخیری است که ساختار و عملکرد آن در این مقاله توضیح داده شده است ⇐ زنت چیست.

7. دستگاه Econopack

Econopack یکی از سیستم های سرمایشی و گرمایشی جدید است که می توان آن را به عنوان بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی در فضاهای بزرگ مانند کارخانه ها و سالن های ورزشی با فضاهای بزرگ انتخاب کرد. Econopack نیازی به موتورخانه ندارد و تمامی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی لازم در آن تعبیه شده است. در حالت گرمایش با نفت گاز طبیعی و در حالت سرمایش با دو روش تبخیری یا سرمایش کار می کند. اطلاعات کامل در این مورد را می توانید در این مقاله پیدا کنید ⇐ Econopack چیست؟ برای مطالعه

گلخانه اکونوپک

بنابراین در انتخاب بهترین سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان و ریخته گری یا سالن که به اختصار توضیح داده شد، شرایط اقلیمی; قیمت اولیه دستگاه؛ بستگی به سطح رطوبت و غیره دارد. قسمت اصلی هر ساختمان باید به دقت انتخاب شود تا متناسب با نیاز باشد. همانطور که گفتیم هدف ما ارائه بهترین و جدیدترین 7 نوع سیستم خنک کننده است. برای مقایسه این سیستم ها و درک تفاوت های آنها؛ به شما توصیه می کنیم مقالات مربوط به هر دستگاه را به طور جداگانه مطالعه کنید و با ویژگی های منحصر به فرد هر یک از آنها آشنا شوید.

برای خرید انواع دیزل ژنزاتور میتوانید از دیزل ژنراتور کاشانی استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا