اقتصادی

باید کارگروهی برای ارتقا ناوگان هوایی کشور تشکیل شود

یکی از اعضای کمیسیون ساخت و ساز مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر من باید کارگروه ویژه ای برای رسیدگی به کمبود بلیت، گرانی بلیت و تاخیر پروازهای داخلی تشکیل شود تا شاهد افزایش ناوگان هوایی کشور باشیم.

علی آذری در گفت وگو با میجیک، با اشاره به نبود بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی، اظهار کرد: در حوزه ناوگان هوایی یکی از مشکلات اساسی که به عنوان چالش با آن درگیر هستیم کمبود هواپیما و فرسودگی این ناوگان است. اما انتظار می رود شرکت های هواپیمایی این وضعیت را مدیریت کنند. گشایش بین المللی و خنثی سازی تحریم ها می تواند در رفع ضعف های موجود در بخش های مختلف توسعه ای نقش داشته باشد.

وی سپس گفت: اما کمیسیون ساخت و ساز موضوع کمبود بلیت را پیگیری می کند اما یکی از دلایل اصلی نبود بلیت، خستگی ناوگان هوایی است، اما باید مدیریت داخلی نیز تکمیل شود. ما شورای عالی هوانوردی را در کشور داریم و قانون ما نیز موضوع تعیین نرخ بلیت هواپیما را یکی از وظایف این شورا می داند، اما به نظر من باید کارگروهی تشکیل شود تا کمبود بلیت هواپیما، گرانی بلیت هواپیما و تاخیر در پروازها که از عوامل نارضایتی عمومی است، بررسی شود.

نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر تمرکز مجلس بر مدیریت ناوگان هوایی کشور است. اما به نظر من اگر بخواهیم ناوگان هوایی کشور را افزایش دهیم، تشکیل کارگروه ویژه ای ضروری است. همچنین باید روی خرید هواپیماهای جدید تمرکز شود. اخیرا در زمینه خرید هواپیما نیز اقداماتی انجام شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا