مطالب میجیک

باید دوومیدانی‌کاران زن را مثل مردان ارزشمند ببینند

زهرا نبی زاده در خصوص حمایت از ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی آسیا مدال آور شده اند، گفت: فدراسیون باید از ورزشکاران و مربیان حمایت و کنترل کند و اردو به گونه ای برگزار شود که سال آینده نونهالان و جوانان آسیایی داشته باشیم. رقابت دوباره، آنها برای ما درخشان خواهند بود.

به گزارش میجیک، تیم ملی جوانان ایران با 25 ورزشکار شامل 10 زن و 15 مرد از 21 تا 24 مهرماه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد که با کسب 13 مدال (4 طلا، 4 نقره و 5 برنز) مقام چهارم را کسب کرد. تیم

زهرا نبی زاده، مربی و قهرمان سابق دوومیدانی در گفت وگو با میجیک، درباره عملکرد تیم ایران در این مسابقات گفت: 10 ورزشکار زن برتر ایران را انتخاب کردیم که کار بسیار سختی بود. 6 نفر از آنها مدال گرفتند و در دو و میدانی بانوان نیز به مدال طلای تاریخی دست یافتند. سوابق ورزشکاران قابل قبول است.

وی درباره سطح مسابقات گفت: دو سه سال است که به دلیل ویروس کرونا هیچ مسابقه ای برگزار نمی شود و این اولین مسابقه ای است که بعد از استراحت در رده نوجوانان برگزار می شود. سطح خوبی داره از طرفی دو و میدانی رشته ای رکورددار است و رکوردها عملکرد ورزشکاران را نشان می دهد.

نبی زاده در ادامه گفت: عملکرد تیم ما در این دیدار حاصل اعتماد فدراسیون است که نفرات بیشتری را اعزام کرد. کادر مربیگری تیم یکی دیگر از عواملی است که در این موفقیت نقش بسزایی دارد زیرا ما متحد و همدل هستیم و به ورزشکاران انرژی می دهیم که منجر به این نتایج می شود. فکر می کنم دقت در انتخاب کادر فنی هیئت می تواند روی عملکرد ورزشکاران تاثیر زیادی بگذارد.

نبی زاده درباره حمایت از این ورزشکار گفت: این اولین بار است که دو روز پس از بازگشت از مسابقات به اداره ورزش دعوت شدیم. اینجا برای ما جای خوشحالی است. فدراسیون هم باید از ورزشکاران و مربیانشان حمایت و کنترل کند، اردوها برگزار شود تا سال آینده که مسابقات نوجوانان و همچنین آسیا دوباره برگزار می شود، برای ما بدرخشند.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر رکوردشکنی های بانوان بیشتر از آقایان بوده است، تاکید کرد: تعداد مدال های دختران نشان دهنده عملکرد بهتر آنهاست. از عملکرد بانوان خوشحالم و فکر می کنم اگر این روند ادامه پیدا کند چهار سال دیگر در بازی های آسیایی مدال خواهیم گرفت.

این مربی به معضل دوومیدانی بانوان اشاره کرد و گفت: گرچه نگاه جنسیتی کم شده اما همچنان وجود دارد. من می خواهم این دیدگاه جنسیتی را حذف کنم و زنان را به اندازه مردان ارزشمند ببینم. مثلا در فوتبال مردان بیشتر از زنان قرارداد می گیرند. من می خواهم این برابری در همه رشته های ورزشی بیشتر شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا